Όπως λένε πολίτες που ήταν σε ηλικία να θυμούνται, σύμφωνα με βιβλία και διάφορα συγγράμματα, από τις αρχές της ως άνω δεκαετίας, η εμφάνιση των αυτοκινήτων στην πόλη γινόταν ολοένα και πιο έντονη, ο αριθμός τους αυξανόταν αλματωδώς και πολλοί ήταν αυτοί που έλεγαν, πως η πόλη θα πνιγεί απ' τα αμάξια.Στους δρόμους, κυρίως στους κεντρικούς, η κίνηση ήταν μεγάλη και τα κορναρίσματα έμοιαζαν καταστροφικά για την ατμόσφαιρα..Η αλήθεια είναι ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα των σχετικών στατιστικών, ερχόταν η επιβεβαίωση των λόγων των πολιτών.
Η τότε κυβέρνηση για να βοηθήσει στη λύση του προβλήματος έβαζε στα σχέδια τα οποία πραγματοποιούσε, νέους δρόμους.Επίσης προχωρούσε στην αποπεράτωση του δρόμου Κορίνθου-Πάτρας και σύμφωνα με στοιχεία της εποχής είχε διατεθεί το χρηματικό ποσόν των 550.000.000 δραχμών, το έτος 1969. Από ειδικούς μετά από χρόνια ειπώθηκε ότι το έργο είχε σχεδιαστεί με λάθη που δεν λύθηκαν ποτέ..Δεν είμαι ειδική γι' αυτό και δεν μπορώ να το κρίνω.Άλλωστε σκοπός του ταξιδιού αυτού...είναι η παρουσίαση εκείνης της εποχής κι όχι οι αφορισμοί ή οι έπαινοι.
Σχετικά με τον αριθμό των αυτοκινήτων, σύμφωνα με γραπτές πηγές το 1954 όλα τα αυτοκίνητα (επιβατηγά, λεωφορεία,φορτηγά) στην Ελλάδα ήταν 39.346 και το 1970 έφταναν τα 300.000.
Επίσης, δελεαστικές ήταν οι ευκαιρίες για την απόκτηση πολυκατοικίας ή για το χτίσιμο αυτής, σε περιοχές όπως η Νέα Σμύρνη, το Παλαιό Φάληρο, η Αγία Παρασκευή, η περιοχή Γύζη (Γκύζη) όπου οι γραφικές μονοκατοικίες με τους κήπους μοσχοβολούσαν κι ανθούσαν.Οι κατασκευαστές θησαύρισαν τότε μέσω του δικαιώματος του τραγικού και καταστροφικού νόμου της αντιπαροχής, όπου δίνοντας το οικόπεδο ο ιδιοκτήτης θα αποκτούσε μεγάλο διαμέρισμα και κάποια άλλα για εισόδημα. Η μανία της ιδιοκτησίας αλλά ταυτόχρονα και της μελλοντικής εξασφάλισης ήταν η απόλυτη καταστροφή της ομορφιά της Αθήνας (και άλλων πόλεων βέβαια), η κατάλυση ενός μεγάλου τμήματος της ποιότητας της ζωής, η καταπάτηση της ελευθερίας του ατόμου..Όλα στον βωμό του χρήματος..Κοιτώντας γκραβούρες ή φωτογραφίες εκείνης της εποχής μπορεί κανείς εύκολα να συνειδητοποιήσει το λάθος που δεν διορθώνεται.. Πως να συγκριθεί η ζωή στη μονοκατοικία με τον κήπο και τα παιδιά να παίζουν, τους μεγάλους να κουβεντιάζουν με τους γείτονες με τα τσιμεντένια άχαρα κατασκευάσματα;Και τι κέρδισαν με τα παραπάνω χρήματα ή σπίτια οι άνθρωποι;Θαρρείς και παίρνουμε μαζί μας κάτι;
O έρωτας του χρήματος και της ιδιοκτησίας δεν είναι κάτι άλλο από την καταστροφή μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου