Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Ψηφίζω αληθινά..για το καλό του τόπου.

Η ψήφος των πολιτών έχει μεγάλη βαρύτητα για την εξέλιξη κάθε τόπου, για την εξέλιξη της παγκόσμιας κοινωνίας.
Για πολλούς η ψήφος αποτελεί απλό δικαίωμα, για άλλους τίποτα το ιδιαίτερο, για κάποιους ένας μοχλός πίεσης προς ικανοποίηση προσωπικών αναγκών και επιθυμιών...δυστυχώς για τον λαό μας αυτό το σημείο είναι που δημιούργησε την κάκιστη νοοτροπία της ιδιοτέλειας και της ρουσφετολογίας. 
Ως όρος η ψήφος προέρχεται από το αρχαίο ρήμα  «ψάω», που σημαίνει λειαίνω, ομαλύνω. Η ψηφοφορία στην Αρχαία Ελλάδα γινόταν με διαφορετικό από τον σημερινό τρόπο.Στη Σπάρτη ψήφιζαν διά βοής και στην Αθήνα δια ανάτασης των χειρών (φανερή) ή δια οστράκων και σφαιριδίων (κρυφή).
Το χειρόγραφο ψηφοδέλτιο εμφανίσθηκε στη νεότερη Ελλάδα για πρώτη φορά στις δημοτικές εκλογές του 1834 αλλά καταργήθηκε το 1864. Στην προσπάθειά τους να περιορίσουν την χειραγώγηση των αγράμματων Ελλήνων, αντικατέστησαν το ψηφοδέλτιο με ένα μικρό μολυβένιο βώλο, το σφαιρίδιο.
Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν στέκομαι στην κάκιστη νοοτροπία της ρουσφετολογίας που προανέφερα...θυμάμαι ακόμη και στις δημοτικές εκλογές οι άνθρωποι ψήφιζαν γιατί προσδοκούσαν σε κάτι..σπάνια γινόταν αναφορά στην πρόοδο του χωριού ή της πόλης.Ως εκ τούτου δεν είναι αδικαιολόγητη η εικόνα της κοινωνίας μας αφού μεταφέρθηκε από γενιά σε γενιά αυτό το χαρακτηριστικό που λειτουργεί ως τροχοπέδη και όχι ως κρίκος προόδου.Είναι κάτι που το έζησα και το ζω καθημερινά, απεχθάνομαι τραγικά και λυπάμαι όσους σκέφτονται και λειτουργούν κατ' αυτόν τον τρόπο.
Πιστεύω πως το άτομο χάνει την αξιοπρέπειά του όταν σκέφτεται πως η ψήφος είναι το σκαλοπάτι για να "βολευτεί"....ΔΥΣΤΥΧΩΣ..ακούω και στην εποχή μας πως ακόμη και για την έκδοση ενός απλού δικαιολογητικού δίδονται ψήφοι..
Δεν μπορώ και δεν επιθυμώ να αναφέρω κατά την διάρκεια της υπηρεσιακής μου πορείας τι αντιμετώπισα με το λεγόμενο "μέσον", "ρουσφέτι", "εγώ είμαι κολλητός του τάδε βουλευτή", "ο πατέρας μου είναι δήμαρχος", "η μάνα μου αντιδήμαρχος" και πολλά άλλα αστεία κατ' εμέ. Δεν μπορώ να πω τι έχω ακούσει από παρευρισκόμενους σε συγκεντρώσεις υποψηφίων μεγάλης εμβέλειας (βουλευτών..).
Το χειρότερο είναι πως ακόμη η πλειοψηφία του λαού λειτουργεί έτσι γι' αυτό και δύσκολα θα αλλάξουν οι καταστάσεις.
Ευτυχώς που η οικογένειά μου δεν με γαλούχησε με την αισχρή νοοτροπία.Αρκετές φορές ένιωσα να αδικούμε αλλά περισσότερες διαπίστωσα πως η αξιοπρέπεια αν και έχει τίμημα...είναι αυτή που μας χαρακτηρίζει.
Για τις κάλπες που θα στηρίξουμε σε λίγες μέρες εύχομαι ο λαός να σκεφτεί διαφορετικά, να μην παραμείνει στα κλισέ της προσωπικής εξυπηρέτησης (μου έφερε εκείνο το χαρτί που χρειάστηκα στο σπίτι, μου έκλεισε ραντεβού στο νοσοκομείο, με πήγε εκεί με το αυτοκίνητό του για να ψωνίσω, δεν μου πήρε χρήματα για...., μου έκλεισε θέση στο ΚΤΕΛ, μου έφερε τσουρέκι το Πάσχα, μου 'δωσε πορτοκάλια....και άλλες γελοιότητες..).
Έχουμε τεράστια ευθύνη για τον τόπο μας (Γενέτειρα, Δήμος,Νομός, για την κοινωνία που αποτελεί κομμάτι του κόσμου..δεν φταίνε οι πολιτικοί (εμείς του προσφέρουμε τις θέσεις)..ακόμη και της μικρότερης κλίμακας που είναι το δημοτικό τμήμα της αυτοδιοίκησης.Πλέον βέβαια ως μικρότερη βαθμίδα θεωρείται το τοπικό τμήμα.
 
Είναι αδιανόητο ο τόπος να βυθίζεται στο χάος της απραξίας, της παραμέλησης, της αδιαφορίας και υποψήφιοι να παρουσιάζονται με τρανά λόγια και βερμπαλιστικές υποσχέσεις....
Η μόνη υπόσχεση που μπορεί να δώσει κάθε νέος υποψήφιος είναι η διάθεση για αληθινό αγώνα προς ευημερία,πρόοδο, καλό τρόπο διαβίωσης των πολιτών.
Όποιος διοίκησε, όποιος ανήλθε στα σκαλοπάτια της μικρής αυτής εξουσίας όπως λανθασμένα θεωρείται το μόνο που μπορεί να παρουσιάσει είναι το έργο του.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ όλων μας είναι να ψηφίσουμε αληθινά!!
Ψηφίζω αληθινά σημαίνει πως νιώθω την ευθύνη που φέρω για όλους, πως σκέφτομαι τις ανάγκες του τόπου μου και επιλέγω πρόσωπα που παρέχουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια..
αυτό συμβαίνει..
όταν οι υποψήφιοι αφουγκράζονται με ευχαρίστηση τα προβλήματα (οι τοπικοί σύμβουλοι γνωρίζουν..οι δημοτικοί δεν μπορεί να γνωρίζουν τι συμβαίνει σε όλα τα μέρη ενός δήμου)..
όταν δέχονται τις απόψεις ακόμη κι από άτομα διαφορετικής ιδεολογικής χροιάς.
όταν έχουν διάθεση να συζητούν με όλους ώστε να δίνουν λύση, ώστε να προχωρούν.
όταν δεν βλέπουν τον εαυτό τους ως πρώτο ανάμεσα στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας ή και της κοινωνίας.
 όταν έχουν φωνή, έχουν άποψη που τολμούν να καταθέτουν, όταν εργάζονται και δεν βασίζονται στην εξωτερική εμφάνιση της φίρμας..
ΨΗΦΙΖΩ ΑΛΗΘΙΝΑ για το καλό του τόπου μου, γιατί αυτό το καλό είναι και το δικό μου!!
 
Από τον Νίκο Καζαντζάκη
 
Ν’ αγαπάς την ευθύνη
να λες εγώ, εγώ μονάχος μου
θα σώσω τον κόσμο.
Αν χαθεί, εγώ θα φταίω
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επιτάφιοι 2024.

Επιτάφιος, η κορύφωση του Θείου Δράματος, ο πόνος και το μοιρολόι, η αναμνήσεις που τρέχουν για τον καθένα μας.. Και φέτος με τη βοήθεια των...