Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

H "Ανατολή Ψυχής" στην Ανδραβίδα, το χρονικό!

 Η "Ανατολή Ψυχής" στην Ανδραβίδα.

 

Ο Αύγουστος είναι ο μήνας που οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα παραδοσιακά δρώμενα κυριαρχούν στον Ελλαδικό χώρο καθόσον αποτελεί τον μήνα των διακοπών, τη χρονική περίοδο που κάθε γωνιά της χώρας μας πλημμυρίζει από μικρούς και μεγάλους. Πριν την εποχή του ιού τα πανηγύρια , κάτι μοναδικό στον κόσμο, ξεκινούσαν με το ηλιοβασίλεμα και τελείωναν με την ανατολή. Αυτός ο Αύγουστος ήταν με προληπτικά μέτρα μεν, καλύτερος από τον προηγούμενο δε..

Τον περασμένο μήνα κι εμείς οικογενειακώς βρεθήκαμε στη γενέτειρα, την Ανδραβίδα, μετά από μια γεύση αλμύρας Κυκλάδων κι άγριας με γαλήνιας ταυτόχρονα, ομορφιά Μάνης. Ο ιός μας είχε κρατήσει εννέα μήνες σχεδόν μακριά από τον τόπο μας και εννοείται πως οι δουλειές ήταν πολλές, όπως και η πίεση για διάφορα θέματα, μαζί βέβαια με την ανάγκη μιας αλλαγής. Η σκέψη μου μαζί με το ημερολόγιό μου ήταν πλήρη από όλα αυτά που έπρεπε να διευθετήσω, δίχως να υπάρχει κάπου χώρος για ενασχόληση με την "Ανατολή". Εδώ ταιριάζει το "όταν εσύ κάνεις σχέδια, ο Θεός γελάει".
 
 
 
Μια επίσκεψη στο κόσμημα για την περιοχή της Ηλείας (τουλάχιστον...), το συγκρότημα Fragos garden studios & events-Kyllni και η ανάρτηση από εμένα που ακολούθησε στο προφίλ μου στο face book, αποτέλεσαν το έναυσμα για την επίσημη παρουσίαση του πρώτου μου ατομικού εκδοτικού βήματος στην κωμόπολη όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα.
 

 
 
Η εν λόγω ξενοδοχειακή επιχείρηση που πλέον επισήμως αναλαμβάνει τη φιλοξενία εκδηλώσεων αφού διαθέτει έναν υπέροχο εξωτερικό χώρο, πεντακάθαρο,ασφαλή,περιποιημένο με λεπτομέρειες που σπάνια βρίσκει κανείς, ανήκει στον εκλεκτό μας οικογενειακό φίλο Κωνσταντίνο Φραγκοπανάγο, έναν άνθρωπο, υπόδειγμα για την ευγένειά του και την αρχοντιά του.Ένα πρόσωπο, τιμή για τον τόπο.
 
 
 
 
 
Η αναφορά στον υπέροχο αυτόν χώρο, συγκίνησε την επίσης εκλεκτή φίλη μου Όλγα Μπακοπούλου, μια πολυσχιδή προσωπικότητα με πολύ χαμηλό προφίλ σε σχέση με το βιογραφικό της, καθηγήτρια αγγλικών, κοινωνιολόγο,σεναριογράφο,συγγραφέα, φωτογράφο και ιδρύτριας της οπτικοακουστικής εταιρείας Photolexi (ίσως να μου διέφυγε κάτι..).Έτσι η Όλγα ενδιαφέρθηκε να έρθει στον τόπο μας αλλά και τόπο της, καθόσον έλκει καταγωγή από τον Πύργο.Λίγο πριν έρθει ένα μήνυμα που περιέγραφε τη σκέψης της άναψε την όμορφη φλόγα της συνάντησης του Σαββάτου της 28ης Αυγούστου 2021. Είναι γεγονός πως ως εξαιρετική σεναριογράφος και συγγραφέας είναι αδύνατον να μην γεννά ιδέες πολιτισμού και δημιουργικότητας.

 
Η "ΑΝΑΣΑ" αποτελεί το πρώτο μυθιστόρημα της Όλγας και το Lipstick το δεύτερο, το οποίο κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό. Έχω μελετήσει τα βιβλία της, έχω γράψει τις εντυπώσεις και τα σχόλιά μου.
 
 
 
 
 
Η Όλγα λοιπόν με την ιδέα της συνάντησης με έβαλε σε σκέψεις και σε διεργασίες, αφού ήμουν εντελώς απροετοίμαστη. Όχι μόνο χρόνο κενό δεν είχα, αλλά ούτε ενδύματα για εκδήλωση και φυσικά ούτε τεύχη της Ανατολής.  Μετά την πρώτη εσωτερική χαρούμενη βέβαια αναστάτωση, και κατόπιν συζήτησης με τον σύζυγό μου αποδέχτηκα την πρόταση, με την προυπόθεση πραγματοποίησης εάν υπήρχε δυνατότητα από πλευράς συγκροτήματος.Όντως ο Κωνσταντίνος δεν είχε προγραμματισμένη κάποια εκδήλωση κι άρχισε η προετοιμασία, καθόσον έμενε λιγότερο από μια εβδομάδα χρόνος για όλα τα σχετικά. Αξίζει να αναφερθώ στην άψογη συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο "ΚΕΦΑΛΟΣ" και τον κ. Πλούταρχο Πάστρα, ο οποίος αν και όταν τον ενημέρωσα για το επερχόμενο γεγονός την πρώτη μέρα που είχε επανέλθει στο γραφείο μετά από τις διακοπές, σε ένα χρονικό διάστημα με το τυπογραφείο και τα βιβλιοπωλείο κλειστά, έκανε ότι μπορούσε και με προμήθευσε με τα τεύχη που μπορούσε μέσα σε μια μέρα.Το πολύ χαρούμενο ήταν ότι θα ερχόταν (ήρθε) ο Δημήτρης Μπιζάνος, ο σύζυγος και συνεργάτης στην Photolexi της Όλγας.Ανέλαβαν το οπτικοακουστικό μέρος και δεν ξέρω αν καταφέρω να τους προσφέρω κάτι γι' αυτή την σημαντική προσφορά. Ετοιμάστηκα λοιπόν για μια αυθεντική συνέντευξη - συζήτηση δίχως προετοιμασίες, πρόβες κι άλλα παρόμοια.Άλλωστε ο χώρος, η εποχή, εμείς όλοι οι εμπλεκόμενοι, ως άνθρωποι είμαστε απλοί κι αυθεντικοί.
 
Ο Κωνσταντίνος ως επιχειρηματίας όχι μόνο μου απάντησε καταφατικά στην ερώτησή μου για την δυνατότητα πραγματοποίησης της εκδήλωσης, αλλά αγκάλιασε την ιδέα προσφέροντας εγκάρδια όλα όσα χρειάστηκαν από τραπεζοκαθίσματα, ποτά και εδέσματα μέχρι τα άνθη της βραδιάς. Είναι γεγονός πως αισθάνομαι την ίδια συγκίνηση με την προσφορά του Δημήτρη και της Όλγας.
Εγώ έμενε να ανοίξω το σεντούκι της γιαγιάς, δηλαδή την ντουλάπα μου και να διαλέξω τραπεζομάντηλα για να διακοσμήσουμε τα τραπέζια. Έπρεπε να αγοράσω και φόρεμα, αλλά γι' αυτό δεν ταλαιπωρήθηκα καθόλου αφού το κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων της Ανδραβίδας " ΝΟΤΑ" διαθέτει μια πλούσια και ποιοτική συλλογή.Έτσι απευθυνόμενη στην συμμαθήτριά μου Νότα, τακτοποιήσαμε και την εμφάνιση.
Ο φίλος, δημοσιογράφος της ιστορικής εφημερίδας "ΑΥΓΗ" Πύργου, Αντρέας Καπογιάννης αφιέρωσε δημοσίευμα για την εκδήλωση, κάτι πολύ ευγενικό εκ μέρους του.
Καταλυτικό ρόλο ανέλαβε οικειοθελώς ο σύζυγός μου Παναγιώτης Μαρκουτζής, ο οποίος ήταν συντονιστής - παρουσιαστής στην αρχή της εκδήλωσης και υπεύθυνος του μπουφέ στο τέλος!!

Επίσης σπουδαίο ρόλο είχε η βαφτιστήρα εν Ελλάδι, Μαρία - Μαγδαληνή. Με χαρά φρόντισε το χτένισμα της Όλγας καθώς και το δικό μου. Επίσης απήγγειλε ένα από τα πολυαγαπημένα μου ποιήματα που φωτογραφίζει τη μαμά μου κι εγώ δεν θα μπορούσα με τίποτα λόγω συγκινησιακής φόρτισης, να το απαγγείλω.
 
 Η Ηλεία φίλη μου, στρατιωτικός,ποιήτρια, μια παρουσία με έντονη εθελοντική και κοινωνική δράση στον Πύργο, Ευγενία Χριστοπούλου διάνθισε την βραδιά με μια έκπληξη που περιελάμβανε απαγγελία ενός ποιήματός μου και εξαιρετικά σχόλια για εμένα και το έργο μου. Στην Ευγενία ανήκουν δυο ποιητικές συλλογές η "Μελωδία της καρδιάς" και η πρόσφατη " Η Ιθάκη εντός μας..".
 
 
 
 
 
Ο Ηλείος φίλος και συγγραφέας, Πάνος Κούρβας μας χάρισε την έκπληξη με την ανάγνωση ενός εξαιρετικού κειμένου-σχολίων, περί της "Ανατολής.". Ο Πάνος έχει συγγράψει τα παρακάτω βιβλία και έχει διακριθεί πολλές φορές σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.














Ο Πάνος ήρθε κατευθείαν από την Ζάκυνθο όπου βρέθηκε για κάποια τιμητική διάκριση που έλαβε. Η Ευγενία με τον Πάρη ήρθαν από τον Πύργο.Τους ευχαριστώ ιδιαιτέρως και τους τρεις.

 
Υπέροχη και εύστοχη ήταν η αναφορά στον αδερφό μου Ανδρέα που είναι αφιερωμένη η "Ανατολή", με αφηγήσεις δυο σχολικών ιστοριών του, από τον φιλόλογο, ιστορικό,αρχαιολόγο κ.Ανδρέα Φουσκαρίνη και τη σύζυγό της καθηγήτρια κ. Διατσέντα Φανού - Φουσκαρίνη.Ειλικρινά τους ευχαριστώ θερμά.
 
 
Η ερωτήσεις προς εμένα από την Όλγα κατά την ώρα της συνέντευξης, ήταν τόσο μελετημένες που πραγματικά δεν άφησε κάποιο κενό, σε τέτοιο σημείο που της πρότεινα ακόμη μια ιδιότητά της, της δημοσιογράφου. Προσωπικά δεν περίμενα να τα καταφέρω να μιλήσω, μπροστά σε κοινό.Μάλλον το ταλέντο της μου ξεκλείδωσε τις σκέψεις σε συνδυασμό με τους θαυμάσιους καλεσμένους (ειλικρινά δίχως στοιχεία κολακείας ή υπερβολής), καταξιωμένους εκπαιδευτικούς, επιστήμονες, επαγγελματίες, που όλοι έντυσαν το περιβάλλον με μια ανεκτίμητη θετική αύρα.
 
 
Νιώθω μεγάλη ευγνωμοσύνη προς όλους, για την απρογραμμάτιστη αλλά τόσο επιτυχημένη εκδήλωση. Το ευχαριστώ είναι κοινότοπο μα δεν βρίσκω άλλη λέξη. Όπως είπα και στο τέλος της συζήτησης "να είμαστε καλά όλοι και να ανταμώνουμε σε ευχάριστες καταστάσεις". Αυτό που μένει στους ανθρώπους είναι οι όμορφες στιγμές οι οποίες συνθέτουν το ψηφιδωτό των αναμνήσεων που μας κρατούν συντροφιά τις ώρες της προσωπικής μας περίσκεψης.
 
 
Λόγω των προληπτικών μέτρων κι από σεβασμό στον ευατό μας καθώς και στην ευρύτερη κοινωνία, δεν δώσαμε έμφαση στον αριθμό των παρευρισκομένων, με επίγνωση ότι πολλοί συμπολίτες  ίσως και να σχολιάσουν αρνητικά το γεγονός. Προτιμώ αυτό όμως παρά τον κλονισμό της υγείας των φίλων. Σημειώνω πως υπήρχαν οι ανάλογες αποστάσεις καθώς η χρήση αντισηπτικών και γαντιών στον μπουφέ.
 
Τέλος θερμές ευχαριστίες στον δημοσιογράφο της έγκριτης και ιστορικής εφημερίδας του Πύργου "ΠΑΤΡΙΔΑ" και σ' όλους τους αρμοδίους, για το πάρα πολύ όμορφο άρθρο της Δευτέρας στη στήλη περί πολιτισμού.
 
Τα συμπεράσματα από όλη την όμορφη κατάσταση που βιώσαμε είναι:
- πως ότι γίνεται δίχως πίεση έχει επιτυχία
- πως όταν ενώνεται η θετική ενέργεια (ευχές, προσευχές) το αποτέλεσμα είναι υπέροχο
-πως όταν δεν υπάρχει ανταγωνιστικότητα αλλά αμοιβαιότητα, όπως σεβασμός, εκτίμηση όλα μοιάζουν μαγικά
- πως όταν τα αγαθά της φιλίας και της αγάπης (του Θεού) φύεται σε ανθρώπους με βάθος ψυχής, καρποφορούν κι ανθίζουν
 
Ας μην λησμονούμε τη φράση του μεγάλου στρατηγού - αγωνιστή Μακρυγιάννη "είμαστε στο εμείς κι όχι στο εγώ" !!!Μόνο τότε μπορούμε να προχωρήσουμε.
 
Υ.Σ  Ζητώ συγγνώμη για οποιαδήποτε παράλειψη ή τυχόν λάθος.
 Ακόμη θα προστεθούν φωτογραφίες στο παρόν κείμενο όταν ετοιμαστούν από την Photolexi μαζί με το βίντεο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επιτάφιοι 2024.

Επιτάφιος, η κορύφωση του Θείου Δράματος, ο πόνος και το μοιρολόι, η αναμνήσεις που τρέχουν για τον καθένα μας.. Και φέτος με τη βοήθεια των...