Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Αρχοντικό Μπενιζέλων.Η παλαιότερη οικία στην Πρωτεύουσα.

Οδός Αδριανού 96. Στην καρδιά της πόλης μια μεγάλη επιγραφή ενημερώνει ότι στο σημείο αυτό διατηρείται το παλαιότερο σπίτι της Αθήνας. Αναφερόμαστε στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων, το οποίο αποτελεί τυπικό δείγμα αστικής αρχιτεκτονικής της προεπαναστατικής Αθήνας, καθώς και το τελευταίο ανάλογης κατασκευής στην πρωτεύουσα. Αναμφίβολα ανήκει στα ιστορικά κτίρια που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του πολεοδομικού παζλ της πόλης. Αυτές τις ημέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τότε που ανακαινίστηκε και μετατράπηκε σε μουσείο, ώστε να θυμίζει και στις επόμενες γενιές την ιστορία της αθηναϊκής κοινωνίας περασμένων αιώνων. Η κοινωνία των Αθηνών τον 16ο αιώνα μπορεί να μην είναι αυτή που γνωρίζουμε σήμερα, αλλά συγκαταλεγόταν στις μεγαλύτερες των Βαλκανίων. Συγκεκριμένα, το 1570 ο πληθυσμός της Αθήνας δεν ξεπερνούσε τους 18.000 κατοίκους. Ιστορικές πηγές της εποχής μιλούν για μια ειδυλλιακή πόλη με αίγλη και διάσπαρτα ιστορικά μνημεία, τα οποία τόνιζαν το ένδοξο παρελθόν. Είναι η περίοδος κατά την οποία στην Ευρώπη συμβαίνουν μεγάλες αλλαγές, με το εμπόριο να αναπτύσσεται ραγδαία και τη δημιουργία αστικών κέντρων λόγω της μετοίκησης μεγάλου αριθμού του αγροτικού πληθυσμού. Το αρχοντικό των Μπενιζέλων θεωρείται αρχιτεκτονικό και ιστορικό μνημείο αλλά και διαχρονικό τοπόσημο ενός αρχιτεκτονικού μοντέλου στο οποίο είναι ενσωματωμένα όλα τα στοιχεία των τοπικών παραδόσεων. Την περίοδο εκείνη η οδός Αδριανού και η ευρύτερη περιοχή της Αγοράς αποτελούσαν το κέντρο της δυναμικής και οικονομικά δραστήριας πόλης και εκεί κατοικούσαν βυζαντινές αριστοκρατικές οικογένειες. Οι Αθηναίοι άρχοντες αντλούσαν τη δύναμή τους από τα κτήματα που κατείχαν αλλά και από τις εμπορικές δραστηριότητες που είχαν αναπτύξει σε Βενετία, Γαλλία και Βαλκάνια, καθώς και από τη συμμετοχή τους στους θεσμούς της αυτοδιοίκησης. Πολλές επιφανείς οικογένειες επιλέγουν ως κατοικία τους το κονάκι, ένα μοντέλο κατασκευής που παρείχε στους ιδιοκτήτες κύρος και ασφάλεια, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλού μαντρότοιχου που προστάτευε τον ιδιωτικό τους χώρο. Πηγή: www.lifo.gr

Οδός Αδριανού 96. Στην καρδιά της πόλης μια μεγάλη επιγραφή ενημερώνει ότι στο σημείο αυτό διατηρείται το παλαιότερο σπίτι της Αθήνας. Αναφερόμαστε στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων, το οποίο αποτελεί τυπικό δείγμα αστικής αρχιτεκτονικής της προεπαναστατικής Αθήνας, καθώς και το τελευταίο ανάλογης κατασκευής στην πρωτεύουσα. Αναμφίβολα ανήκει στα ιστορικά κτίρια που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του πολεοδομικού παζλ της πόλης. Αυτές τις ημέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τότε που ανακαινίστηκε και μετατράπηκε σε μουσείο, ώστε να θυμίζει και στις επόμενες γενιές την ιστορία της αθηναϊκής κοινωνίας περασμένων αιώνων. Η κοινωνία των Αθηνών τον 16ο αιώνα μπορεί να μην είναι αυτή που γνωρίζουμε σήμερα, αλλά συγκαταλεγόταν στις μεγαλύτερες των Βαλκανίων. Συγκεκριμένα, το 1570 ο πληθυσμός της Αθήνας δεν ξεπερνούσε τους 18.000 κατοίκους. Ιστορικές πηγές της εποχής μιλούν για μια ειδυλλιακή πόλη με αίγλη και διάσπαρτα ιστορικά μνημεία, τα οποία τόνιζαν το ένδοξο παρελθόν. Είναι η περίοδος κατά την οποία στην Ευρώπη συμβαίνουν μεγάλες αλλαγές, με το εμπόριο να αναπτύσσεται ραγδαία και τη δημιουργία αστικών κέντρων λόγω της μετοίκησης μεγάλου αριθμού του αγροτικού πληθυσμού. Το αρχοντικό των Μπενιζέλων θεωρείται αρχιτεκτονικό και ιστορικό μνημείο αλλά και διαχρονικό τοπόσημο ενός αρχιτεκτονικού μοντέλου στο οποίο είναι ενσωματωμένα όλα τα στοιχεία των τοπικών παραδόσεων. Την περίοδο εκείνη η οδός Αδριανού και η ευρύτερη περιοχή της Αγοράς αποτελούσαν το κέντρο της δυναμικής και οικονομικά δραστήριας πόλης και εκεί κατοικούσαν βυζαντινές αριστοκρατικές οικογένειες. Οι Αθηναίοι άρχοντες αντλούσαν τη δύναμή τους από τα κτήματα που κατείχαν αλλά και από τις εμπορικές δραστηριότητες που είχαν αναπτύξει σε Βενετία, Γαλλία και Βαλκάνια, καθώς και από τη συμμετοχή τους στους θεσμούς της αυτοδιοίκησης. Πολλές επιφανείς οικογένειες επιλέγουν ως κατοικία τους το κονάκι, ένα μοντέλο κατασκευής που παρείχε στους ιδιοκτήτες κύρος και ασφάλεια, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλού μαντρότοιχου που προστάτευε τον ιδιωτικό τους χώρο. Πηγή: www.lifo.gr
Οδός Αδριανού 96. Στην καρδιά της πόλης μια μεγάλη επιγραφή ενημερώνει ότι στο σημείο αυτό διατηρείται το παλαιότερο σπίτι της Αθήνας. Αναφερόμαστε στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων, το οποίο αποτελεί τυπικό δείγμα αστικής αρχιτεκτονικής της προεπαναστατικής Αθήνας, καθώς και το τελευταίο ανάλογης κατασκευής στην πρωτεύουσα. Αναμφίβολα ανήκει στα ιστορικά κτίρια που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του πολεοδομικού παζλ της πόλης. Αυτές τις ημέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τότε που ανακαινίστηκε και μετατράπηκε σε μουσείο, ώστε να θυμίζει και στις επόμενες γενιές την ιστορία της αθηναϊκής κοινωνίας περασμένων αιώνων. Η κοινωνία των Αθηνών τον 16ο αιώνα μπορεί να μην είναι αυτή που γνωρίζουμε σήμερα, αλλά συγκαταλεγόταν στις μεγαλύτερες των Βαλκανίων. Συγκεκριμένα, το 1570 ο πληθυσμός της Αθήνας δεν ξεπερνούσε τους 18.000 κατοίκους. Ιστορικές πηγές της εποχής μιλούν για μια ειδυλλιακή πόλη με αίγλη και διάσπαρτα ιστορικά μνημεία, τα οποία τόνιζαν το ένδοξο παρελθόν. Είναι η περίοδος κατά την οποία στην Ευρώπη συμβαίνουν μεγάλες αλλαγές, με το εμπόριο να αναπτύσσεται ραγδαία και τη δημιουργία αστικών κέντρων λόγω της μετοίκησης μεγάλου αριθμού του αγροτικού πληθυσμού. Το αρχοντικό των Μπενιζέλων θεωρείται αρχιτεκτονικό και ιστορικό μνημείο αλλά και διαχρονικό τοπόσημο ενός αρχιτεκτονικού μοντέλου στο οποίο είναι ενσωματωμένα όλα τα στοιχεία των τοπικών παραδόσεων. Την περίοδο εκείνη η οδός Αδριανού και η ευρύτερη περιοχή της Αγοράς αποτελούσαν το κέντρο της δυναμικής και οικονομικά δραστήριας πόλης και εκεί κατοικούσαν βυζαντινές αριστοκρατικές οικογένειες. Οι Αθηναίοι άρχοντες αντλούσαν τη δύναμή τους από τα κτήματα που κατείχαν αλλά και από τις εμπορικές δραστηριότητες που είχαν αναπτύξει σε Βενετία, Γαλλία και Βαλκάνια, καθώς και από τη συμμετοχή τους στους θεσμούς της αυτοδιοίκησης. Πολλές επιφανείς οικογένειες επιλέγουν ως κατοικία τους το κονάκι, ένα μοντέλο κατασκευής που παρείχε στους ιδιοκτήτες κύρος και ασφάλεια, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλού μαντρότοιχου που προστάτευε τον ιδιωτικό τους χώρο. Πηγή: www.lifo.gr
Στην οδό Αδριανού και στον αριθμό 96, πολύ κοντά στον Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών βρίσκεται το παλαιότερο αρχοντικό των Αθηνών, το γνωστό ως "οικία των Μπενιζέλων", το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης.
Το κτίριο αποτελεί δείγμα αστικής  αρχιτεκτονικής της προεπαναστατικής Αθήνας.
Είναι περίπου δυο χρόνια που έχει ανακαινιστεί αυτή η κατοικία με ιδιαίτερα καλαίσθητο τρόπο και δίχως να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά της.
Λειτουργεί ως μουσείο.Είναι πολύ αξιόλογος χώρος για επίσκεψη.
Ως μνημείο θεωρείται αρχιτεκτονικό, ιστορικό μα και θρησκευτικό.
Ο επισκέπτης βλέπει σε κάθε σημείο του κτιρίου τα χνάρια της αθηναϊκής κοινωνίας των περασμένων αιώνων.
ν αξία του τίποτα». The Picture Of Dorian Gray, Oscar Wilde (1890)

Πηγή: https://frapress.gr/2015/11/ta-40-pio-gnosta-apofthegmata-tis-logotechnias/

Το παλαιότερο αρχοντικό όπως είναι γνωστό ανήκε στην οικογένεια του Άγγελου Μπενιζέλου, του πατέρα της Ρεβούλας Μπενιζέλου αργότερα Αγίας Φιλοθέης.
Η παλαιότερη κατοικία της Αθήνας ανήκε στην αριστοκρατική οικογένεια του Αθηναίου άρχοντα Άγγελου Μπενιζέλου. Η κόρη του Ρεβούλα Μπενιζέλου, όπως ήταν το κοσμικό όνομα της οσίας Φιλοθέης, έζησε στον χώρο αυτό, στα κτίσματα που προϋπήρχαν της ανέγερσης του αρχοντικού. Πηγή: www.lifo.gr
Η παλαιότερη κατοικία της Αθήνας ανήκε στην αριστοκρατική οικογένεια του Αθηναίου άρχοντα Άγγελου Μπενιζέλου. Η κόρη του Ρεβούλα Μπενιζέλου, όπως ήταν το κοσμικό όνομα της οσίας Φιλοθέης, έζησε στον χώρο αυτό, στα κτίσματα που προϋπήρχαν της ανέγερσης του αρχοντικού. Πηγή: www.lifo.gr

Τον 18ο αιώνα διαμορφώθηκε σε ένα διώροφο κτίσμα που περιελάμβανε τρεις κλειστούς χώρους τη στοά, το λιθόκτιστο ισόγειο και μια ξύλινη ανωδομή.Ακόμη ξεχωρίζουν η αυλή με το πηγάδι και τα μεγάλα πιθάρια που χρησιμοποιούνταν ως αποθηκευτικοί χώροι και η κατασκευή τους σύμφωνα με τις πηγές  ανάγονται στη βυζαντινή περίοδο.
Επίσης στην αυλή μπορεί κανείς να δει το υστερορωμαϊκό τείχος χτισμένο το 267 μ.Χ.
Εικόνες της καθημερινής ζωής των κατοίκων της οικίας έρχονται μπροστά στον επισκέπτη μέσω της ανακαίνισης και βοηθητικού υλικού που υπάρχει προς πληροφόρηση.
η πολιτικός μηχανικός και επίκουρη καθηγήτρια της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δρ. Ελευθερία Τσακανίκα και θα συμπληρώσει: «Προσπαθήσαμε να συντηρήσουμε τα οικοδομικά στοιχεία και καταφέραμε να διατηρήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα παλιά μέλη, ώστε να διασφαλιστεί η αυθεντικότητα του μνημείου. Ταυτόχρονα, διαφυλάξαμε και τεκμήρια των κατά καιρούς επεμβάσεων που αποτυπώνουν την ιστορία του». Πηγή: www.lifo.gr
Εκτός των ιστορικών πληροφοριών στο μουσείο αναγράφεται και η ιστορία της Αγίας Φιλοθέης.
Είναι ένας χώρος που αξίζει να τον επισκεφτεί κανείς!
Η πολιτικός μηχανικός και επίκουρη καθηγήτρια της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δρ. Ελευθερία Τσακανίκα αναφέρει σχετικά με την ανακαίνιση του κτιρίου "Προσπαθήσαμε να συντηρήσουμε τα οικοδομικά στοιχεία και καταφέραμε να διατηρήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα παλιά μέλη, ώστε να διασφαλιστεί η αυθεντικότητα του μνημείου.Ταυτόχρονα, διαφυλάξαμε και τεκμήρια των κατά καιρούς επεμβάσεων που αποτυπώνουν την ιστορία του".





Μαζί με τον περίπατο στην Πλάκα ή  μια συνάντηση για καφέ με φίλους, είναι εποικοδομητικό η επίσκεψη - ξενάγηση στα πολιτισμικά  μας μνημεία!

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Θερμές ευχαριστίες!!γιατί κάποιοι είναι ΆΝΘΡΩΠΟΙ!

Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν κατανοήσει τον όρο αυτόν που φέρουμε...καθώς και τον ρόλο μας στη γη.
Υπάρχουν άνθρωποι που γνωρίζουν πως οι δοκιμασίες της υγείας δεν αγοράζονται και δεν εξαγοράζονται....δεν ενοικιάζονται...απλά βρίσκονται μέσα στη φύση της ύπαρξής μας, βρίσκονται σε κάποια στάση του ταξιδιού μας...
Μια τέτοια δοκιμασία στάθηκε πριν λίγες μέρες στην πατρική μου οικογένεια....με άγνωστη βέβαια συνέχεια.
Η στάση μας πάντα είναι ψύχραιμη και λογική, αξιοπρεπής όπως διδαχθήκαμε από παιδιά, χωρίς μεμψιμοιρία καθόσον αυτό αρμόζει στους ανθρώπους που πιστεύουν στο σύμπαν. 
 

Σ' αυτή τη δοκιμασία που το πρακτικό μέρος το βιώνει ο ένας μου αδερφός ο Αντώνης καθόσον βρίσκεται δίπλα στον Ανδρέα αφού κατοικούν και οι δυο στην Ανδραβίδα, κάποιοι από το περιβάλλον γενικά ξεχώρισαν με την αληθινή τους αγάπη και εκτίμηση μέσω της ηθικής τους συμπαράστασης.
Οφείλουμε να τους ευχαριστήσουμε αληθινά!!έτσι όπως αληθινά στάθηκαν!
Θερμές ευχαριστίες εκ μέρους των μελών της οικογένειας εσωτερικού και εξωτερικού, 

στην Κοινωνική Λειτουργό του ΚΑΠΗ Ανδραβίδας. 

Στο Δ.Σ του Ομίλου Φιλίππων Ανδραβίδας "ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ".

Στον Παναγιότατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο.


Στον φίλο του Ανδρέα από την Πάτρα. 

Στους γιατρούς και το προσωπικό του Γεν.Νοσοκομείου Αμαλιάδας για τα πρώτα βήματα της αντιμετώπισης του  προβλήματος.

Στους γιατρούς και το προσωπικό της παθολογικής κλινικής του Γεν.Νοσοκομείου Πύργου.

Στους φίλους και φίλες που μέσω τηλεφώνου και μηνυμάτων εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους, ζητώντας τους συγγνώμη που δεν τους απάντησα ακόμη.

Εύχομαι το σύμπαν να σας ανταποδίδει αυτό που δίνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό!
Εύχομαι σε όλους να διακρίνονται από ανθρωπισμό κι αγάπη!


Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε 


Υ.Σ Ευχές σε όλους ώστε να μαθαίνω πάντα τα καλά τους νέα, 
απλά υποκριτικές και τυπικές συμπεριφορές δεν με αγγίζουν. 
Επίσης οι δοκιμασίες στα επίγεια για τον καθένα αποτελούν μια φυσιολογική ευκαιρία στον δρόμο της πνευματικής ολοκλήρωσης... ως εκ τούτου κακογλωσσιές και τέτοιες ανοησίες με αφήνουν αδιάφορη...απλά το αναφέρω για τους δικούς μου λόγους.

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Αποκριάτικα δρώμενα στην Ανδραβίδα.

Μετά την Κυριακή του Τριωδίου ακολουθεί ως γνωστή αποκριάτικη μέρα γεμάτη έθιμα...με κύριο αυτό του τσικνίσματος η Τσικνοπέμπτη.
Στην Ανδραβίδα το Λαογραφικό Μουσείο ακολουθώντας πιστά την παράδοση (λαογραφία)  έχει μια ωραιότατη πρόταση!!έτσι ώστε να θυμούνται οι παλιοί και να γνωρίζουν οι νέοι.










Τον Μάρτη υποδέχεται σε έναν πολύ ωραίο χώρο της Πλατείας ο Όμιλος Ανδραβίδας Φιλίππων "ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ" με την διοργάνωση της ετήσιας χοροεσπερίδας του.
Όμορφες συναντήσεις όπου οι κοινωνικές σχέσεις των μελών και των φίλων του Ομίλου  πραγματοποιούνται με τη διάθεση του αποκριάτικου κεφιού.



 Το τριήμερο της αποκριάς θα λάβει χώρα στη γενέτειρα η 7η Νυχτερινή Ποδαράτη που όπως φαίνεται είναι καλά οργανωμένη. Ένα δρώμενο που ξεκίνησε στις πόλεις με τα μεγάλα καρναβάλια αλλά μπορεί να πει κανείς πως έχει σχέση με την παράδοση αφού οι άνθρωποι από πολύ παλιά....συνήθιζαν να τριγυρίζουν στις γειτονιές μασκαρεμένοι για τις απόκριες, με πατινάδα σε διάφορες εκδηλώσεις μέσα στον χρόνο... γενικά ό,τι γιόρταζαν με τη μορφή της ποδαράτης τα παρουσίαζαν (κάλαντα, χελιδονίσματα, χοροί..)


Το Σάββατο του τριημέρου επίσης θα πραγματοποιηθεί ο αποκριάτικος χορός του Λαογραφικού Συλλόγου "Ο Μωριάς" σε έναν άλλο όμορφο χώρο της πόλης.

Η εμφάνιση των προσκλήσεων είναι σύμφωνα με την ημερομηνία πραγματοποίησης.
Επίσης η πηγή προέρχεται από  το διαδίκτυο.

Χρόνια πολλά και καλή επιτυχία σε όλους.

Οι ίριδες ζωγραφίζουν την ελληνική φύση.

Ίρις ή ίριδα
Τα άνθη που αυτή την εποχή μαγεύουν την ελληνική φύση, βάφουν τις πλαγιές ..με το περίτεχνο άνθος τους προκαλούν τον θαυμασμό των ανθρώπων.
Λένε...πως είναι το λουλούδι της αρχαίας θεάς Ίριδας η οποία ως αγγελιοφόρος του Δία και της Ήρας (και των άλλων θεών βέβαια) μετέφερε τα μηνύματα, τα νέα...από τον ουρανό στη γη, γι αυτό και το σχήμα του ουράνιου τόξου (καμπύλη).
Ίρις, το μάτι του ουρανού!!!

  Έτσι ονομάστηκε η κόρη των ματιών μας. Αυτό σημαίνει ότι καθένας από μας κουβαλάει μαζί του ένα κομμάτι ουρανού..









Το χρονικό..που θέτει την ανθρωπιά υπό αμφισβήτηση.

Υπάρχουν στιγμές στη ζωή που τα συναισθήματά μας ποικίλουν, που διάφορες καταστάσεις τις οποίες βιώνουμε μας διδάσκουν και επιδρούν γενικότερα στη συμπεριφορά μας.
Υπάρχουν στιγμές που οι δοκιμασίες...μας προσφέρουν το άνθος της καλοσύνης..
Υπάρχουν στιγμές που προβληματιζόμαστε βαθιά για την κοινωνία..
Όταν όμως έχουμε συνειδητοποιήσει την έννοια του όρου Άνθρωπος πιστεύω πως όλα αντιμετωπίζονται με βάση την Αγάπη, με ψυχραιμία, με ηρεμία αφού όλα στον εσωτερικό μας κόσμο γαληνεύουν, αφού πορευόμαστε μ' αυτό το υπέρτατο αγαθό.
Ο κάθε άνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του εξυπακούεται πως σέβεται και κάθε συνάνθρωπο.
Έχοντας ως οδηγό την Αγάπη πλέκει τα αισθήματα και δημιουργεί μοναδικά συναισθήματα με τα οποία αποτελεί ένα ανοιξιάτικο κομμάτι του σύμπαντος γεμάτο από αξίες μοναδικές και όταν οι πίκρες του φέρνουν χειμωνιάτικες μέρες στη ζωή του, αυτός κάνει το χιόνι  ζάχαρη...τον βοριά νοτιά..την καταιγίδα μαγικό νερό της πηγής που λούζονται οι νηρηίδες..το κρύο ζεστή φλόγα ...
Όταν δε..δηλώνεις πιστός χριστιανός ή είσαι εκπρόσωπος του Θεού όπως ονομάζω τους ιερωμένους ή υπηρετείς με κάθε τρόπο την Εκκλησία τότε οφείλεις πολύ περισσότερο απ' τους άλλους ανθρώπους να χαρακτηρίζεσαι  από ανθρωπισμό, να επιβεβαιώνεις με τις πράξεις σου πως φωτίζεσαι από το θεάρεστο έργο που δεν είναι άλλο από το να βρίσκεσαι κοντά στους ανθρώπους και όχι σε άλλα ματαιόδοξα ενδιαφέροντα.
Όπως αναφέρω συχνά ο δρόμος που Εκείνος μας δίδαξε είναι αυτός της καθαρής ψυχής, της Αγάπης, της ταπείνωσης, της συγχώρεσης (να υπάρχει περιθώριο για τις σκέψεις των άλλων ως παράδειγμα) και πολλών άλλων χαρακτηριστικών ακόμη από τα οποία πάσχει η κοινωνία..για αυτό και όλα όσα συμβαίνουν..
Ο Χριστός δεν καλεί στην αγκαλιά του, τους εύπορους, τους καλοντυμένους, τους ανθρώπους που υπηρετούν το "φαίνεσθαι" αλλά όλους εκείνους που έχουν αγνή ψυχή, εκείνους τους απλούς και ταπεινούς τους οποίους η υποκρισία δεν τους έχει αγγίξει, τα πρόσωπα που λάμπουν από τιμιότητα και προσεύχονται για όλο τον κόσμο χωρίς να διακρίνουν χρώμα, γλώσσα, φυλή.
Ο Χριστός δεν επικροτεί τους πολυέλαιους μα θέλει από το αμυδρό φως το καντηλιού να ταξιδεύει προς τους ουρανούς η εσωτερική δέηση.
O Xριστός γεννιέται στην καρδιά και στα μάτια του ανθρώπου που υποφέρει....μα δεν ξεχνά να δίνει από το στέρημά του.
Ο Χριστός ανασταίνεται εκεί που η απαξίωση για τον άνθρωπο γίνεται νησίδα θαλπωρής..
 Λιποθύμησε ο επί χρόνια ιεροψάλτης και έγινε κάτωχρος....μα κανείς δεν φρόντισε να καλέσει ασθενοφόρο, μα κανείς δεν κάλεσε άμεσα το συγγενικό του περιβάλλον...όσο για να τον βάλουν οι "Καλοί Χριστιανοί" στο αυτοκίνητό τους ώστε να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο ...αυτό δεν ανήκει στις συνήθειές τους...καθόσον ο υπέρ ευαίσθητος συναισθηματικά ιεροψάλτης πάσχει κι από ψυχικό νόσημα για το οποίο παρακολουθείται, για το οποίο δεν ενοχλεί..αλλά δεν φορά κοστούμι, ούτε γραβάτα, δεν είναι τόσο περιποιημένος όσο απαιτούν οι υποκριτικές συνήθειες της μικρής κοινωνίας που αιμορραγεί στο σημείο της ψυχής...
Κάποια στιγμή μέλη της εκκλησίας....της ευυπόληπτης ελίτ του τόπου, την επόμενη μέρα κάποια στιγμή..."συμβούλεψαν" τον άνεργο αδερφό πλην όμως επί χρόνια εθελοντή του τόπου.. να τον πάει στον γιατρό...Μα πως να μείνει κανείς ασυγκίνητος μπροστά στην τόση "χριστιανική συμπεριφορά"; στην τόση "αγάπη"; Πως;;;;;;;
Σε κάθε χώρο εργασίας όταν συμβαίνει κάτι οι υπεύθυνοι λαμβάνουν άμεσα μέτρα.
Στην Αθήνα όπου ζω...τυχαίους ανθρώπους που λιποθυμούν ή ζαλίζονται και δεν τους εγκαταλείπουμε εάν δεν έρθει γιατρός ή ασθενοφόρο ή κάποιος αρμόδιος.
Και στο παρελθόν...έψαχναν τους συγγενείς κι ας έλειπαν ....τηλέφωνο στο ασθενοφόρο ακόμη και στην αστυνομία για βοήθεια ποτέ..

Τι πιστεύουν όλες αυτές οι υποτιθέμενες προσωπικότητες για τον σκοπό της ύπαρξής μας;
Τι έχουν κατανοήσει από τα λόγια του Κυρίου;
Πως εξηγούν τον Γολγοθά και την Ανάσταση;
Της ζωής το πέρασμα...τη γέφυρα προς την αιωνιότητα άραγε τη γνωρίζουν; 
Πριν δυο χρόνια τη Μ.Παρασκευή στον χώρο της εκκλησίας μπροστά στα απορημένα μάτια των συγγενών του δέχθηκε προσβλητική επίθεση από τον ιερέα...χωρίς κυριολεκτικά να υπάρχει λόγος....κι όμως δεν έκανε καμιά αναφορά σ' αυτό..
Εκεί που έπρεπε να στραφούν οι υπεύθυνοι του ναού ήταν το πλήρωμα που είχε όλη την Μ. Εβδομάδα μετατρέψει τον Ναό σε καφενείο ...δυστυχώς.....
......χωρίς άλλα σχόλια...
 Θα υπενθυμίσω κάτι...
ο άνθρωπος τον οποίον απαξίωσαν με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο νοσοκομείο δυο μέρες  αργότερα...
**αποτελεί μια σπουδαία προσωπικότητα σε πολλούς τομείς (αυτό επιβεβαιώνουν άνθρωποι του λογοτεχνικού, του ιστορικού, του πολιτικού, του θρησκευτικού χώρου αλλά και μοναδικές διακρίσεις του) τους οποίους εγκατέλειψε λόγω της υπερβολικής του αγάπης για τον γενέθλιο τόπο του..
**αποτελεί το πρόσωπο που έτρεχε .... κι ακόμη τρέχει να συνδράμει όπου υπάρχει ανάγκη, χωρίς να είναι εύπορος.
**αποτελεί τον πολίτη που τις άπειρες και υψηλές του γνωριμίες δεν τις χρησιμοποίησε για την οικογένειά του αλλά για συμπολίτες του....(γνωρίζουν πολλοί καλά...), αυτόν που έφτασε και σε πρωθυπουργό για το κοινό καλό και όσο η υγεία του ήταν καλή το είχε πετύχει (γραπτά ντοκουμέντα από σοβαρές πηγές)
**είναι αυτός που γνωρίζει από την ηλικία των δέκα χρόνων όλους τους ψαλμούς απέξω...αυτόν που ο αείμνηστος Πρωτοψάλτης  κ. Περιστέρης (Μητρόπολη Αθηνών) προσπαθούσε να πείσει να φύγει από τον μικρό τόπο...
**είναι αυτός που πριν δυο χρόνια έκλεισε τα πενήντα χρόνια συνεργασίας του με κάποια γνωστή εφημερίδα εκεί...ήταν ανταποκριτής από τηςν εφηβεία του όταν πήγαινε στα χωριά και κατέγραφε τα νέα..
.......είναι πάρα πολλά ακόμη ....για τα οποία τα γραπτά ντοκουμέντα που υπάρχουν, αποτελούν αδιάσειστα στοιχεία...
Εύχομαι στις προσωπικότητες της εκκλησίας του τόπου...να φωτιστούν απ΄ την ψυχή του...
που όσο κι αν υπήρξαν άνθρωποι οι οποίοι τον λασπολόγησαν, όσοι αχάριστοι κι αν βρέθηκαν στον δρόμο του, ποτέ μα ποτέ δεν κακολόγησε κανέναν...ΠΟΤΕ όμως!!!
Εύχομαι στους συμπολίτες που ενδιαφέρονται για το κοινό καλό....να αποτελέσουν παράδειγμα ανιδιοτέλειας όπως αυτός..
Τέλος εύχομαι η ατμόσφαιρα να πλημμυρίζει από τα χαρούμενα νέα όλων σας!!
Όσο για το χρονικό....ας γίνει η αρχή για καλύτερες μέρες...και συμπεριφορές...



Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

ΜΠΑΜΠΟΥΓΕΡΟΙ από το ΦΛΑΜΠΟΥΡΟ Σερρών στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας!


 Oι Μπαμπούγεροι άνοιξαν το Τριώδιο στο κέντρο της Αθήνας.
Μουσική με παραδοσιακά όργανα, εικόνες πρωτόγνωρες σχεδόν για όλους, σκόρπισαν στην ατμόσφαιρα τους ήχους της παράδοσης απ' τη Μακεδονία και συγκεκριμένα απ' το Φλάμπουρο Σερρών.
Η διοργάνωση αυτού του δρώμενου πραγματοποιήθηκε από το Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού που αποτελεί το μόνο δημόσιο μουσείο που έχει ως αποστολή την καταγραφή, την τεκμηρίωση, τη διαφύλαξη και την ανάδειξη βέβαια του νεότερου ελληνικού πολιτισμού, υλικού και άυλου.

  Για τους Μπαμπόγερους  από το Φλάμπουρο Σερρών!



Το παραδοσιακό αυτό έθιμο αναβιώνει την Κυριακή της Τυρινής και την Καθαρά Δευτέρα.
Ως δρώμενο συμβολίζει το καλό και την υγεία, τον ερχομό της άνοιξης..Όπως φαίνεται από τα στοιχεία του οι ρίζες του είναι μακραίωνες, στην εποχή του θεού Διόνυσου.
Τα μουσικά όργανα που κυριαρχούν είναι οι ζουρνάδες και τα νταούλια.
Οι εμφάνιση τρομακτική με δέρματα αιγοπροβάτων, κουδούνια διαφορετικού μήκους και ένα μυτερό κάλυμμα στο κεφάλι στο οποίο ανεμίζουν χρωματιστά μαντήλια (δείγμα της άνοιξης..ίσως επίκληση για να ΄ρθει και καλωσόρισμα για άλλους..) που ονομάζεται ¨μπαμπουσάρκα".
  Η γιορτή ξεκινάει...
Το πρωί ο "Μπαμπόγερος" παίρνει την ευλογία της μάνας τους και κατευθύνεται στην εκκλησία του χωριού για να πάρει κι από εκεί της ευλογία. Στη συνέχεια επισκέπτεται όλα τα σπίτια με σκοπό να διώξει το κακό και να φέρει τύχη και υγεία.
Την Καθαρά Δευτέρα που ουσιαστικά ολοκληρώνεται το δρώμενο, στην πλατεία του τόπου στήνεται γλέντι που συμμετέχουν και οι επισκέπτες.
Κάποιες πληροφορίες θέλουν οι "Μπαμπόγεροι" να κρατούν από ένα πορτοκάλι και οι κάτοικοι να μπήγουν κέρματα, τα οποία προσφέρουν στην εκκλησία.





Παλαιότερα στο χωριό, όπως και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας τελούνταν το έθιμο της συγχώρεσης (οι νέοι ζητούν συγχώρεση από τους ηλικιωμένους συγγενείς και φίλους) και κάθε Μπαμπούγερος περιηγούνταν τα σπίτια του χωριού με ένα πορτοκάλι στο χέρι ζητώντας συγχώρεση από τη γηραιότερη γυναίκα του σπιτιού, η οποία με τη σειρά της έμπηγε πάνω στο πορτοκάλι κέρματα. Όσες δεν είχαν χρήματα καρφίτσωναν στην κεφαλοστολή μαντήλια].





Είναι πολύ σημαντικός ο τομέας της διάσωσης και διατήρησης της παράδοσης!!!
Εύχομαι όλοι να φροντίζουμε γι' αυτό!!








Και του χρόνου για όλους!!!
Καλές απόκριες!!

Επίσκεψη στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού.

Ένας νέος χώρος πολιτισμού στην Αθήνα, είναι διαθέσιμος πλέον για το κοινό.  Πρόκειται για το  Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού που βρί...