Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Οι κανόνες - συνήθειές μου στο διαδίκτυο.

Το προφίλ μου στο fb λειτουργεί έντεκα χρόνια.
Έχοντας μεγάλη εμπειρία συμπεραίνω ότι όπως  στην ζωή έτσι κι εδώ όλα είναι θέμα σωστού χειρισμού, για όλα απαιτείται "μέτρο" και λογική.
Ακολουθώ κάποιους κανόνες , έχω κάποιες συνήθειες που καθόσον προστίθενται νέοι φίλοι αλλά και για όσους δεν με γνωρίζουν καλά, σκέφτηκα να γράψω σχετικά, ώστε η διαδικτυακή συμπόρευση να προχωρά ομαλά χωρίς προβλήματα.
 
Ξεκινώ με τον αμοιβαίο σεβασμό ως αξία σε κάθε μας σχέση, σε όλη μας την ζωή.
 Οι απόψεις μου δεν ταυτίζονται πάντα ή εξ ολοκλήρου με τις απόψεις των άλλων.
Σέβομαι όμως και δεν εκφράζομαι απρεπώς ή υβριστικά.
Αν κάποιος ή κάποιοι για τους δικούς τους λόγους δεν γνωρίζουν τον σεβασμό και την ευγένεια, είναι αυτονόητο πως δεν έχουν θέση στον κατάλογο φίλων και γνωστών.
Αν ωστόσο παρατηρώ κάτι που ενοχλεί και δεν διορθώνεται ακολουθώ πιστά τις λύσεις προστασίας του συστήματος!!!
Ως παράδειγμα αναφέρω και τα σχόλια επιθετικής μορφής, κυρίως σε αναρτήσεις που παρουσιάζω από φίλους ή  δικά τους κείμενα.
 
Οι άνθρωποι γενικά δεν αποτελούν αριθμό για μένα και ως εκ τούτου δεν έχω λόγο να αποδέχομαι κάθε αίτημα φιλίας.
Δεν επιθυμώ να παρουσιάζω μεγάλο νούμερο φίλων αλλά να διατηρώ σωστές φιλικές σχέσεις γι΄ αυτό και έχω ως αρχή μου να γνωρίζω διά ζώσης τους φίλους ή τις φίλες όταν είναι εφικτό.
Το like, δεν το απαιτώ, δεν βάζω τους φίλους μου ποτέ σ' αυτή την διαδικασία (παράκληση για like μέσω μηνυμάτων), εκτός αν πρόκειται για κάποιον διαγωνισμό ή σκοπό φιλανθρωπικού χαρακτήρα ή μια επαγγελματική σελίδα για την οποία έχω άποψη.
Δεν χάνω χρόνο με το να καταμετρώ πόσοι φίλοι εξέφρασαν τον ενδιαφέρον τους στην ανάρτησή μου, πόσοι στις αναρτήσεις των άλλων, πότε και γιατί.
Όπως και στην καθημερινότητά μου δεν ασχολούμαι με τις ζωές των συνανθρώπων την ίδια στάση τηρώ και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Όταν ο χρόνος μου το επιτρέπει διαβάζω αναρτήσεις δημόσιου χαρακτήρα και ανθρώπων που δεν γνωρίζω, εκφράζω  μέσω  του  like  την  άποψή  μου  χωρίς  να εμπλέκω το θέμα υποβολής αιτήματος φιλίας. 
Χρησιμοποιώ πολύ την καρδούλα απλά γιατί μ' αρέσει!!Δεν το απαιτώ όμως κι από τους άλλους.
Μια μέρα μου έγραψε μια φίλη "μα και στην απλή καλημέρα, καρδούλα;"  και της απάντησα "ναι!γιατί είναι πολύ σημαντικό ο άλλος να σου στέλνει την καλή του ενέργεια"!!χαχα..
Επίσης όταν αναρτώ φωτογραφίες με φίλους ή φίλες, θα εκφράσουν την γνώμη τους και οι φίλοι τους που δεν γνωρίζω.Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να προχωρώ σε αιτήματα προς αυτούς.
Πριν λίγους μήνες ανεβάζοντας όπως συνηθίζουμε να λέμε κάποια φωτογραφία με μια φίλη, πάρα πολλοί γνωστοί και φίλοι μου εκφράστηκαν με like.
Την επομένη μέρα ένιωσα πολύ άσχημα όταν η φίλη της φωτογραφίας έστειλε αιτήματα φιλίας σε όλους ....οι άνθρωποι ήταν κάτι που δεν το επιθυμούσαν...αισθάνθηκαν παράξενα γιατί το δέχτηκαν επειδή ήμουν η κοινή φίλη νομίζοντας πως ήταν επιθυμία μου, αλλά στην πορεία τους ενοχλούσε με διάφορα θέματα μέσω μηνυμάτων, προωθήσεις σελίδων, προτάσεις αγορών...
 
 Ακόμη δεν αναδημοσιεύω φωτογραφίες και αναρτήσεις του τύπου των εξαφανίσεων, της ανάγκης για αιμοδοσία, των κακοποιημένων παιδιών, ασθενών γυναικών, γεγονότων εμφανώς παραποιημένων. Πίσω απ' όλα αυτά κρύβεται μια τεράστια εκμετάλλευση και το θεωρώ τραγικό...εις βάρος της ανθρώπινης αξίας. Για όλα τα θέματα οι οικείοι καθώς και οι αρμόδιοι φορείς γνωρίζουν πως θα πράξουν.Για παράδειγμα αν απαιτηθεί κάτι για περίπτωση που γνωρίζω θα ειδοποιήσω προσωπικά αυτούς που πιστεύω ότι μπορούν να βοηθήσουν.
Όταν αναρτώ ένα έργο (λογοτεχνικό κείμενο, ποίημα, φωτογραφική δουλειά κάποιου, θέματα ζωγραφικής ή ότι άλλο) θεωρείται αυτονόητο πως τρέφω καλή άποψη, ότι δηλαδή μου αρέσει.
Δεν είναι δυνατόν να αναρτήσω κάτι το οποίο δεν κρίνω ως καλό ή όμορφο.
Δεν είναι απαραίτητο πάντα να συνοδεύεται με  εγκώμια.
Δεν σημαίνει πως όποιος εγκωμιάζει συνεχώς εκτιμά το έργο ή τον δημιουργό περισσότερο.
Πολλές φορές αυτή η ενέργεια κρύβει την συνήθεια, την υπερβολή ίσως και την υποκρισία.
Σε πολλούς καλούς μου φίλους και φίλες με άριστα έργα έπειτα από αρκετές φορές που εξέφρασα με σχόλια την άποψή μου (συγχαρητήρια και όλα τα συναφή) πλέον εκδηλώνω την χαρά μου ή τον θαυμασμό μου με τα μικρά εικονίδια.
Παν μέτρον άριστον!η υπερβολή δεν βοηθάει..αντιθέτως καταστρέφει.
Θεωρώ πολύ ενοχλητικό τα αιτήματα φιλίας που άμεσα εξελίσσονται σε μια προσπάθεια αγοραπωλησίας βιβλίων, πραγμάτων ή τις προτάσεις του ύφους "κάνε like στην σελίδα μου".
Δεν βρίσκω τον λόγο που πρέπει να σχολιάζω στην κάθε ανάρτηση.
Πολλά θέματα είναι απλά για να τα διαβάσουμε και να τα καλλιεργήσουμε .
Υπάρχει η εφαρμογή μέσω της οποίας ελέγχουμε τις δημοσιεύσεις που μας προτείνουν οι φίλοι.
Είναι χρήσιμη γιατί μ' αυτόν τον τρόπο δεν ανεβάζουμε στο προφίλ μας κάτι που δεν επιθυμούμε.
Στις περιπτώσεις αυτές οι φίλοι που πρότειναν την ανάρτηση..δεν πρέπει να παρεξηγούνται!Σεβασμός πάνω απ' όλα στις αρχές και στους κανόνες των άλλων.
Τέλος τα ομαδικά μηνύματα κυρίως σε εορτές ή παγκόσμιες μέρες δεν είναι κάτι άλλο από κακόγουστες επιχειρήσεις.Αν είναι δυνατόν να πιστέψω πως οι επουράνιοι άγγελοι ή οι Άγιοι θα μας κάνουν κακό αν δεν προωθήσουμε το μήνυμα!
Λόγω έλλειψης ελεύθερου χρόνου δεν μπορώ να παρακολουθώ καθημερινά όλες τις δημοσιεύσεις. Κατά τακτά διαστήματα όμως διαβάζω τα σχετικά.
Αναδημοσιεύω διάφορα θέματα από φίλους των οποίων έχω λάβει την άδεια.
Αναφέρω τον δημιουργώ ακόμη και στο πιο μικρό απόφθεγμα.

Σεβασμός και "μέτρο" λοιπόν και καλή μας συμπόρευση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θεσσαλονίκη,Μονή Βλατάδων.

Εικόνες από έναν πανέμορφο και πολύ αξιόλογο χώρο, έναν ακόμη πολιτισμικό και ιστορικό θησαυρό της χώρας μας.Τη Μονή Βλατάδων που πρόκειται ...