Σάββατο 13 Ιουλίου 2019

ΠΕΡΙΟΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.

Στα μουσεία της Αθήνας πραγματοποιούνται όλο τον χρόνο πολύ σημαντικές περιοδικές εκθέσεις που αποτελούν στοιχεία πολιτισμού και πρέπει να τις γνωρίζουν οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
"Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου"
Μια έκθεση που ξεκίνησε στις 26 Μαΐου 2018
και 
λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2019.
Η παρούσα έκθεση αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στον χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις. Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτηρίου που το στέγασε. Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια… 
 
" Aδριανός & Αθήνα. Συνομιλώντας με έναν ιδεατό κόσμο".
 
 Μια έκθεση που πραγματοποιείται στο προαναφερόμενο Μουσείο από τις
 7 Νοεμβρίου 2017 έως στις 29 Νοεμβρίου 2019.
Η έκθεση αυτή είναι αποτέλεσμα μιας συνεργασίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και της Ιταλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών. Σηματοδοτεί τη συμπλήρωση των 1900 χρόνων από την ανάρρηση του φιλέλληνα αυτοκράτορα Αδριανού στον θρόνο το 117 μ.Χ.
 
 ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
 
   
Σ' αυτήν την έκθεση του Εργαστηρίου Νωπογραφίας και Τεχνικής των Φορητών Εικόνων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών παρουσιάζονται εβδομήντα τέσσερα έργα σε όλες τις ιστορικές τεχνικές (αυγοτέμπερα, φρέσκο, εγκαυστική) της βυζαντινής ζωγραφικής από τους καθηγητές και τους φοιτητές τους Εργαστηρίου. 
 
ΕΘΝΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 
 
 
Εκθεση: "Ἔγρεο, φίλα μᾶτερ. Προσωποποιήσεις της Ελλάδας στα χρόνια της Τουρκοκρατίας"
Ο τίτλος της έκθεσης "Ἔγρεο, φίλα μᾶτερ" είναι εμπνευσμένος από στίχο της Οδύσσειας και σημαίνει "σήκω πολυαγαπημένη μητέρα".
Η φράση αυτή, που ανιχνεύεται σε κείμενα της προεπαναστατικής περιόδου και σε εικαστικά έργα φιλοτεχνημένα στην Ευρώπη, αποτέλεσε το σύνθημα ορισμένων εκπροσώπων του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.
Στην έκθεση παρουσιάζονται προσωποποιήσεις της Ελλάδας στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, που συναντώνται σε ευρωπαϊκές εκδόσεις του 19ου αι. και σε έργα περιηγητών.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 31 Ιουλίου 2019.
Υ.Σ Κείμενο από τη σελίδα του Μουσείου.


Έκθεση: Pizzamano fecit.
Ένας σπουδαίος όσο και άγνωστος επτανήσιος αρχιτέκτονας και ζωγράφος των αρχών του 19ου αιώνα, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην έκθεση του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου στο Mέγαρο της Παλαιάς Βουλής, από 8 Μαρτίου έως 31 Ιουλίου 2019.
Ο Γεράσιμος Πιτζαμάνος (Αργοστόλι 1787 - Κέρκυρα 1825) έζησε μία μυθιστορηματική ζωή στην αυγή μιας νέας εποχής, εργαζόμενος για την πρόοδο και ελευθερία των Επτανήσων και του Ελληνισμού. Η μαρτυρία του, μέσω της τέχνης και των γραπτών του, είναι πολύτιμη.
Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο (ΕΙΜ) παρουσιάζει το σύνολο του γνωστού του έργου μέσα από 100 και πλέον ζωγραφικά, αρχιτεκτονικά και χαρακτικά. Η συλλογή του Μουσείου συμπληρώνεται από άλλους γνωστούς πίνακές του, που σώζονται στην Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου και σε χέρια ιδιωτών.
Υπήρξε ο πρώτος Έλληνας που, με υποστήριξη του Ναπολέοντα, μελέτησε ζωγραφική και αρχιτεκτονική στις σπουδαιότερες σχολές της Ευρώπης. Στην Κέρκυρα επί βρετανικής προστασίας, εργάστηκε για όλα τα μεγάλα ζητούμενα των φιλελευθέρων Επτανησίων. Μυημένος στη Φιλική Εταιρεία, έζησε από κοντά το ξέσπασμα της Επανάστασης στην Κωνσταντινούπολη. Μετά την επεισοδιακή διαφυγή του, τέθηκε στην υπηρεσία του Τσάρου της Ρωσίας, συστημένος από τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Ο πρόωρος θάνατός του σε ηλικία μόλις 38 ετών, το σκορπισμένο σε όλη την Ευρώπη έργο του, ακόμα και ο σεισμός του 1953 που ισοπέδωσε το Αργοστόλι, δεν επέτρεψαν να αναδειχθεί η μεγάλη σημασία της τέχνης και της ιστορικής μαρτυρίας του Πιτζαμάνου.
Η έκθεση αποτελεί μέρος των εκδηλώσεων του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 7 Μαρτίου, στις 7:00 μ.μ. στο περιστύλιο του Μεγάρου της Παλαιάς Βουλής.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
 
 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 106 74 Αθήνα
 
Avigdor Arikha. Μια ανάσα
Από 19  Ιουνίου 2019 έως  01 Σεπτεμβρίου 2019 
 
«Η τέχνη είναι ανάσα. Απ’ την ανάσα περνάει. Στην ανάσα μένει» και «Να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις ή να κανείς γλυπτική με ένταση δεν είναι μια μορφή σιωπηλής προσευχής; Διότι είναι η ποιότητα της προσευχής που διακρίνει τη ζωγραφική που συγκινεί από εκείνην που απλώς διακοσμεί» έγραψε ο Αρίκα.
Τα έργα του Αρίκα, σημαντικού και διεθνώς αναγνωρισμένου σύγχρονου ζωγράφου, εκτίθενται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Ο Αβιγκντόρ Αρίκα (1929-2010) γεννήθηκε στη Ρουμανία από γερμανόφωνους Ρουμάνους Εβραίους γονείς.  Ταξίδευε συχνά στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη και την Ιερουσαλήμ, αλλά έζησε κυρίως στο Παρίσι, όπου και πέθανε.

Πειραιώς 138

Από 14 Ιουνίου 2019 έως 28 Ιουλίου 2019
Στο κεντρικό εκθεσιακό πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2019 συμμετέχουν 75 καλλιτεχνών από 32 χώρες.
Mε εμφανή προσανατολισμό στη σύγχρονη φωτογραφία, το κεντρικό πρόγραμμα του Athens Photo Festival διασταυρώνει ένα ευρύ φάσμα φωτογραφικών έργων, οπτικοακουστικό υλικό, εγκαταστάσεις και καλλιτεχνικές εκδόσεις, ενισχύοντας τόσο τον καλλιτεχνικό όσο και τον κοινωνικό και πολιτικό διάλογο, καθώς και τον πειραματισμό με διάφορα οπτικά μέσα. 
 
 Πειραιώς 138
 
Από 21 Ιουνίου 2019 έως 22 Σεπτεμβρίου 2019

Το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και το New Museum της Νέας Υόρκης, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, παρουσιάζουν την έκθεση καλλιτεχνών που ζουν στην Αθήνα "Στο Ίδιο Ποτάμι Δύο Φορές" σε επιμέλεια των Margot Norton και Natalie Bell. Η έκθεση επικεντρώνεται στην πόλη της Αθήνας και το διαρκώς εξελισσόμενο εικαστικό της τοπίο με τους αναρίθμητους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους καλλιτεχνών, τις διατομεακές συνεργασίες και εκδηλώσεις και την ασίγαστη ενέργεια που έχει προσελκύσει πολλούς μη έλληνες καλλιτέχνες να εγκατασταθούν εδώ.
Ο τίτλος της έκθεσης προέρχεται από τον Ηράκλειτο, που δηλώνει ότι δεν μπορεί να μπει κανείς δυο φορές στον ίδιο ποταμό: “ποταμώ γαρ ουκ έστιν εμβήναι δις τω αυτώ”. Η ροή του ποταμού αποτελεί καλό παράδειγμα της διαρκούς ροής που ήθελε να περιγράψει ο φιλόσοφος, και καλύπτει και τη διαρκή μεταμόρφωση της σημερινής εικαστικής σκηνής της Αθήνας: την εξ ορισμού αδυναμία να τη συλλάβει κανείς πλήρως σε μια δεδομένη στιγμή.  


ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ  ΓΚΙΚΑ
Από 22 Μαΐου 2019 έως 20 Ιουλίου 2019




Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Nicholas και η Matti Egon στέκονται αρωγοί στο έργο του Μουσείου Μπενάκη. Την άνοιξη του 2007, στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης «O Nicholas Egon στην Ελλάδα» στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, ο καλλιτέχνης προσέφερε προς πώληση κάποια από τα έργα της έκθεσης, με σκοπό τα έσοδα να διατεθούν για τους σκοπούς του Μουσείου. Το 2011 το ζεύγος Egon ήταν από τους πρώτους που ανταποκρίθηκαν άμεσα, με σημαντική οικονομική συμβολή, στην έκκληση του Άγγελου Δεληβορριά για την ολοκλήρωση των εργασιών στην Πινακοθήκη Γκίκα.
Τώρα, δύο χρόνια μετά την αποδημία του Nicholas, η Matti Egon προσφέρει στο Μουσείο Μπενάκη 22 έργα με την προϋπόθεση να πωληθούν προς όφελός του, αφήνοντας μάλιστα την επιλογή των έργων στο Μουσείο.
Κατά συνέπεια, 22 από τις ωραιότερα και αρτιότερα έργα του Nicholas Egon εκτίθενται στην Πινακοθήκη Γκίκα και δίνουν την ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει και πάλι την εξαιρετική του τεχνική και την ιδιαιτερότητα με την οποία προσέγγιζε το ελληνικό τοπίο.
Υ.Σ Κείμενο από τη σελίδα του Μουσείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επιτάφιοι 2024.

Επιτάφιος, η κορύφωση του Θείου Δράματος, ο πόνος και το μοιρολόι, η αναμνήσεις που τρέχουν για τον καθένα μας.. Και φέτος με τη βοήθεια των...