Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Ο Ακάθιστος Ύμνος.

Τι ονομάζουμε Ακάθιστο Ύμνο;


Αν μιλούσε κανείς για την άφταστη ποιητική και φιλολογική τελειότητα σίγουρα θα αναφερόταν στον Ακάθιστο ύμνο. Το ποίημα, τον ύμνο, το "κοντάκιο" της ελληνορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης, που απευθύνεται στην Πλατυτέρα των Ουρανών. Η ονομασία του προέρχεται από την ορθή στάση των χριστιανών, κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας αυτού. Εντάσσεται στο λειτουργικό πλαίσιο της ακολουθίας του Μικρού Απόδειπνου  και  ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Τις τέσσερις πρώτες ψάλλεται τμηματικά, ενώ την πέμπτη οι χριστιανοί έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ολόκληρο τον Ύμνο. Έχει μελετηθεί από πολλούς ειδικούς της βυζαντινής μουσικής καθώς επίσης και από λογοτέχνες, οι οποίοι καταλήγουν στο κοινό συμπέρασμα πως πρόκειται για ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας, σε σοβαρή γλώσσα, πλούσιο σε κοσμητικά επίθετα, με εύστοχα σχήματα λόγου αντιθέσεων και μεταφορών.
Εξυμνεί την ενανθρώπιση του Θεού μέσω της Παναγίας. Ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέεται με αξιοσημείωτα ιστορικά γεγονότα, με πολιορκίες, με τη σωτηρία της Κωνσταντινούπολης το 673 αλλά και άλλες χρονολογίες. Ο δημιουργός του αναφερόμενου σημαντικότατου έργου δεν έχει γίνει γνωστός αλλά κατά την παράδοση οι περισσότερες γνώμες τον αποδίδουν στο Ρωμανό το Μελωδό καθόσον  ταιριάζει με τα έργα, του μεγάλου υμνογράφου, αφού αγγίζει την τελειότητα ως ποιητική τέχνη, την αρτιότητα και τη δογματική πληρότητα. Σε κάποιον κώδικα του 13 αιώνα μ.Χ υπάρχει μια μεταγενέστερη σημείωση του 16ου αιώνα μ.Χ, που όπως λέγεται αναφέρει το Μελωδό.



Ας προσευχόμαστε όχι μόνο σήμερα αλλά συνεχώς στην Υπεραγία Θεοτόκο.
Ας προσευχόμαστε για την ειρήνη του κόσμου,σε μέρες...που όλα διακυβεύονται.
Καλή συνέχεια στην Αγία Τεσσαρακοστή με τη φλόγα της δέησης για το καλύτερο αυτού του κόσμου αναμμένη!!

Συνθήκες που ευνόησαν την εγκαθίδρυση της απολυταρχίας στην Ευρώπη.

Συνέχεια της περιληπτικής αναφοράς..


Μελετώντας της βασικές παραμέτρους της διπλωματικής και πολεμικής αντιπαράθεσης των Ευρωπαϊκών Κρατών, από τις αρχές του 16ου αιώνα μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα,διαπιστώνεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος των μοναρχών και των δυναστικών οίκων στη διαμόρφωση, του γεωπολιτικού καθεστώτος της Ευρώπης των Πρώιμων Νέων Χρόνων. Από το τέλος του 15ου αιώνα οι βασιλείς της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας, διατήρησαν ενωμένα τα βασίλειά τους και ισχυροποίησαν την εξουσία τους. Κατά το 16ο και 17ο αιώνα παρήκμασαν οι μεσαιωνικοί αντιπροσωπευτικοί θεσμοί και ορισμένοι βασιλείς άρχισαν να απολαμβάνουν εξουσίες. Νέες πληγές πλούτου, η διατήρηση ισχυρού και ετοιμοπόλεμου στρατού και η επιβολή της κοσμικής εξουσίας στη θρησκευτική, συνέβαλαν στην επικράτηση της απολυταρχίας. Η άνοδος της απόλυτης μοναρχίας συμβάδισε με τη συγκρότηση του σύγχρονου κράτους, την επιβίωση και λειτουργία του οποίου δεν ήταν σε θέση να εξασφαλίσουν μόνοι τους οι ευγενείς και οι κατακερματισμένες δυνάμεις της φεουδαρχίας. Το εν λόγω πολίτευμα, το οποίο υπήρξε αποκλειστικά ευρωπαϊκό φαινόμενο των Πρώιμων Νέων Χρόνων, ευδοκίμησε στην Ισπανία του 16ου αιώνα, στην Αγγλία μέχρι τα μέσα του 17ου αιώνα και στη Γαλλία μέχρι την Επανάσταση του 1789.



Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Η νέα πολιτική τάξη στην Ευρώπη του ύστερου Μεσαίωνα.


Η  μακρόχρονη κρίση της ευρωπαϊκής οικονομίας και τη κοινωνίας στη διάρκεια του 14ου και 15ου αιώνα, σημάδεψε τις δυσκολίες και τα όρια του φεουδαρχικού τρόπου παραγωγής στη όψιμη μεσαιωνική περίοδο. Ποιο ήταν όμως το τελικό "πολιτικό προϊόν" των ηπειρωτικών αναστατώσεων αυτής της εποχής; Στην πορεία του 16ου αιώνα, το απολυταρχικό κράτος εμφανίστηκε στη Δύση. Κατά το τελευταίο μισό του 15ου αιώνα, συντελέστηκε ξαφνικά μια συγκλίνουσα αναβίωση της πολιτικής εξουσίας και ενότητας στη μια χώρα μετά την άλλη. Μετά το αποκορύφωμα του πολέμου των Ρόδων, του Εκατονταετούς Πολέμου και δεύτερου Καστιλιάνικου  Εμφύλιου Πολέμου, οι πρώτες "νέες" μοναρχίες στερεώθηκαν στην ουσία ταυτοχρόνως στην Γαλλία, την Ισπανία, την Αγγλία και την Αυστρία. Η περίοδος 1500-1789 χαρακτηρίστηκε από αλλεπάλληλες δυναστικές διαμάχες και πολέμους, κυρίως από το 1500 ως το 1660, με τη διαμάχη της δυναστείας των Αψβούργων και των Γάλλων βασιλέων. Τον απεριόριστο χαρακτήρα της βασιλικής εξουσίας, θεμελίωσαν κατά το 16ο και 17ο αιώνα οι θεωρητικοί της απολυταρχίας στη Γαλλία και στην Αγγλία, Μποντέν και Χομπς αντίστοιχα. Τον 17ο και 18ο αιώνα επικρατούσε απόλυτη μοναρχία, ως πρότυπο σύστημα διακυβέρνησης για τα μεγάλα Ευρωπαϊκά κράτη. Δεν ήταν όμως η μοναρχία το μόνο πολιτικό σύστημα που γνώρισαν οι ευρωπαίοι των πρώιμων νέων χρόνων. Αριστοκρατικές και αστικές ολιγαρχίες ή δημοκρατίες πόλεων -κρατών, όπως στην Ιταλία και τη Γερμανία, ή ομοσπονδιακών συσσωματώσεων, όπως στην Ολλανδία και την Ελβετία, συνιστούσαν εναλλακτικές μορφές πολιτικής Οργάνωσης.


 
Η επόμενη ανάρτηση θα αναφέρεται στις συνθήκες που ευνόησαν την εγκαθίδρυση της απολυταρχίας στην Ευρώπη. Οι φωτογραφίες είναι αναρτημένες μέσω του διαδικτύου.
 
 

Οι αλλαγές της Ευρώπης στο τέλος του Μεσαίωνα.




Μετά από συζητήσεις με κάποιους φίλους θα αναφερθώ περιληπτικά και τμηματικά στην κατάσταση της Ευρώπης, στο τέλος του Μεσαίωνα, όπως έχει παρουσιαστεί σε μια προσωπική μου εργασία με τη βοήθεια πλούσιας βιβλιογραφίας.
     Οι αλλαγές της Ευρώπης στο τέλος του Μεσαίωνα.
Οι αλλαγές που σημειώθηκαν στην Ευρώπη, κατά τους δύο τελευταίους αιώνες της "μεσαιωνικής" περιόδου, ήταν τέτοιας κλίμακας που ορισμένοι ιστορικοί έχουν υποστηρίξει ότι το έτος 1300 (και όχι το 1500 όπως υποστηρίζουν πολλοί), σηματοδοτεί κατ' ουσίαν την έναρξη της "σύγχρονης εποχής". Τον 14ο και 15ο αιώνα, η Ευρώπη γνωρίζει αλλεπάλληλες συμφορές: το λιμό, τη μαύρη πανώλη τους αδιάκοπους πολέμους. Το αποκορύφωμα των διαρκών πολεμικών συγκρούσεων είναι ο Εκατονταετής Πόλεμος μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας. Η απόγνωση και η τραγικότητα των περιστάσεων, οδήγησαν σε ακρότητες και εκδηλώσεις συλλογικής βίας και παράνοιας.Στην Αγγλία και τη Γαλλία εκδηλώθηκαν μεγάλες αγροτικές εξεγέρσεις. Στον εκκλησιαστικό τομέα, στα τέλη του 14ου και τις αρχές του 15ου αιώνα, η Ευρώπη σπαράσσεται από το μεγάλο σχίσμα. Σημαντική στον πνευματικό τομέα ήταν η Ιταλική Αναγέννηση η οποία εντάσσεται και στον ουμανισμό,καθώς η βασική της αντίληψη ήταν ανθρωποκεντρική. Στην εκπαίδευση, ένα νέο στοιχείο ήταν η ίδρυση σχολών στοιχειώδους εκπαίδευσης μετά το 1300 και η αύξηση του αριθμού των πανεπιστημίων. Το 1400, στις  περισσότερες πόλεις είχαν ιδρυθεί δευτεροβάθμια σχολεία και ταυτόχρονα η εκπαίδευση επεκτεινόταν στην ύπαιθρο. Στον τεχνικό τομέα, σημειώνεται η ανακάλυψη των κινητών τυπογραφικών στοιχείων και η γέννηση της τυπογραφίας, η οποία αποτελεί ορόσημο για το κύρος που αποκτά ο γραπτός λόγος. Στα τέλη του 15ου αιώνα, στην Ευρώπη διαπιστώνεται μια δημογραφική άνοδος, μια ανάκαμψη της γεωργικής και βιομηχανικής παραγωγής καθώς και των ανταλλαγών. Στο πλαίσιο αυτής της ανάπτυξης και χάρη στην τελειοποίηση νέων τεχνικών μέσων, οι Ευρωπαίοι θαλασσοπόροι ρίχνονται στην ανακάλυψη των μεγάλων ωκεάνιων δρόμων, εξερευνώντας τις ακτές της Αφρικής, ανακαλύπτοντας την αμερικανική ήπειρο και πραγματοποιώντας τον πρώτο γύρο του κόσμου. Έτσι αναπτύχθηκε το εμπόριο μεταξύ των τριών ηπείρων και άλλαξε μορφή η οικονομία, καθόσον με αυτό αναδεικνύεται η κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Επίσης άλλαξε η εικόνα των Ευρωπαίων για τον κόσμο, ενώ με τη γνώση που συσσωρεύτηκε και τη συνακόλουθη πρόοδο της επιστήμης, αναπτύχθηκε το κριτικό πνεύμα πολλών Ευρωπαίων. Ακόμη, η ανταλλαγή φυτών και η διάδοση συγκεκριμένων γνώσεων και τεχνικών, διαφοροποίησαν τις διατροφικές συνήθειες και επηρέασαν τον τρόπο ζωής των Ευρωπαίων. Ο πολιτικός χάρτης της Ευρώπης κατά τον ύστερο Μεσαίωνα, υπέστη σοβαρές αλλαγές, αποτέλεσμα πολιτικών αναστατώσεων και βίαιων συγκρούσεων. Το νέο στοιχείο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ήταν η κατάκτηση ολόκληρης σχεδόν της Βαλκανικής χερσονήσου από τους Οθωμανούς Τούρκους.

Στην επόμενη ανάρτηση ...Η νέα πολιτική τάξη στην Ευρώπη του ύστερου Μεσαίωνα. Οι φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί μέσω του διαδικτύου.




 

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Η Κυλλήνη στη διαδρομή της Ολυμπιακής φλόγας.

Mε χαρά πληροφορήθηκα μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας της Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας Κυλλήνης (Γλαρέντζας) κ. Δήμητρας Φιτσάλου , πως η Κυλλήνη αποτελεί σημείο αναφοράς κατά τη διαδρομή της Ολυμπιακής φλόγας. Συγκεκριμένα την Πέμπτη, στις 21 Απριλίου κι ώρα 15:45 η Ολυμπιακή Φλόγα θα αφιχθεί στο όμορφο παραλιακό χωριό. Οι στιγμές εκείνες θα είναι μοναδικές όχι μόνο επειδή κανείς δεν ξέρει τι θα συμβαίνει μετά από 4 χρόνια, αλλά γιατί σήμερα, περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη από ανθρώπους που αγκαλιάζουν και σέβονται την ιστορία της, που υποστηρίζουν αυτά, τα οποία για χιλιάδες έτη την κάνουν ξεχωριστή. Η ανακοίνωση της
κ. Φιτσάλου αποτελεί πρόσκληση προς όλους, ώστε με την παρουσία τους να στηρίξουν τον τόπο μας, να απολαύσουν το μεγαλείο.. σχηματίζοντας στο μυαλό τους εικόνες από τις στιγμές που η Χώρα και η Ηλεία μεγαλουργούσε. Προσωπικά σας παροτρύνω να παρευρεθείτε όλοι όσοι μπορείτε, τροποποιώντας το πρόγραμμά σας, αφήνοντας μακριά κάθε  προσωπική διαφορά , απομακρύνοντας κάθε πολιτικοποιημένη σκέψη. Η Ολυμπιακή φλόγα δεν είναι απλά μια λάμψη που κάθε τέσσερα χρόνια ταξιδεύει στον κόσμο. Είναι το σύμβολο των ηθικών αρχών, της δικαιοσύνης, της ειρήνης, της ευγενούς άμιλλας, του "εμείς",της αρχαιότητας που για τόσους αιώνες παραμένει ως άσβεστη λαμπηδόνα.
Εύχομαι καλή επιτυχία στην κ. Φιτσάλου ως Πρόεδρο της Κυλλήνης, καθώς επίσης και στους αρμοδίους του Δήμου Ανδραβίδας -Κυλλήνης. Εύχομαι επίσης οι παρευρισκόμενοι να δώσουν ό,τι καλύτερο διαθέτουν από την πλευρά τους, προκειμένου η υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας στην Κυλλήνη να αποτελέσει άλλη μια ιστορική στιγμή για τον τόπο. Σε τέτοιες στιγμές μεγαλείων επιβάλλεται όλοι να γίνουν αρωγοί προς την υλοποίηση της γιορτής της υποδοχής!!



 
ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
Η Αρχαία Ολυμπία βρίσκεται στο Νομό Ηλείας, στην Πελοπόννησο. Είναι ένας τόπος σπάνιας ομορφιάς, γνωστός σ' όλο τον κόσμο για τη βαρύτητα που φέρει από τα αρχαία χρόνια. Αποτελεί το σπουδαιότερο ιερό που ήταν αφιερωμένο στο Δία για την Αρχαία Ελλάδα.Η αφετηρία των Ολυμπιακών αγώνων σημειώνεται κατά το 776 π.Χ και γίνονταν κάθε 4 χρόνια. Ομόφωνη γνώμη για την έναρξή τους δεν υπάρχει. Ένα ενδεχόμενο είναι ότι ο Δίας αγωνιζόμενος με τον πατέρα του τον Κρόνο, τον νίκησε και του πήρε το θρόνο των Θεών.Έτσι ως μνήμη της νίκης, καθιέρωσε τους Ολυμπιακούς αγώνες.




 

ΚΥΛΛΗΝΗ ή ΓΛΑΡΕΝΤΖΑ κατά την εποχή της Φραγκοκρατίας.
Η Κυλλήνη κατοικείται από την παλαιολιθική εποχή και αναφέρεται στην Ιλιάδα του Ομήρου. Η Αρχαία Κυλλήνη ή Γλαρέντζα ( στην ιστοριογραφία αναφέρονται κι άλλες ονομασίες όπως Γραρέντζα, Κλαρέντζα, Κλαρέντσα, Κλορένστια και Κιοφέντσα) αποτελούσε το σημαντικότερο λιμάνι καθώς ήταν η κύρια είσοδος προς την Αρχαία Ήλιδα, που ήταν διοργανώτρια των Ολυμπιακών αγώνων. Επίσης ήταν το επίνειο της πρωτεύουσας του πριγκιπάτου της Αχαΐας, της Ανδραβίδας και χτίστηκε από τους Βιλλεαρδουίνους.Το λιμάνι καθώς και το κάστρο της Γλαρέντζας υποστηριζόταν από το μεγαλοπρεπές φρούριο Χλεμούτσι.




ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2016
Όπως είναι γνωστό οι Ολυμπιακοί Αγώνες για έτος που διανύουμε, θα διεξαχθούν στο Ρίο της Βραζιλίας. Η τελετή της αφής της Ολυμπιακής φλόγας θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα καθιερωμένα αλλά και τη λογική!! στην Αρχαία Ολυμπία, την 21 του τρέχοντος μηνός, ημέρα Πέμπτη.Η λαμπαδηδρομία στο ελληνικό έδαφος θα έχει διάρκεια 7 ημέρες και την 27 Απριλίου σε ειδική τελετή στο Παναθηναϊκό Στάδιο, θα παραδοθεί στην Οργανωτική Επιτροπή του "ΡΙΟ 2016" προκειμένου να ταξιδέψει στη μακρινή Βραζιλία που θα πραγματοποιηθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.



Η βιβλιογραφία προέρχεται από παλιές ιστορικές εκδόσεις του 1965.Οι φωτογραφίες της Αρχαίας Ολυμπίας από την προσωπική μου συλλογή, της τελετής της αφής καθώς επίσης της Κυλλήνης από διαδικτυακές πηγές.
 

Αναφιώτικα μια μόνιμη πηγή έμπνευσης.

 
 
Πως να μην εμπνευστεί κανείς από τον ιερό τόπο, τη γραφική γειτονιά, τα στενάκια της Ανάφης ..δίπλα απ' το κέντρο της Αθήνας;;;;άνοιξη, μοσχοβολούν τα κρίνα, οι αρμπαρόριζες, τα γιασεμιά, τα τριαντάφυλλα, τα ζουμπούλια...χρώματα λουλουδιών, οι λεμονιές φορτωμένες, η ρίγανη, ο δυόσμος, ο βασιλικός, το θυμάρι ,στέλνουν τις ευωδιές τους σ' όλο τον κόσμο...οι τουρίστες μαγεμένοι και όλη η γειτονιά γεμάτη από μικρούς και μεγάλους με τις φωτογραφικές μηχανές να μη σταματούν.....Τα εκκλησάκια με το ιδιαίτερο δέος σε προσκαλούν για λίγη ανάπαυλα ..προσευχής, αφοσίωσης, σκέψης... Οι φωτογραφίες ανήκουν στην προσωπική μου συλλογή και είναι πρόσφατες από μια βόλτα έμπνευσης...την Κυριακή το απόγευμα.Μπορεί να της χρησιμοποιήσει όποιος θέλει, αρκεί να ταξιδέψει την Ελλάδα μας.
 
 
 
 
Σπίτι στ’ Αναφιώτικα
 
Γαρίφαλα στον κήπο μυρωμένα
γεράνια στο μπαλκόνι γελαστά
παράθυρα στον Βράχο που κοιτάζουν
ζουμπούλια στα σκαλιά αραδιαστά.
 
Στη μέση το τραπέζι στο σαλόνι
στη γυάλα δυο χρυσόψαρα μικρά
στον τοίχο στη φωλιά το χελιδόνι
γεμίζουνε το σπίτι με χαρά.
 
 



 
 

Σκέψεις περί ευθύνης για το έθνος.



Έθνος μια λέξη που κλείνει κάθε λαό με κοινό ιστορικό παρελθόν, κοινά πολιτιστικά στοιχεία, κοινά ιδανικά, κοινά ήθη και έθιμα, κοινή γλώσσα, κοινή θρησκεία (κατά πλειοψηφία για την εποχή μας). Ο εθνισμός είναι ο όρος που ως χαρακτηριστικό πρέπει να έχει θέση στο νου μας, στα λόγια και τις πράξεις δηλαδή ή εθνική συνείδηση, ο πατριωτισμός. Έτσι θα κρατάμε τα χαρακτηριστικά του λαού μας και θα σεβόμαστε των άλλων λαών. Ο εθνισμός στις μέρες μας αλλοτριώθηκε από πολλούς ως εθνικισμός και από άλλους ως ανθελληνισμός. Οι μεν σκορπάνε την ξενοφοβία και οι άλλοι πάλι θέτουν ως μηδενιστικό κάθε τι ελληνικό και χριστιανικό...προσπαθώντας να ανεβάσουν στις συνειδήσεις οτιδήποτε ξένο.. Υπάρχει μέτρο , απλά τα δίχτυα που έχουν στήσει (αν σκεφτεί παραπάνω ο καθένας θα καταλάβει) είναι τόσο δυνατά που οι περισσότεροι πιάστηκαν σαν τα πιο αδύναμα θύματα. Όλοι οι πολιτικοί  έχουν τεράστια ευθύνη για τη δεινή θέση της Ελλάδας. Όμως και οι πολίτες  δεν είναι άμοιροι των ευθυνών τους. Διαφοροποιήθηκαν οι ονομασίες των καταστημάτων και επιχειρήσεων από ελληνικές σε ξένες.Πολλοί κάνουν τον γάμος και τη βάφτιση από απλά μυστήρια, ένα τεράστιο χολιγουντιανό  θέαμα με αποτέλεσμα να πιστεύουν πως φταίει η θρησκεία γι΄αυτό και να τα καταργούν κάνοντάς τα πολιτικού τύπου. Είναι προσωπικό θέμα τι μορφή θα δώσει ο καθένας  και πόσο θα κοστίσει και στις δυο μορφές. Γίνονται μυστήρια με δέος και ευτυχία σε εκκλησάκια χωρίς όλο το πανηγυρικό πακέτο που κοστίζει και τελετές σε πολιτικές αίθουσες που η δεξίωση η οποία ακολουθεί κοστίζει χιλιάδες ευρώ. Ανεβάσαν τις τιμές στα τουριστικά μέρη, έτσι ώστε να αποκλείσουν  τους συμπατριώτες τους από τη δυνατότητα διακοπών στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να προτιμούν της γειτονικής χώρας τα παράλια ή άλλους ξένους προορισμούς με την αιτιολογία ότι κοστίζει λιγότερο, όπου είναι και η αλήθεια. Δεν οδηγούν τα παιδιά στο δρόμο του πολιτισμού και του πνεύματος παρά μόνο στον κόσμο της ύλης και της ματαιοδοξίας. Κάθε παιδί από το σπίτι του βλέπει και προχωράει...τι γιορτάζουν κάθε φορά;ποια είναι τα έθιμα γύρω απ΄αυτή την εορτή;Απομακρύνθηκαν πολλοί  από την εκκλησία γιατί υπάρχουν εκπρόσωποι...που κάνουν διάφορα..Σωστά όπως σε κάθε φορέα, έτσι και στην εκλλησία υπάρχουν άνθρωποι με αδυναμίες ή και κακό χαρακτήρα. Εμείς δεν πάμε στην εκκλησία γι΄αυτόν, πάμε γιατί έτσι κρατάμε τους δεσμούς με την πίστη μας, γιατί εκεί μπορούμε να προσηλωθούμε, γιατί στηρίζουμε το έργο της, γιατί μπορούμε να προσευχηθούμε χωρίς κόστος. Υποστηρίζουν ότι η πίστη στηρίζεται και από το σπίτι. Ναι αλλά πως  για τον αγαπημένο καλλιτέχνη δεν αρκούνται στην κατ' οίκον απόλαυση και τρέχουν στο χώρο του να τον δούνε;;Σε κάθε σχολική γιορτή των εθνικών επετείων, οι γονείς σκέφτονται αν θα στείλουν τους μαθητές να παρακολουθήσουν γιατί είναι ευκαιρία να ξεκουραστούν...όταν τα σαββατοκύριακα οι ίδιοι οι γονείς ταλαιπωρούν τα παιδιά τους πηγαίνοντάς τα σε υπερβολικά πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες. Στις παρελάσεις οι μαθήτριες λαμβάνουν μέρος ως τύπου προβολής καλλιστείων, σχεδόν ημίγυμνες και οι γονείς καμαρώνουν... Η σημαία αποτελεί ντροπή και θεωρείται εθνικιστικό χαρακτηριστικό γι' αυτό και δεν την αναρτούν στις εθνικές εορτές. Οι καθημερινές παραβιάσεις .. ελάχιστους ανησυχούν γιατί οι περισσότεροι σκέφτονται πως με τις μειώσεις δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τα υλιστικά θέλω τους...Το άλυτο θέμα της Κύπρου δεν αγγίζει την κοινωνία γιατί οι Κύπριοι έχουν χρήματα, είναι έτσι ..κι αλλιώς..Μακριά εντελώς από την πραγματικότητα της σοβαρότητας της ιστορίας.Πολλοί εκπρόσωποι των πολιτικών ομάδων κάνουν τεράστιες προσπάθειες να αλλοιώσουν ολοκληρωτικά την ελληνική ιστορία και όταν τους δουν να κάνουν περιήγηση στην Περιφέρεια τρέχουν να τους  προσκυνήσουν...
 Ειλικρινά, πιστεύω πως έχουμε τεράστιο μερίδιο ευθύνης ως κοινωνία.. για όσα συμβαίνουν.Πάντα με την ευχή και την ελπίδα...καλημέρα σε όλο τον κόσμο.


 





 

Μια όμορφη απόδραση στη Βοιωτία.

Η ζωή στην πόλη μπορεί να έχει ποικιλία ενασχολήσεων, όμως η εξόρμηση στη φύση, κάποιες φορές είναι ανάγκη. Κάτι αντίστοιχο νιώθουν αρκετοί ...