Η δεκαετία του '50 όπως είναι γνωστό σε όλους καθόσον αποτελούσε την επαναφορά της "ζωής" σε όλους τους τομείς, χαρακτηριζόταν από πολλές δυσκολίες στην καθημερινότητα της κοινωνίας.
Το 1953 ήταν μια χρονιά αρκετά χαμηλή οικονομικά, ο κόσμος είχε φτώχεια όπως λέγεται.
Έτσι εκείνη τη χρονιά οι καρναβαλικές εκδηλώσεις, τα αποκριάτικα δρώμενα δεν έδειχναν να πραγματοποιούνται όπως ήθελε ο κόσμος της Αθήνας.
Περιορίστηκε ο εορτασμός και η ψυχαγωγία σε χορούς στις μεγάλες αίθουσες. Μάλιστα αναφέρεται σε αρκετές πηγές αλλά επιβεβαιώνουμε όλοι όσοι είχαμε την τύχη να ακούσουμε τις αφηγήσεις φίλων και συγγενών, πως απαγορεύτηκε η χρήση και η ρίψη κέρινων αυγών που ήταν γεμάτα χαρτοπόλεμο γιατί κόστιζαν όσο τρία φρέσκα αυγά που αποτελούσαν το γεύμα για μια οικογένεια, εκείνα τα χρόνια...Επίσης για οικονομικούς λόγους απαγορεύτηκαν και οι μάσκες.Όμως τα προγνωστικά της εποχής ήταν πως ο κόσμος θα επιδίδονταν και σε νέους χορούς που είχαν έρθει στη χώρα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, από τη νότια Αμερική και όμορα εξωτικά μέρη. Έτσι στη ζωή των Αθηναίων εκ των οποίων πολλοί ήταν λάτρεις των χορών, ήρθε το "Μάμπο",η "Κόγκα", η "Ρούμπα".
Κυρίως το "Μάμπο" που είχε ως κύρια πηγή προέλευσής του την Κούβα έγινε ο αγαπημένος χορός για όλους και όλες που ήθελαν να δημιουργούν όμορφες εντυπώσεις!!!
Ανατρέχοντας σε διάφορες πηγές ιστορίας και πολιτισμού βλέπουμε ότι όταν τελείωνε η δεκαετία του '40 στην Αβάνα ο μουσικός Πέρες Πράδο, ήταν αυτός που βρήκε τον κατάλληλο χορό για τη μουσική μάμπο. Η μουσική και ο χορός δεν άργησαν να προχωρήσουν στο Μεξικό και στη Νέα Υόρκη. Το 1950 γενικότερα το λάτιν στοιχείο ήρθε και στην Ελλάδα.
Τα καλλιστεία του 1953 στην Αθήνα.
Η Μις Αθήνα ήταν ο τίτλος για την απόκτηση του οποίου οργανώθηκαν κι έγιναν τα Καλλιστεία σε μια ταβέρνα.
Επειδή Καλλιστεία είχαν γίνει και το 1952 με όλες σχεδόν τις διαγωνιζόμενες να "ντυθούν" με τίτλους ομορφιάς, με τον κόσμο να έχει ξεσηκωθεί για λόγους ηθικής-σεμνοτυφίας, σχεδόν κανένας δεν πίστευε πως θα επαναληφθεί το δρώμενο.
Ο τύπος - οι εφημερίδες της εποχής είχαν βρει τα καλλιστεία ως ένα θέμα που ενδιέφερε τους πολίτες αφού ήθελαν να μαθαίνουν όχι μόνο τα αποτελέσματα αλλά και την εξέλιξη όλων όσων συμμετείχαν..ποια ήταν η πορεία τους και όλα τα σχετικά.
Κάποιες από τις διαγωνιζόμενες για τον παραπάνω τίτλο, αντί να συνεχίζουν τις σπουδές τους στη Νομική ή στην Ιατρική Σχολή που ήταν το όνειρό τους, τις κέρδισε ο κινηματογράφος και ο καλλιτεχνικός χώρος. Κάτι παρόμοιο βέβαια συνέβηκε με τις υποψήφιες αλλά και νικήτριες των μεγάλων καλλιστείων που έγιναν το καλοκαίρι.
Τα καλλιστεία του Ιουνίου του 1953 είχαν ως σκοπό τη διεκδίκηση του "Τίτλου της Καλλίστης" και ήταν η δεύτερη φορά που πραγματοποιούνταν στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Υπήρξαν σοβαρές διαμαρτυρίες, γεγονότα, συλλήψεις καθόσον είχαν ξεσηκωθεί κάποιοι από τους πολίτες με την υποστήριξη ενός ιερωμένου και διαδήλωναν έξω από το κέντρο που γινόταν η εκδήλωση.Ακόμη πολλοί αμφισβητούσαν το αποτέλεσμα οπότε και γι' αυτό υπήρξαν αντιδράσεις.Επεισοδιακό δηλαδή το ξεκίνημα της διοργάνωσης των Καλλιστείων.
Για την ακρίβεια φασαρία έγινε και μέσα στον χώρο του διαγωνισμού!
Ο λόγος όπως προέγραψα ήταν η αμφισβήτηση από αρκετούς για τα αποτελέσματα.
Πρόεδρος της επιτροπής των αποτελεσμάτων ήταν η Μαρίκα Κοτοπούλη. Η συνεδρίαση έγινε σε πολύ δυνατούς ρυθμούς.
Τα αποτελέσματα ήθελαν: τη Ντορέτα Ξηρού με τον τίτλο της Σταρ Ελλάς, την Αντουανέτα Ροντοπούλου
Μις Ελλάς ,την Ερμίνα Δαμάσκου ως Αναπληρωματική Σταρ Ελλάς και την Αλεξάνδρα Λαδίκου ως Αναπληρωματική Μις Ελλάς.
Το κοινό διαμαρτυρήθηκε έντονα γιατί υποστήριζε την Αλεξάνδρα Λαδικού που ήταν η Αναπληρωματική για μια ψήφο διαφορά από την Σταρ Ελλάς.
Προς την επιτροπή εκσφενδονίστηκαν διάφορα πράγματα από τα τραπέζια.
Η εξέλιξη ήθελε την Ντορέτα Ξηρού να μην προχωρήσει στο εξωτερικό..αντίθετα με την Αλεξάνδρα Λαδίκου η οποία στον διαγωνισμό "Μις Κόσμος 1953" είχε τη δεύτερη θέση και πάλι για μια μόνο ψήφο διαφορά!!
Οι πηγές για το παρόν άρθρο είναι περιοδικά που κατά καιρούς έχω προμηθευτεί από παλαιοβιβλιοπωλεία.
Οι φωτογραφίες από διαδικτυακή πηγή, χωρίς δικαιώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου