Τετάρτη 3 Απριλίου 2024

Βία ανηλίκων,το πιο ανησυχητικό κοινωνικό φαινόμενο.

 

Βία ανηλίκων, το πιο ανησυχητικό κοινωνικό φαινόμενο.

Βία ανηλίκων, ξυλοδαρμοί και κακοποίηση από ανήλικους σε ανήλικους. Καθημερινά περιστατικά που λαμβάνουν χώρα ως ειδήσεις, για τα οποία όλοι προβαίνουν σε  διαπιστώσεις, σε ατέρμονες συζητήσεις, αλλά χωρίς καμιά ενημέρωση για προληπτικά  και κατασταλτικά μέτρα.

Σύμφωνα με την ταπεινή μου άποψη, αυτού του τύπου η τραγική έξαρση βίας, αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους κινδύνους της ελληνικής κοινωνίας. Ανέκαθεν υπήρχαν οι νταήδες που συνήθως ήταν παιδιά τα οποία προέρχονταν από προβληματικό οικογενειακό περιβάλλον ή από την ψευτοπεποίθηση του νεόπλουτου επιπέδου, το οποίο αρρώσταινε τον παιδικό και νεανικό νου. 

Πλέον η κατάσταση λαμβάνει θλιβερές και μεγάλες διαστάσεις και ανά την Ελλάδα, η κοινωνική ειδησεογραφία κατακλύζεται από παιδιά, από νέους, αγόρια ή κορίτσια, τα οποία εκδηλώνουν με τον χειρότερο τρόπο τα πιο σκληρά κι αρνητικά συναισθήματα ή την παγερή εκδήλωση του ανθρώπου δίχως συναισθήματα, ο οποίος αποτελεί θύμα μιμητισμού κάθε κάκιστης ξενόφερτης «συνήθειας». Κανένα παιδί δεν είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη του χαρακτήρα του, που το οδηγεί σε παραβατικές έως και κακουργηματικές πράξεις. Οι παιδικές ψυχές είναι πληγωμένες από το βάρος που έχει φέρει η «εξέλιξη» της κοινωνίας, στους γονείς αλλά και στον οικογενειακό ορίζοντα. 

Ας κάνουμε μια απλή σύγκριση, του χαρακτήρα της πλειονότητας των παιδιών που τα μεγάλωνε (ή τα μεγαλώνει) η μάνα, των παιδιών που η γιαγιά και ο παππούς ήταν (ή είναι) παρόντες στο σπίτι όταν οι γονείς εργάζονταν, με τα παιδιά που μεγαλώνουν μόνα τους ή με την τυπική παρουσία κάποιας βοηθού. Εδώ και πολλά χρόνια, οι οικονομικές απαιτήσεις της κοινωνίας απαγόρευσαν από τη μάνα να είναι τα πρώτα χρόνια μαζί με τα παιδιά της, να τα αγκαλιάσει πολύ, να παίξει μαζί τους με τις ώρες, να ασχοληθεί και να τα οδηγήσει από μικρά, σε δρόμους πολιτισμού και υγιών ενδιαφερόντων. Επίσης απαγόρευσε κι από τον πατέρα να έχει αρκετό χρόνο με τα παιδιά. 

Όσο για τους παππούδες και τις γιαγιάδες, σε πολλές περιπτώσεις, η σύγχρονη εποχή , τους έβγαλε από το σπίτι των παιδιών και στη συνέχεια από τη ζωή των εγγονιών. Ακόμη, είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις στις οποίες, οι γονείς μπορούν να εργάζονται λιγότερο για ένα διάστημα, αλλά οι υψηλές απαιτήσεις της εποχής…η αγάπη για το χρήμα, για τη μεγαλύτερη άνεση, για την επίδειξη, δεν τους το επιτρέπει. Άλλος αρνητικός παράγοντας για όσα αλλοιώνουν την παιδική ψυχή, είναι η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου, η οποία μόνο τραυματικές επιπτώσεις αφήνει στα παιδιά, διότι είναι φυσιολογικό, να ρέπουν προς τον κίνδυνο, προς το κακό. Εννοείται ότι το τεράστιο κενό στη διαπαιδαγώγησή τους, βρίσκεται στην απουσία του όρου αγάπη και ενσυναίσθηση, αυτοσεβασμού και σεβασμού στους άλλους, αμοιβαιότητα, συζήτηση και διαλλακτικότητα. 

Αυτοί οι σωτήριοι και θεάρεστοι όροι, δεν υπάρχουν στη ζωή των παιδιών σε πλήθος οικογενειών, με αποτέλεσμα τα όμορφα κι ανθρώπινα συναισθήματα, να είναι παγιδευμένα σε όλη την αρνητικότητα, με τα οποία χτίζεται ο εσωτερικός τους κόσμος. Πως θα μάθει ένα παιδί ότι δεν λύνουμε τα προβλήματα με το ξύλο και τους τσακωμούς; Πως θα μάθουν οι παρατηρητές ή τρίτοι (τα παιδιά που με απάθεια παρακολουθούν), ότι ο ρόλος τους δεν είναι να μένουν απαθείς στο τραγικό περιστατικό, όπου συνομήλικοί τους σκοτώνονται; Πως θα μάθουν ότι θα πρέπει να προσπαθούν να συγκρατήσουν τα παιδιά που μαλώνουν αλλά και να καλέσουν την αρμόδια υπηρεσία; Πως, αν δεν τα διδαχθούν από το περιβάλλον που μεγαλώνουν; Ποιος θα διδάξει στα παιδιά ότι το μίσος φέρνει μίσος κι ότι η ανθρωπότητα υποφέρει από αυτό; Ποιος αντικατέστησε τον Θεό (αγάπη , συγχώρεση κτλπ) με το χρήμα;





Εδώ και τρία χρόνια περίπου, κάνω προσωπική έρευνα στο διαδίκτυο κυρίως, μέσα από εκπομπές με συνεντεύξεις από παιδιά – νέους που βρίσκονται στις Φυλακές Ανηλίκων, καθώς και με παιδιά που ανήκουν σε συμμορίες , εκτός των Σωφρονιστικών Ιδρυμάτων. Έχω αφιερώσει πολλές ώρες και το συμπέρασμα είναι ότι, τα παιδιά οδηγούνται στη βία λόγω απουσίας της οικογένειας ή έλλειψης σωστής ενασχόλησης ή πλήρους  αδιαφορίας ή βίας μέσα στην οικογένεια. Εννοείται ότι υπάρχουν ζευγάρια με εξαρτήσεις από ουσίες ή το αλκοόλ, με ψυχικές παθήσεις, με χαμηλό μορφωτικό και κοινωνικό υπόβαθρο, για τα οποία θα έπρεπε το κράτος να μπορεί να παρέμβει ουσιαστικά. Δυστυχώς, η απουσία κοινωνικής πολιτικής στη χώρα μας είναι ανύπαρκτη. 

Υπάρχουν τόσοι και τόσοι, αδιόριστοι ειδικοί, όπως ψυχολόγοι, ψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί (και μια ποικιλία χρήσιμων ειδικοτήτων), που θα μπορούσαν να έχουν καθοριστικό ρόλο για μια πολύ καλύτερη κοινωνία. Πως είναι δυνατόν, τα καθημερινά περιστατικά, να μην συγκινούν , να μην ανησυχούν κανέναν; Που είναι η πολιτεία με τους αρμοδίους περί ανηλίκων; Που είναι τόσοι φορείς, οι οποίοι σε κάθε παγκόσμια ημέρα σπεύδουν για διαφημιστικά μηνύματα και σειρά εκδηλώσεων;

Από την προαναφερόμενη έρευνα που πραγματοποιώ μέσω του διαδικτύου (εκπομπών στο you tube), εκτός από τα συμπεράσματα που βγάζω, σημαντικότατα είναι τα μηνύματα, προς τα παιδιά, από τους νέους που έχουν «μπλέξει». Αναφέρει κάποιο παιδί,μέσα από τις Φυλακές Ανηλίκων «μάγκες, μην μπλέξετε ρε…η ζωή είναι έξω, εδώ μέσα δεν είναι αστεία.Θα καταστραφείτε, πάτε σχολείο, διαβάστε..μη ρε μάγκες..».

Tα ίδια αναφέρουν πρώην χρήστες που έχουν επανέλθει στη ζωή κι αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση.

Ένας δυνατός τρόπος, αν ήθελαν οι αρμόδιοι να συνδράμουν αληθινά και όχι τυπικά, το κοινωνικό σύνολο, θα ήταν από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, να αφιερώνουν κάποια ώρα σε τακτικά διαστήματα, ώστε να ακούγονται βίντεο από τα παιδιά που τρέχουν σε δίκες και φυλακές, από πρώην χρήστες ουσιών ή αρρώστων του διαδικτύου, από ειδικούς ψυχιάτρους και σεξολόγων. Όχι μόνο βίντεο αλλά και διά ζώσης συναντήσεις, παιδιών και γονιών. Θα έπρεπε να λειτουργούν σχολεία γονέων από τις αρμόδιες υπηρεσίες και συναντήσεις με εκπροσώπους της Δικαιοσύνης, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, έτσι ώστε να γνωρίζουν μικροί και μεγάλοι, τις συνέπειες για τις πράξεις τους. 

Η ενημέρωση , δημιουργεί την πρόληψη , η οποία με τη σειρά της βοηθά για να μη φτάνει κανείς στα άκρα. Ακόμη, η δημιουργική απασχόληση που θα έπρεπε οι γονείς και οι κηδεμόνες, να έχουν σε καλύτερη θέση, έτσι ώστε να μην τα οδηγεί η ανία, στα ψυχοφθόρο διαδίκτυο. Πόσες οικογένειες παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια, πόσες κάθονται και στήνουν εργαστήρι στις γιορτές; Πόσοι γονείς και κηδεμόνες τρέχουν για παιχνίδι μαζί με τα παιδιά, πόσοι γελούν με τις σκανταλιές τους και πόσοι επιτρέπουν στα παιδιά να ανασάνουν απ’ τις τρομερές απαιτήσεις που η ίδια η κοινωνία δημιούργησε (συνεχείς δραστηριότητες, ελάχιστος χρόνος για ξεκούραση);Πόσοι τους μιλούν για την Αρχαία Ελλάδα και τους Φιλόσοφους;Πόσες διαβάζουν στα μωρά παραμύθια και τους διδακτικούς Μύθους του Αισώπου; Πόσες κάνουν περίπατο, διδάσκοντας ταυτόχρονα, παίζοντας συνάμα, στη φύση ή στους αρχαιολογικούς  χώρους; Πόσες είναι οι οικογένειες, είναι κοντά στο αληθινό νόημα του Θεού (όχι στο υποκριτικό θρησκοληπτικό) και πόσες βιώνουν τον εορταστικό κύκλο του χρόνου; Θυσιάσαμε τα ιερά και τα όσια, όλα εκείνα που όδευαν την κοινωνία σε ανθοστόλιστα μονοπάτια, για όλα τα κακώς κείμενα και πρότυπα, που επιβάλλουν ετούτα τα αιμοβόρα χρόνια.

Ποιος χαίρεται με το να βλέπει ανθρώπους και ιδίως παιδιά, να χτυπιούνται με μανία και μίσος; Ποιο άτομο, στην τρυφερή του ηλικία, αντί του γέλιου και των χωρατών, ασχολείται με το έγκλημα;Διότι έγκλημα είναι κι ο ξυλοδαρμός, αφού γεννάει τα χειρότερα.

Οι πρόγονοί μας, διάφορες προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών, αλλά κι ο απλός λαός, αιώνες τώρα αγωνίζονταν για μια καλύτερη κοινωνία….Πως θα γεννηθεί η καλύτερη κοινωνία, όταν αδιαφορούμε στην παιδική βία; Τα παιδιά αποτελούν το μέλλον.

Με την ευχή όλοι οι φορείς αλλά κι ο καθένας μας στη δική του εμβέλεια να δράσουμε υπέρ του καλού των παιδιών και στη συνέχεια όλων, διότι η κατάσταση αρχίζει και ξεπερνάει τα όρια.. Με λύπη είδα ότι σε μια πόλη κάποιας Ηπείρου, απαγορεύεται για δυο εβδομάδας, η κυκλοφορία των ανηλίκων και κάπου αλλού ότι υπάρχει σκέψη, της συνδρομής του στρατού..προκειμένου να υποχωρήσει η βία των ανηλίκων. Αν είναιδυνατόν!!Μη θέλοντας να σχολιάσω, ελπίζω να μην αφήσουν την Ελλάδα , με μια κοινωνία που ολοένα θα αρρωσταίνει.

 Σοφία Δ. Αγραπίδη

Τρίτη 2 Απριλίου 2024

Η κουτσουπιά της άνοιξης, στην Αθήνα.



Η κουτσουπιά είναι ένα δέντρο, που το γνώρισα μεγάλη. Είναι εντυπωσιακό το ότι τα άνθη του φύονται κατευθείαν απ' το ξύλο (κορμός, κλαριά).

Η Κουτσουπιά, λατ. Cercis siliquastrum, (επιστ. Κέρκις η κερατονιοειδής) λέγεται και κότσικας ή κουτσίκι. Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο δέντρο της Μεσογειακής και της ελληνικής υπαίθρου. Μπορεί να φτάσει τα πέντε μέτρα σε ύψος. Τα φύλλα της έχουν σχήμα καρδιάς και τα άνθη της έχουν μια γλυκιά απόχρωση του μοβ. Ανθίζει από τα τέλη του Φεβρουαρίου έως τα τέλη του Απριλίου.

Στα αγγλικά λέγεται «δέντρο του Ιούδα» (Judas tree), από παράφραση της γαλλικής ονομασίας arbre de Judée (δέντρο της Ιουδαίας). Οι Καθολικοί και οι προτεστάντες, λένε ότι η κουτσουπιά είναι το δέντρο από το οποίο κρεμάστηκε ο Ιούδας, για να λυτρωθεί από τις τύψεις που τον έπνιγαν μετά την προδοσία του. 

Η κουτσουπιά αγαπά τον ήλιο και το κάλλος της είναι ιδιαίτερα αισθητό την ονειρογέννητη άνοιξη! 

Ένα μικρός φωτογραφικός περίπατος μες στις κουτσουπιές της Αθήνας.

































Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Απρίλης της άνοιξης και της ανθοφορίας.


Οι φωτογραφίες του κειμένου προέρχονται από τη συλλογή της αγαπημένης μου φίλης, Αντωνίας Παρμάκη.

Απρίλης 2025 του Ακάθιστου Ύμνου, του τέλους της Αγίας Τεσσαρακοστής, των ανθέων, της προσμονής της πορείας για τον Γολγοθά με στόχο την υποδοχή της Ανάσταση, καθώς και καλύτερων ημερών..


Με ευγνωμοσύνη ας υποδεχτούμε τον Απρίλη, που η φύση τον προαναγγέλει γεμάτη από δώρα, καθόσον παραμένει γενναιόδωρη απέναντί μας κι ας της έχουμε κάνει τόσα και τόσα.

Τον γνωρίζουμε ως Απρίλιο ή Απρίλη και για εμάς σύμφωνα με το Ιουλιανό και Γρηγοριανό ημερολόγιο αποτελεί τον τέταρτο μήνα του έτους.
Είναι ο όγδοος μήνας για το Εκκλησιαστικό ημερολόγιο (αρχίζει τον Σεπτέμβριο)
Είναι ο δεύτερος για το ρωμαϊκό ημερολόγιο
Είναι ο δέκατος για το αττικό ημερολόγιο που ονομάζονταν Μουνιχιών (24 Μαρτίου- 22 Απριλίου του Γρηγοριανού ημερολογίου)
   Ο Απρίλιος περιλαμβάνει 30 ημέρες. 
Η ετυμολογία της λέξεως Απρίλιος συνδέεται με το λατινικό Αprillis, του ρήματος aperire που σημαίνει ανοίγω, αφού ανοίγουν δηλαδή ανθίζουν τα λουλούδια.
Λέγεται ότι το 65 μ.Χ ο Νέρων προσπάθησε να μετονομάσει τον Απρίλιο σε Νερώνιο (Neronius) μετά από μια αποτυχημένη δολοφονία του.
Στην Αρχαία Ρώμη ήταν ο μήνας της Αφροδίτης και του Απόλλωνα.
Έτσι οι Ρωμαίοι γιόρταζαν σύμφωνα με τις πηγές, ως εξής:
1η Απριλίου τα Βενεράλια (Veneralia) προς τιμή της Θεάς της αγάπης και της ομορφιάς Βένους, της Αφροδίτης της ελληνικής αρχαιόητας.
4 έως 10 Απριλίου τα Μεγαλήσια (Megalesia) προς τιμή της Θεάς Κυβέλης, όπου λάμβαναν χώρα μουσικοί και γυμνικοί αγώνες.
21 Απριλίου τα Παλίλια (Palilia) προς τιμή της Θεάς Εστίας και θεωρούνταν ποιμενική εορτή όπου οι ποιμένες με κλαδιά δάφνης που βαστούσαν ράντιζαν τη γη και στη συνέχεια άναβαν φωτιές με άχυρα όπου πηδούσαν τρεις φορές πάνω από τη φωτιά (θυμίζει την εορτή του Αη Γιαννιού του Ριγανά τον Ιούνιο) προκειμένου να εξαγνιστούν.
22 Απριλίου γιόρταζαν με κρασοκατάνυξη τα Βινάλια Πριόρα (Vinalia priora) που σημαίνει τα " Πρώτα Οινοφόρια".
28 Απριλίου ήταν η έναρξη για τα Φλωράλια (Floralia), τα ανθεστήρια, προς τιμή της θεάς της βλάστησης και της άνοιξης, της Flora.

Όπως κάθε μήνας έτσι και ο Απρίλης φέρει κι άλλες ονομασίες που του έχει δώσει ο λαός όπως Αγιώργης ή Αϊ-γεωργίτης , Λαμπριάτης, Γρίλλης δηλαδή γκρινιάρης, Τιναχτοκοφινίτης επειδή τινάζουν τα κοφίνια για να τα καθαρίσουν, να τα ετοιμάσουν.
Απριλιάτικες παροιμίες είναι...
**Αν βρέξει ο Μάρτης δυό νερά κι Απρίλης πέντε δέκα,
να ιδής τον κοντοκρίθαρο πως στρίβει το μουστάκι,
να ιδής και τις αρχόντισσες πως ψιλοκλισαρίζουν,
να ιδής και τη φτωχολογιά πως ψιλοκοσκινάει.
**«Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε κείνο το ζευγά που ‘χει πολλά σπαρμένα».

 Φράσεις από την λαογραφία μας
**Έστησε ο Έρωτας χορό με τον ξανθό Απρίλη
**Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε
Έχουμε και το γνωστό έθιμο της Πρωταπριλιάς

Το πανευρωπαϊκό έθιμο με τα αθώα ψέματα που έφτασε στην Έλλάδα όπως λέγεται από την εποχή των Σταυροφοριών κι έχει τις ρίζες τους στους αρχαίους Κέλτες. Τον Απρίλιο που ο καιρός γινόταν καλύτερος πήγαιναν για ψάρεμα. Όπως ήταν φυσικό επέστρεφαν χωρίς ψαριά!!!Έτσι έλεγαν ψεύτικες ιστορίες για τεράστια ψάρια, ώστε να θολώσουν τα νερά στους γνωστούς τους...

Εννοείται πως ο μήνας των λουλουδιών και του έρωτα έχει υμνηθεί από τους ποιητές και γενικά τους καλλιτέχνες (όπως κι ο Μάης...συνηθίζεται η λέξη Απριλομάης..)

 Διονύσιος Σολωμός
 «Ελεύθεροι πολιορκημένοι»
(απόσπασμα)

«Ο  Απρίλης  με  τον  Έρωτα  χορεύουν  και  γελούνε,

Μάγεμα  η  φύσις  κι  όνειρο  στην  ομορφιά  και  χάρη,

Η  μαύρη  πέτρα  ολόχρυση  και  το  ξερό  χορτάρι`

Με  χίλιες  βρύσες  χύνεται,  με  χίλιες  γλώσσες  κρένει`

Όποιος  πεθαίνει  σήμερα  χίλιες  φορές  πεθαίνει.

Τρέμ’  η  ψυχή  και  ξαστοχά  γλυκά  τον  εαυτό  της…

 Έστησ’  ο  Έρωτας  χορό  με  τον  ξανθόν  Απρίλη,

Κι  η  φύσις  ηύρε  την  καλή  και  τη  γλυκιά  της  ώρα,

Και  μες  στη  σκιά  που  φούντωσε  και  κλει  δροσιές  και  μόσχους

Ανάκουστος  κιλαϊδισμός  και  λιποθυμισμένος.

Νερά  καθάρια  και  γλυκά,  νερά  χαριτωμένα,

Χύνονται  μες  την  άβυσσο  τη  μοσχοβολισμένη,

Και  παίρνουνε  το  μόσχο  της,  κι  αφήνουν  τη  δροσιά  τους, 

Κι  ούλα  στον  ήλιο  δείχνοντας  τα  πλούτια  της  πηγής  τους,

Τρέχουν  εδώ,  τρέχουν  εκεί,  και  κάνουν  σαν  αηδόνια.

Εξ’  αναβρύζει  κι  η  ζωή  σ’  γη,  σ’  ουρανό  σε  κύμα.

Αλλά  στης  λίμνης  το  νερό,  π’  ακίνητό  ‘ναι  κι  άσπρο,

Ακίνητ’  όπου  κι  αν  ιδείς,  και  κάτασπρ’  ως  τον  πάτο,

Με  μικρόν  ίσκιον  άγνωρον  έπαιξ’  η  πεταλούδα,

Που  ‘χ’  ευωδίσει  τς  ύπνους  της  μέσα  στον  άγριο  κρίνο.

Αλαφροίσκιωτε  καλέ,  για  πες  απόψε  τι  ‘δες`

Νύχτα  γιομάτη  θαύματα,  νύχτα  σπαρμένη  μάγια!

Χωρίς  ποσώς  γης,  ουρανός  και  θάλασσα  να  πνένε,

Ούδ’  όσο  καν’  η  μέλισσα  κοντά  στο  λουλουδάκι,

Γύρου  σε  κάτι  ατάραχο   π’  ασπρίζει  μες  στη  λίμνη,

Μονάχο  ανακατώθηκε  το  στρογγυλό  φεγγάρι,

Κι  όμορφη  βγαίνει  κορασιά  ντυμένη  μες  το  φως  του.»


 Έλιοτ 

 «Έρημη Χώρα»  

(απόσπασμα)


«Ο Απρίλης είναι ο μήνας ο σκληρός, γεννώντας

Μες απ’ την πεθαμένη γη τις πασχαλιές, σμίγοντας

Θύμηση κι επιθυμία, ταράζοντας

Με τη βροχή της άνοιξης ρίζες οκνές.

Ο χειμώνας μας ζέστανε, σκεπάζοντας

Τη γη με το χιόνι της λησμονιάς, θρέφοντας

Λίγη ζωή μ’ από ξερούς βολβούς.

Ποιες ρίζες απλώνονται γρυπές, ποιοι κλώνοι δυναμώνουν

Μέσα στα πέτρινα τούτα σαρίδια; Γιε του Ανθρώπου,

Να πεις, ή να μαντέψεις, δεν μπορείς, γιατί γνωρίζεις μόνο

Μια στοίβα σπασμένες εικόνες, όπου χτυπάει ο ήλιος,

Και δε σου δίνει σκέπη το πεθαμένο δέντρο, κι ο γρύλος ανακούφιση

Κι η πέτρα ήχο νερού

Κείνο το λείψανο που φύτεψες στον κήπο σου τον άλλο χρόνο

Άρχισε να βλασταίνει; Πες μου, θα ανθίσει φέτο;»


Οδυσσέας Ελύτης
Το ημερολόγιο ενός αθέατου Απρίλη»


(απόσπασμα)


Ολοένα σφύριζε ο αέρας κι ολοένα σκοτείνιαζε

Κι ολοένα έφτανε η μακρινή φωνή στ’ αυτιά μου:

«μια ζωή ολόκληρη»… «μια ζωή ολόκληρη…»….

Άραγες να ‘ναι η μοναξιά σ’ όλους του κόσμους ίδια;

…………………………………

Ολοένα σφύριζε ο αέρας κι ολοένα σκοτείνιαζε

Κι ολοένα έφτανε η μακρινή φωνή στ’ αυτιά μου:

«μια ζωή ολόκληρη»… «μια ζωή ολόκληρη…»….

Στον αντικρινό τοίχο οι σκιές των δέντρων παίζουν κινηματογράφο.

Κάπου, φαίνεται, θα διασκεδάζουν

Μόλο που δεν υπάρχουν διόλου σπίτια ή άνθρωποι

Ακούω κιθάρες κι άλλα γέλια που δεν είναι σιμά

Μπορεί και μακριά πολύ μέσα στων ουρανών τα αποκαϊδια

Την Ανδρομέδα, την Άρκτο ή την Παρθένο…

Άραγες να ‘ναι η μοναξιά σ’ όλους του κόσμους ίδια;»

Κ. Καρυωτάκης

Μέρα τ’ Απρίλη
γεμάτη θάμπος
γελούσε ο κάμπος
με το τριφύλλι.
Ως την εφίλει

το πρωινό θάμπος,
η φύση σάμπως
γλυκά να ομίλει.
Εκελαδούσαν
πουλιά πετώντας
όλο πιο πάνω.
Τ’ άνθη ευωδούσαν.
Κι είπε απορώντας:
“Πώς να πεθάνω;”


Γιάννης Ρίτσος

Απρίλης: Άνοιξη! Δυο σταγόνες θάλασσα τα μάτια σου.
Μια καρδερίνα ανεβοκατεβαίνει σ’ έναν ξύλινο σταυρό.”
“… Ένα καροτσάκι
τέσσερις Απρίληδες το σέρνουν
στο στρατί – στρατί του γαλαξία,
τέσσερις Απρίληδες με σέρνουν
      μες στον ουρανό».
 

Απρίλη μου

 Στίχοι και σύνθεση Μίκη θεοδωράκη 1962 στο άλμπουμ 

 " Το τραγούδι του νεκρού αδελφού" .

Ερμηνεία Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ
και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πως αντέ
Καρδιά μου πώς, καρδιά μου πως αντέχεις
μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό
του φεγγαριού αχτίδα στο γαϊτανόφρυδο
Στο γαϊτανο , στο γαϊτανοφρυδό σου
κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο ξόβεργο

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό

Λουλούδι μου, λουλούδι μυριστό
και ρόδο μυρωδάτο, στη μάνα σου θα `ρθω
στη μάνα σου, στη μάνα σου θα `ρθω
να πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ

Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό
Σοφία Δ. Αγραπίδη

Απριλιάτικη μέρα

Τι όμορφο αυτό το πρωινό, Απρίλης,
στον κήπο κρίνα και γαρίφαλα μοσχοβολούν,
αιθέρια αρώματα σκορπούν
κι ο νους πετά έξω απ' τον κόσμο αυτόν της ύλης.

Καθώς ολόχρυσος φάνηκε ο ήλιος
με τις αχτίδες του να δίνουν θαλπωρή,
στης κερασιάς το ανθισμένο το κλωνάρι
στην πασχαλιά, στ' αγιόκλημα,στο γιασεμί.

Ω! μέρα ανθοφόρα, απαλή και μυρωμένη
πήρε το νου απ' την αγάπη την παλιά,
που ήταν νυχτιές ολάκερες δοσμένη,
η πληγωμένη,η ολοκάθαρη καρδιά.

Μέρα γλυκιά και ξελογιάστρα
πόσες καρδιές αναστατώνεις μυστικά,
πόσα  ματάκια δεν κοιτούν εκστατικά
ψηλά στο άπειρο, τα λαμπερά τα κάστρα.

Ποιητική Συλλογή "Ανατολή Ψυχής". Εκδ. ΚΕΦΑΛΟΣ, σελ 57

                                                        Φωτ. Ελένη, Τορόντο

Η τελευταία φωτογραφία ανήκουν στη συλλογή της αγαπημένης μου φίλης Ελένης, που ζει σε περιοχή του Τορόντο.
 


Όλες οι άλλες, ανήκουν στη συλλογή της επίσης αγαπημένης μου φίλης Αντωνίας, που ζει σε χωριό της Αρκαδίας.



ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΜΕ ΠΙΣΤΗ, ΠΡΟΣΕΥΧΗ,ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ.
Η ΖΩΗ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΜΕΜΨΙΜΟΙΡΙΑ, ΘΕΛΕΙ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΚΙ ΑΓΑΠΗΣ ΧΑΜΟΓΕΛΑ.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ φίλοι μου, με αληθινή αγάπη και άπλετο φως στα παραθύρια της ψυχής!

***Τα στοιχεία στα γραφόμενά μου αποτελούν προϊόντα έντυπου υλικού της βιβλιοθήκης μου. 




Της Αναλήψεως κι ο εορταστικός κύκλος συνεχίζεται.

  Της Αναλήψεως! Σαράντα μέρες μετά το Πάσχα!Πόσο γρήγορα κυλάει ο καιρός! Φωτ.Δώρο αγαπημένης φίλης, από την Ηλεία. Πόσοι τυχεροί είμαστε ό...