Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Αγάπη σημαίνει θυσιάζομαι.Διήγημα.

To παρόν διήγημα απέσπασε έπαινο στον 9ο Διαγωνισμό του 2018 του Ε.Π.Ο.Κ
Αγάπη σημαίνει θυσιάζομαι.


Γεννήθηκε σε μια παραδοσιακή ελληνική οικογένεια της επαρχίας του Μεσοπολέμου.
Η προσφυγική παρουσία στην μικρή επαρχιακή πόλη ήταν έντονη και το πανέμορφο κοριτσάκι  δέχτηκε τα πρώτα κανακέματα  από μια γυναίκα που το άφηνε η μάνα του όταν ήταν στις δουλειές της.
Η όμορφη σμυρνιά του έδειχνε αγάπη. Το γαλανομάτικο μωρό εξελισσόταν σε μια πανέμορφη έφηβη. Ήταν τόσο τυχερή που μεγάλωνε με την κυρά  Mατίνα μέσα στα χάδια, στις αγκαλιές, στα αρώματα και τα βιβλία! Είχε άλλα έξι αδέρφια μεγαλύτερα, τέσσερα κορίτσια και δύο αγόρια.
Οι γονείς ήταν μεγάλοι και πολύ ταλαιπωρημένοι, με αδρά χαρακτηριστικά και δίχως χαμόγελο. Είχαν δώσει τα σκήπτρα των οικονομικών στις μεγάλες, που δούλευαν στα κτήματα της οικογένειας.
Οι άτυποι κοινωνικοί κανόνες του τόπου ήθελαν τα κορίτσια σε κατώτερη θέση απ’ τα αγόρια. Η θέση της γυναίκας εκείνη την εποχή ήταν στο σπίτι, αλλά υπήρχε η δυνατότητα να εργαστούν αυτές που δεν είχαν πατέρα ή αδερφό ή σύζυγο ή ήταν ανίκανοι για εργασία. Ίσως αυτή ήταν η αιτία για το αυστηρό τους ύφος, για την σκληρή συμπεριφορά τους.

Εκτός από το βαθμό συγγένειας τίποτα κοινό δεν υπήρχε ανάμεσα στις μεγάλες και το στερνοπαίδι. Τα χρόνια για εκείνες πέρναγαν δουλεύοντας για να σπουδάσουν τα αγόρια αν το ήθελαν.
Ο έρωτας αποτελούσε μια από τις κυριότερες αμαρτίες, απαγορευμένη κατάσταση. Οι γονείς έδειχναν αδιάφοροι μπροστά στη θέα των κοριτσιών τους που έθαβαν τη ζωή τους ως θυσία για τα αγόρια της οικογένειας.
Ο ένα αδερφός αριστούχος σ’  εκείνες τις τραγικές εποχές έπρεπε να φύγει για την Αθήνα ώστε να παρακολουθήσει την ιατρική σχολή που λάτρευε. Για τις σπουδές του δεν υπήρχαν οικονομικά εμπόδια καθόσον οι αδερφές είχαν αναλάβει όλο το οικονομικό κόστος.
Ο άλλος  αδερφός  έφυγε απ’ το σπίτι με τη γυναίκα που αγαπούσε και έστησαν το σπιτικό τους στο διπλανό χωριό. Στην οικογένεια είχε μείνει η Ευτυχία, η μικρότερη. Είχε τελειώσει με άριστα το σχολείο πριν δυο χρόνια, αλλά οι δικοί της ήθελαν να την παντρέψουν με κάποιον από το χωριό ώστε να μείνει εκεί.Τα όνειρά της  ήταν άλλα αφού μαζί με τα παιχνίδια η γυναίκα που την μεγάλωνε στον προσφυγικό συνοικισμό, της εμφύτευσε και την αγάπη για τα βιβλία. Γνώριζε απέξω κι ανακατωτά όλη τη λογοτεχνική γενιά του 30.Θα σπούδαζε ελληνική ή  γαλλική φιλολογία έλεγε. Ενδεχόμενο για σπουδές δεν υπήρχε αφού στην Αθήνα πήγαιναν μόνο οι « ξεβγαλμένες».
Ήταν ένα πανέξυπνο πλάσμα με μάτια που απεικόνιζαν τους χρωματισμούς της Μεσογείου, σχεδίαζε το μέλλον της με πορφυρά μολύβια.
Την ενοχλούσε το αυστηρό, το απαισιόδοξο,το αγέλαστο ύφος της οικογένειάς της. Κοινωνικά κατατάσσονταν στους προύχοντες . Όχι μόνο δεν τους έλειψε το φαγητό, αλλά είχαν τ’ αμπάρια τους γεμάτα με όλα τα αγαθά. Με φόβο και παρρησία υπενθύμισε ακόμη μια μέρα στις αδερφές της πως θέλει να σπουδάσει. Αυτές οι στρυφνές γυναίκες μόνο  που δεν της χίμηξαν.
Για την ώρα είχαν κλεισμένη στο σπίτι να συγυρίζει και να ετοιμάζει το φαγητό για την οικογένεια και τους εργάτες.
Το καλοκαίρι που η φύση απολάμβανε τα στοργικά χάδια του ήλιου, στην περιοχή έρχονταν άνθρωποι από άλλα μέρη για να εργαστούν, κυρίως στο θέρισμα. Τα βραδάκια έμοιαζαν μαγικά με ανθρώπινη κίνηση, κουβέντες, αστεία, με την ευκαιρία στους κατοίκους να βγουν να περπατήσουν ως την πλατεία, να μιλήσουν, να αστειευτούν στο δρόμο της περατσάδας  όπως έλεγαν.
Η Ευτυχία δεν θα μπορούσε να έχει έξοδο σύμφωνα με το οικογενειακό πρωτόκολλο. Στάθηκε τυχερή όμως, γιατί απέναντι από το σπίτι τους έρχονταν για διακοπές μια οικογένεια αρχόντων όπως τους ονόμαζαν, με παιδιά στην ηλικία της και δεν έφερναν αντίρρηση οι δικοί της, όταν οι δικαστικοί (αυτή ήταν η ιδιότητα του ζευγαριού) ήθελαν την Ευτυχία παντού μαζί τους.
Όσο κρατούσε η βόλτα, τόσο άναβε φωτιές στις ανδρικές καρδιές, η μικρή κόρη του μπάρμπα Ηλία και της θεια Βαλάντως.  Η ομορφιά και η λάμψη της ήταν ακατανίκητες. Η ίδια δεν έδινε καμιά σημασία αφού ο σκοπός της δεν ήταν οι ερωτοδουλειές.
Ένα μεσημέρι που διάβαζε αρχαία τα οποία λάτρευε, περιμένοντας να ψηθεί το φαγητό για να το πάει στα κτήματα, ώστε να φάνε οι αδερφές της και η ομάδα των εργατών, κάποιος φώναξε απ ΄ το δρόμο. Ήταν ο κουμπάρος του πατέρα της, ένας ηλικιωμένος, αξιαγάπητος άνθρωπος που σπάνια εμφανιζόταν στο σπίτι τους.
-Καλώς τον κυρ Ανέστη είπε η Ευτυχία μόλις τον είδε. Πως κι από δώ;
- Ήθελα τον πατέρα σου Ευτυχούλα μου.
 -Έχει πάει στα κτήματα σήμερα κουμπάρε.
Είδε πως δίπλα του ήταν ένας νέος, σχεδόν στην ηλικία της, ψηλός με μεγάλα βαθιά πράσινα μάτια που της χαμογέλασε.
Ο κουμπάρος της ευχήθηκε καλό μεσημέρι και έφυγε με προορισμό τα κτήματα για να συναντήσει τον πατέρα της.
Λίγο αργότερα ήταν η ώρα που η Ευτυχία μετέφερε το φαγητό στο χωράφι.
Παρατήρησε τους γονείς της να την κοιτάζουν παράξενα και τις αδερφές της ως έχιδνες, έτοιμες να της ρίξουν το δηλητήριο. Απευθυνόμενη στον πατέρα της τον ενημέρωσε πως τον ήθελε ο κυρ Ανέστης. Η μάνα της, σαν ένα πράο πλάσμα όπως ήταν χαμογέλασε. Σηκώθηκε απ ΄ τη θέση της, λέγοντας πως θέλει να γυρίσει σπίτι μαζί με το στερνοπαίδι της σήμερα. Σαν έφτασαν στο σπίτι, η Ευτυχία έστρωσε το τραπέζι για να φάει η γερασμένη μάνα της.
Κατά τη διάρκεια του φαγητού η μάνα είπε στην μικρής της “Παιδί μου είσαι θησαυρός στην ψυχή, στο πρόσωπο, στο σώμα. Ξέρεις ο γιος του φίλου του κουμπάρου μας, από τον πέρα κάμπο, δε σταματάει να σε σκέφτεται .Σαστισμένη η μικρή της απάντησε  “Τι λες μάνα; Που με ξέρει; “
Κόρη μου  “Σε είδε από την πρώτη μέρα που ήρθε. Είπε στον κουμπάρο μας ότι σε θέλει για γυναίκα του. Αυτή την κουβέντα ήθελε να μας πει ο Ανέστης “.
Η Ευτυχία αισθάνθηκε έναν καταρράκτη συναισθημάτων και σκέψεων να την κυριεύουν. Βλέποντάς την προβληματισμένη η μάνα της αποφάσισε να την ενημερώσει ότι ο κουμπάρος έλαβε την εντολή απ ‘ τον πατέρα της να αρνηθεί κάθε πρόταση σχετικά με την επιθυμία του νέου.
Η μελιστάλαχτη κοπέλα, που ντυμένη στα μεταξωτά φουστάνια έμοιαζε με γαλέρα στο πέλαγος αρχικά ανακουφίστηκε αφού πλέον είχε ως στόχο της να πλησιάσει τον αδερφό της, έτσι ώστε να τον πείσει να την πάρει στην Αθήνα με σκοπό να εκπληρώσει το πρωταρχικό όνειρό της σχετικά με τις σπουδές. Ήθελε να πάει στο Πανεπιστήμιο και να αποκτήσει το πτυχίο της φιλοσοφικής σχολής. Τρεις μέρες ο νέος δεν κοιμόταν και στο μυαλό του έψαχνε τρόπο που θα έκανε την Ευτυχία γυναίκα του. Την τέταρτη μέρα προφασιζόμενος μια δικαιολογία δεν ακολούθησε τον κουμπάρο στη δουλειά, αφού η διαίσθησή του πλέον τον οδηγούσε. Ντύθηκε με το σκούρο μπλε παντελόνι και το λευκό πουκάμισο που είχε αγοράσει από την Αθήνα, χτένισε με μπριγιαντίνη τα σκούρα μαλλιά του που λαμποκοπούσαν και ξεκίνησε για το σπίτι της Ευτυχίας. Πλησιάζοντας από το πίσω δρομάκι που οδηγούσε στο γραφικό παραθυράκι της κουζίνας, άκουγε σαν από ηδύφωνους αγγέλους τους στίχους του Αττίκ σε Tango Ρωμαίικο του 1925  “τόσοι σου  ‘παν σ ‘ αγαπώ “ ......
Έστησε αυτί μέχρι που τελείωσε το τραγούδι και χτύπησε το τζάμι στο παραθυράκι με το γλυκό πράσινο χρώμα. Μόλις τον είδε χαμογέλασε με εμφανή αμηχανία αλλά ευχαρίστηση. Πριν συνειδητοποιήσει ποιος ήταν και τι ήθελε ο Δημήτρης είχε κυριολεκτικά κρεμαστεί απ ΄ το περβάζι και της έλεγε ότι ήταν τρελός γι ‘ αυτήν.
Σε λίγα λεπτά ένιωσαν κι οι δυο να χάνονται σ ΄ εκείνα τα γλυκά φιλιά που η φλόγα τους άναβε αιώνια πυρκαγιά. Όταν η Ευτυχία ξεπέρασε τον πρώτο κλονισμό του ζήτησε να φύγει.
Αυτός της εξήγησε κοιτώντας της στα μάτια πως δεν θα πάει πουθενά χωρίς αυτήν, πως δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή του μακριά της. Μέσα σε μια ώρα μάζεψε τα λιγοστά της ρούχα και βρέθηκαν να  ταξιδεύουν με το τρένο για τον τόπο του.
Η Ευτυχία έκανε όνειρα για τη νέα της ζωή αν και κάποιος φόβος δεν την άφηνε να χαρεί συνεχώς. Το απογευματάκι έφτασαν στον προορισμό τους αφού όπως όλα τα ταξίδια κι αυτό είχε το τέλος του. Εκείνο το βράδυ τους φιλοξένησε ένας συγγενής του που έμενε με τη γυναίκα του και τα δυο μωρά. Η Ευτυχούλα κυριεύτηκε από μια μελαγχολική διάθεση. Ζήτησε να ξαπλώσει χωρίς να φάει κάτι, αφού πρώτα συστήθηκε και ευχαρίστησε την οικογένεια που την δέχτηκε. Αυτός αφού διηγήθηκε την ιστορία στους συγγενείς, ξάπλωσε δίπλα της γεμάτος αγωνία για τη συνέχεια.
Είχε να αντιμετωπίσει μια μάνα αμόρφωτη και αδέρφια επίσης απαίδευτα. Σ ‘ αυτούς τους ανθρώπους έφερε ένα πλάσμα πολύ ανώτερο πνευματικά. Η σύγκρουση θα ήταν μεγάλη, το φοβόταν.
Την επόμενη μέρα την πήρε και την πήγε στην μάνα του που ζούσε με τον άρρωστο αδερφό του. Η γριά την κοίταξε ειρωνικά. Ο άρρωστος αδερφός αδιάφορος και η αδερφή που ζούσε με την οικογένειά της στο χωριό εμφανώς περιφρονητικά.
Ως κατοικία για να ξεκινήσουν τη ζωή τους, τους έδωσαν μια γωνιά στο στάβλο των αλόγων. Δεν αντέδρασε γιατί η αγάπη είχε ριζωθεί στην καρδιά της. Υπήρχαν στιγμές που επιθυμούσε το χορό της λήθης, ως λύση παρηγοριάς. Στο πρώτο ηλιοβασίλεμα έβλεπε τον ποτισμένο με αίμα ορίζοντα της ζωής της, μα κάθε βράδυ σαν επέστρεφε αυτός με το θεϊκό πρόσωπο και τα ελπιδοφόρα μελιά μάτια, ένας λαμπρός ήλιος με τεράστιο χαμόγελο ερχόταν μπροστά της.
Αυτή η πανέμορφη και καλλιεργημένη γυναίκα από το πλουσιόσπιτο, ήρθε στο στάβλο.
Δυο εβδομάδες μετά τον ερχομό της ο Δημήτρης της έφερε τον κουμπάρο τους που την επόμενη μέρα θα τους στεφάνωνε.
Ένα μήνα αργότερα μετακόμισαν απέναντι σε δυο δωμάτια του πλινθόκτιστου σπιτιού, δίπλα από την πεθερά της η οποία είχε την δυνατότητα να τους παραχωρήσει καλύτερο σπίτι.
Στη γενέτειρά της , η οικογένειά της ζούσε σε μια βαριά ατμόσφαιρα. Οι γονείς προσπαθούσαν να μάθουν για τη μικρή τους, χωρίς να καταλάβουν οι μεγάλες κόρες τους που την έβριζαν, τον πόνο που ένιωθαν για την ξαφνική απουσία του κοριτσιού τους. Ο αδερφός στο άλλο χωριό έστειλε ένα ξάδερφο της γυναίκας του  και συνάντησε το νέο ζευγάρι. Έγραψε τα νέα και στον αδερφό που σπούδαζε. Ας πάμε αδερφέ μου να τη δούμε έγραφε στο γράμμα.
Η Ευτυχούλα και ο Δημήτρης τους περίμεναν στο σταθμό του τρένου. Ένα χρόνο μετά οι δύο αδερφοί της πήγαιναν να την δουν από κοντά. Αυτή φορούσε ένα πλατύ χαμόγελο σαν τις ηλιαχτίδες του καλοκαιρινού μεσημεριού, με την εγκυμοσύνη να φαίνεται καθαρά πλέον.
Συγκινήθηκαν όλοι στο σταθμό. Τα δάκρυα πότισαν το νυχτολούλουδο που αυτή την ώρα είχε κλειστά τα πέταλά του. Αγκαλιάστηκαν τα τρία αδέρφια μαζί με τον Δημήτρη, ο οποίος ένιωθε άβολα αφού η μάνα του δεν τους είχε παραχωρήσει το σπίτι που έπρεπε. Ο εξοπλισμός του σπιτιού αποτελούνταν αποκλειστικά από τα απαραίτητα για το ζευγάρι.
Η Ευτυχία έλαμπε αυτές τις δυο μέρες που είχαν έρθει τα αδέρφια της.Ο Δημήτρης μια ευγενική φύση, ήταν χαρούμενος γιατί εκτιμούσε πολύ την οικογένεια της γυναίκας του.
Τα χρόνια κύλησαν και οι σχέσεις του ζευγαριού με την οικογένεια της συζύγου αποκαταστάθηκαν. Ήρθαν οι απόγονοι, πέντε στον αριθμό. Έζησαν οι τέσσερις, δυο κορίτσια και δυο αγόρια. Το ένα αγοράκι έφυγε λίγες ημέρες αφότου γνώρισε τον κόσμο.
Ο Δημήτρης έλειπε πολλούς μήνες το χρόνο πηγαίνοντας σε άλλα μέρη για δουλειά. Αυτή η απουσία έγινε μαρτύριο για την όμορφη και ευαίσθητη γυναίκα του. Η μάνα του και η αδερφή του την τυραννούσαν.
Το μίσος τους για αυτόν τον άγγελο ήταν τόσο έντονο που το γνώριζαν όλοι στο χωριό. Το πρώτο της παιδί ένα αγόρι με μεγάλα μαύρα μάτια και έντονη νοημοσύνη από τη μέρα της γέννησής του το έφερε στον κόσμο σ ‘ ένα στρώμα πάνω απ ‘τα άχυρα των αλόγων.
Ο Δημήτρης έλειπε και η απουσία του στάθηκε ως η μεγαλύτερη ευκαιρία ώστε η μάνα του να στερεί το φαγητό από τη λεχώνα που ως επακόλουθο είχε την μη δυνατότητα του θηλασμού. Φυσικά ούτε γάλα για το μωρό δεν της έδιναν. Μη έχοντας γάλα η Ευτυχία έδινε στο μωρό τσάι που της είχε στείλει αρκετό καιρό πριν σ ‘ ένα δέμα ο αδερφός της.
Η μορφωμένη αυτή προσωπικότητα προσπαθούσε να μεταδίδει τις γνώσεις της σε όλους. Στο νέο τόπο παρόλο που αρκετοί την ζήλευαν , οι περισσότεροι την εκτιμούσαν αφάνταστα.
Όταν λάμβανε δέματα από την πατρική της οικογένεια η πρώτη της ενέργεια ήταν να μοιράσει πράγματα στις φτωχές οικογένειες του χωριού, χωρίς η ίδια να είναι πλούσια. Η ίδια με υπομονή βλέποντας τις οικονομικές τους δυσκολίες, άρχισε να εργάζεται στους αγρούς. Υπήρξε ως μάνα και σύζυγος ανεκτίμητη, σπάνια μορφή. Μαζί με το Δημήτρη αναθρέψαν τα παιδιά τους με πολλή αγάπη και σπάνια χαρακτηριστικά ανεξάρτητα από τα οικονομικά προβλήματα της εποχής. Τους δίδασκαν τις άδολες και γνήσιες αρχές της ζωής, τους έμαθαν να στέκονται δίπλα στον άνθρωπο που υποφέρει. Τα μύησαν στην αγάπη για το βιβλίο και τη μάθηση.
Το μόνο γκρίζο σύννεφο σ ‘ αυτό το ζευγάρι που η αγάπη τους ήταν εμφανής έστεκε ο λάθος τρόπο που ο Δημήτρης χειριζόταν τη σχέση με την πατρική του οικογένεια.
Ο καιρός πέρναγε χωρίς σταματημό και τα παιδιά ακολούθησαν το δρόμο τους. Όλα αυτά τα χρόνια η Ευτυχία υπέφερε από καυγάδες και άγχος εξαιτίας πάντα των τρίτων που στην προκειμένη περίπτωση ήταν η μάνα και η αδερφή του Δημήτρη.
Ένα φθινοπωρινό απόγευμα που η φύση είχε μεταμορφωθεί σε ροζ νεράιδα από τα κυκλάμινα που φύτρωναν παντού, η Ευτυχία λιποθύμησε κολυμπώντας σε μια λίμνη αίματος. Το μικρότερο παιδί της που ήταν κοντά της τρομοκρατήθηκε. Την πήρε αγκαλιά και την έβαλε να ξαπλώσει ενώ το αίμα της έρεε. Τηλεφώνησε στον κοντινότερο γιατρό που έτρεξε και με μια ένεση της σταμάτησε την αιμορραγία. Όμως ξεκινούσε ένας αγώνας ο οποίος φυσικά  ακολούθησε τον δρόμο της ιατρικής και δεν άργησε να διαγνωστεί η ασθένεια. Από εκείνη την πικρόχολη είδηση ο Δημήτρης κυριεύτηκε από μαρασμό. Η Ευτυχία ήταν δυνατή και όταν συνήλθε οργανικά από το αιμορραγικό σοκ δεν έπαψε στιγμή να τον φροντίζει σαν μικρό παιδί καθόσον αρκετά χρόνια πριν ο ίδιος καθηλώθηκε από μια ασθένεια των αρθρώσεων. Η αγάπη της ακόμη και τότε που οι Συμπληγάδες έμοιαζαν απροσπέλαστες γινόταν πράξη.
Είχε πει κάποτε στα παιδιά της πως η αγάπη είναι το ιερότερο συναίσθημα για το οποίο αξίζουν οι θυσίες.
Υποβλήθηκε σε μεγάλη χειρουργική επέμβαση, ακολούθησε το μονοπάτι των θεραπειών. Για το Δημήτρη η μοίρα είχε ορίσει άλλα, να μη συνέλθει ποτέ από τον μαρασμό του.
Ξαφνικά ένα από τα πρώτα δειλινά της άνοιξης έφυγε σαν διαβατάρικο πουλί.
Σύμφωνα πάντα με τα λόγια ενός έμπιστου φίλου του κατά το χρονικό διάστημα που η Ευτυχία του πάλευε με το θεριό του καρκίνου, οι Ερινύες για τη λανθασμένη στάση του σχετικά με την συμπεριφορά των μελών της πατρικής του οικογένειας δεν του επέτρεψαν να ξαναχαμογελάσει και να ονειρευτεί.
Ήταν πικρό και αδιανόητο αλλά δεν άντεξε στην ιδέα πως για την αρρώστια της η αιτία ήταν το άγχος και οι στενοχώριες που είχε τραβήξει από το σόι του.
Την ίδια γνώμη που είχε η Ευτυχία για την αγάπη , την είχε και ο Δημήτρης. Μιλούσε για αυτήν την μαγική λέξη στα παιδιά του και τους τόνιζε πάντα  “αγάπη θα πει θυσιάζομαι, δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση “. Αγαπάς ή δεν αγαπάς. Όταν αγαπάς είσαι αποφασισμένος για όλα.
Έφυγαν με λίγους μήνες διαφορά ακολουθώντας ο ένας τον άλλον. Αυτή σύμφωνα με τα προφητικά  τους λεγόμενα ήταν η επισφράγιση της αληθινής αγάπης που τους ένωνε.
Πως να ήταν δύσκολο αυτό το ταξίδι αφού σύμφωνα με τον Κικέρωνα "Τίποτα δεν είναι δύσκολο γι ‘ αυτόν που αγαπάει";
Η ιστορία τους έμεινε για πάντα χαραγμένη στην ψυχή των παιδιών τους που πληγώθηκαν από το σχεδόν ταυτόχρονο ταξίδι στην αιωνιότητα. Ο καιρός έδειξε πως ουσιαστικά είναι πάντα δίπλα τους κι αυτό αποτελεί το μεγάλο βάλσαμο. Ακολούθησαν το ρητό που τους άφησαν παρακαταθήκη  “αγάπη θα πει θυσιάζομαι “.
Θυσιάστηκαν ουσιαστικά ο ένας για τον άλλο.

Ψηφίζω αληθινά..για το καλό του τόπου.

Η ψήφος των πολιτών έχει μεγάλη βαρύτητα για την εξέλιξη κάθε τόπου, για την εξέλιξη της παγκόσμιας κοινωνίας.
Για πολλούς η ψήφος αποτελεί απλό δικαίωμα, για άλλους τίποτα το ιδιαίτερο, για κάποιους ένας μοχλός πίεσης προς ικανοποίηση προσωπικών αναγκών και επιθυμιών...δυστυχώς για τον λαό μας αυτό το σημείο είναι που δημιούργησε την κάκιστη νοοτροπία της ιδιοτέλειας και της ρουσφετολογίας. 
Ως όρος η ψήφος προέρχεται από το αρχαίο ρήμα  «ψάω», που σημαίνει λειαίνω, ομαλύνω. Η ψηφοφορία στην Αρχαία Ελλάδα γινόταν με διαφορετικό από τον σημερινό τρόπο.Στη Σπάρτη ψήφιζαν διά βοής και στην Αθήνα δια ανάτασης των χειρών (φανερή) ή δια οστράκων και σφαιριδίων (κρυφή).
Το χειρόγραφο ψηφοδέλτιο εμφανίσθηκε στη νεότερη Ελλάδα για πρώτη φορά στις δημοτικές εκλογές του 1834 αλλά καταργήθηκε το 1864. Στην προσπάθειά τους να περιορίσουν την χειραγώγηση των αγράμματων Ελλήνων, αντικατέστησαν το ψηφοδέλτιο με ένα μικρό μολυβένιο βώλο, το σφαιρίδιο.
Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν στέκομαι στην κάκιστη νοοτροπία της ρουσφετολογίας που προανέφερα...θυμάμαι ακόμη και στις δημοτικές εκλογές οι άνθρωποι ψήφιζαν γιατί προσδοκούσαν σε κάτι..σπάνια γινόταν αναφορά στην πρόοδο του χωριού ή της πόλης.Ως εκ τούτου δεν είναι αδικαιολόγητη η εικόνα της κοινωνίας μας αφού μεταφέρθηκε από γενιά σε γενιά αυτό το χαρακτηριστικό που λειτουργεί ως τροχοπέδη και όχι ως κρίκος προόδου.Είναι κάτι που το έζησα και το ζω καθημερινά, απεχθάνομαι τραγικά και λυπάμαι όσους σκέφτονται και λειτουργούν κατ' αυτόν τον τρόπο.
Πιστεύω πως το άτομο χάνει την αξιοπρέπειά του όταν σκέφτεται πως η ψήφος είναι το σκαλοπάτι για να "βολευτεί"....ΔΥΣΤΥΧΩΣ..ακούω και στην εποχή μας πως ακόμη και για την έκδοση ενός απλού δικαιολογητικού δίδονται ψήφοι..
Δεν μπορώ και δεν επιθυμώ να αναφέρω κατά την διάρκεια της υπηρεσιακής μου πορείας τι αντιμετώπισα με το λεγόμενο "μέσον", "ρουσφέτι", "εγώ είμαι κολλητός του τάδε βουλευτή", "ο πατέρας μου είναι δήμαρχος", "η μάνα μου αντιδήμαρχος" και πολλά άλλα αστεία κατ' εμέ. Δεν μπορώ να πω τι έχω ακούσει από παρευρισκόμενους σε συγκεντρώσεις υποψηφίων μεγάλης εμβέλειας (βουλευτών..).
Το χειρότερο είναι πως ακόμη η πλειοψηφία του λαού λειτουργεί έτσι γι' αυτό και δύσκολα θα αλλάξουν οι καταστάσεις.
Ευτυχώς που η οικογένειά μου δεν με γαλούχησε με την αισχρή νοοτροπία.Αρκετές φορές ένιωσα να αδικούμε αλλά περισσότερες διαπίστωσα πως η αξιοπρέπεια αν και έχει τίμημα...είναι αυτή που μας χαρακτηρίζει.
Για τις κάλπες που θα στηρίξουμε σε λίγες μέρες εύχομαι ο λαός να σκεφτεί διαφορετικά, να μην παραμείνει στα κλισέ της προσωπικής εξυπηρέτησης (μου έφερε εκείνο το χαρτί που χρειάστηκα στο σπίτι, μου έκλεισε ραντεβού στο νοσοκομείο, με πήγε εκεί με το αυτοκίνητό του για να ψωνίσω, δεν μου πήρε χρήματα για...., μου έκλεισε θέση στο ΚΤΕΛ, μου έφερε τσουρέκι το Πάσχα, μου 'δωσε πορτοκάλια....και άλλες γελοιότητες..).
Έχουμε τεράστια ευθύνη για τον τόπο μας (Γενέτειρα, Δήμος,Νομός, για την κοινωνία που αποτελεί κομμάτι του κόσμου..δεν φταίνε οι πολιτικοί (εμείς του προσφέρουμε τις θέσεις)..ακόμη και της μικρότερης κλίμακας που είναι το δημοτικό τμήμα της αυτοδιοίκησης.Πλέον βέβαια ως μικρότερη βαθμίδα θεωρείται το τοπικό τμήμα.
 
Είναι αδιανόητο ο τόπος να βυθίζεται στο χάος της απραξίας, της παραμέλησης, της αδιαφορίας και υποψήφιοι να παρουσιάζονται με τρανά λόγια και βερμπαλιστικές υποσχέσεις....
Η μόνη υπόσχεση που μπορεί να δώσει κάθε νέος υποψήφιος είναι η διάθεση για αληθινό αγώνα προς ευημερία,πρόοδο, καλό τρόπο διαβίωσης των πολιτών.
Όποιος διοίκησε, όποιος ανήλθε στα σκαλοπάτια της μικρής αυτής εξουσίας όπως λανθασμένα θεωρείται το μόνο που μπορεί να παρουσιάσει είναι το έργο του.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ όλων μας είναι να ψηφίσουμε αληθινά!!
Ψηφίζω αληθινά σημαίνει πως νιώθω την ευθύνη που φέρω για όλους, πως σκέφτομαι τις ανάγκες του τόπου μου και επιλέγω πρόσωπα που παρέχουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια..
αυτό συμβαίνει..
όταν οι υποψήφιοι αφουγκράζονται με ευχαρίστηση τα προβλήματα (οι τοπικοί σύμβουλοι γνωρίζουν..οι δημοτικοί δεν μπορεί να γνωρίζουν τι συμβαίνει σε όλα τα μέρη ενός δήμου)..
όταν δέχονται τις απόψεις ακόμη κι από άτομα διαφορετικής ιδεολογικής χροιάς.
όταν έχουν διάθεση να συζητούν με όλους ώστε να δίνουν λύση, ώστε να προχωρούν.
όταν δεν βλέπουν τον εαυτό τους ως πρώτο ανάμεσα στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας ή και της κοινωνίας.
 όταν έχουν φωνή, έχουν άποψη που τολμούν να καταθέτουν, όταν εργάζονται και δεν βασίζονται στην εξωτερική εμφάνιση της φίρμας..
ΨΗΦΙΖΩ ΑΛΗΘΙΝΑ για το καλό του τόπου μου, γιατί αυτό το καλό είναι και το δικό μου!!
 
Από τον Νίκο Καζαντζάκη
 
Ν’ αγαπάς την ευθύνη
να λες εγώ, εγώ μονάχος μου
θα σώσω τον κόσμο.
Αν χαθεί, εγώ θα φταίω
 

Δευτέρα 6 Μαΐου 2019

Η Μαντάμ Σουσού του Δημήτρη Ψαθά!


Σαν την Μαντάμ Σουσού...γνωστή έκφραση!
Μια παλιά τηλεοπτική σειρά που αγαπήθηκε!!
Όταν κάποια γυναίκα εμφανίζει ψεύτικο προφίλ αριστοκράτισσας,
λέμε αυτή είναι σαν την "Μαντάμ Σουσού". Ήταν υπαρκτό πρόσωπο όμως; 
 

Η Μαντάμ Σουσού ήταν ηρωίδα του Δημήτρη Ψαθά, ενός εκ των πιο γνωστών δημοσιογράφων,χρονογράφων, ευθυμογράφων που  πρωτοεμφανίστηκε το 1939  στο περιοδικό “Θησαυρός". Στον κινηματογράφο εμφανίστηκε το 1948 ενώ το 1972 έγινε η πρώτη εμφάνισή της στην μικρή οθόνη με μεγαλύτερη επιτυχία το 1986 όπου στον ρόλο της πρωταγωνίστριας ήταν η Άννα Παναγιωτοπούλου.



Θυμάμαι πως οι περισσότεροι διασκέδαζαν πολύ με τα καμώματα της ψηλομύτας κυρίας!!
Σχεδόν όλοι συζητούσαν αν ήταν υπαρκτό πρόσωπο.
Οι Σουσούδες ήταν δύο γειτόνισσες του Δημήτρη Ψαθά.
Έμεναν σε μια γειτονιά του Κολωνού, τον Μπύθουλα ή Μπούθουλα όπου λίμναζαν στάσιμα
νερά σ’ έναν ξεροπόταμο και δεν είχε καμιά σχέση με την περιοχή της Αγίας Φωτεινής
του Ιλισσού που λεγόταν Βούθουλας ή Μπούθουλας.
Η μια εκ των Σουσούδων ήταν με χαρακτηριστικά ιδιόρρυθμα, ύφος επιβλητικό και μύτη
προς τα πάνω. Το βλέμμα μόνιμα στο χάος και φυσικά....όλους τους άλλους τους ένοιωθε
παρακατιανούς.
 Αυτή ήταν η κ. Δούκα με σύζυγο καθηγητή της γαλλικής γλώσσας και 
όχι ψαροπώλη όπως ο σύζυγος της Κυρίας στην τηλεοπτική σειρά. Η Σουσού δεν γνώριζε 
γαλλικά αλλά χρησιμοποιούσε κάποιες λέξεις που είχε ακούσει από το σύζυγό της.
Περιφρονούσε τις γειτόνισσές της και αρκετές φορές περπατούσε έως το Σύνταγμα όπου 
σύχναζαν οι αριστοκράτες. Εκεί έτρωγε την πάστα της, καθώς επίσης και στου “Ζώναρς”. 
Ποτέ δεν έλεγε πως πήγαινε με τα πόδια λόγω έλλειψης χρημάτων...αλλά γιατί ήταν 
ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσει τη σιλουέτα της. Το μεσημέρι που επέστρεφε ήταν 
κατάκοπη από τον ποδαρόδρομο αλλά ευτυχισμένη..αφού είχε πάρει τον αέρα της κοντά 
στην αριστοκρατία.

Η δεύτερη Σουσού ήταν παρόμοιας νοοτροπίας με όνειρα για το Παρίσι, ανάγνωση γαλλικών 
στίχων και άλλα παρόμοια. Η συγκεκριμένη είχε τεράστια λαχτάρα για πολύ ανώτερη ζωή 
αφού πίστευε πως αυτή της άξιζε. Όπως έλεγε μαι βροχερή μέρα, με βιβλίο, τσάι, στίχους 
και μελαγχολία ήταν πολύ άν-βόγκ..
 Αυτή εδώ η Σουσού λεγόταν Βέτα και ο σύζυγός της
 ήταν άνθρωπος των γραμμάτων.
 Όλοι οι υπόλοιποι στη γειτονιά ήταν παρακατιανοί γι΄αυτήν...αλλά με αυτά που έκανε τους 
χάριζε ατελείωτες ώρες γέλιου.
Μια μέρα η Μαντάμ Βέτα κάλεσε όλη την παρέα των 
δημοσιογράφων της γειτονιάς της, μεταξύ αυτών και τον Ψαθά για δεξίωση, η οποία
 τους έμεινε αξέχαστη. Μόλις συγκεντρώθηκαν τους ενημέρωσε πως η “δεξίωσις...¨ 
θα έχει στυλ παριζιάνικο που εκείνη την εποχή -ήταν καλοκαίρι-στο Παρίσι τρώνε φρούτα. Είχε γεμίσει το τραπέζι με πιατέλες και φρούτα, ενώ 
δεν υπήρχαν καθόλου μεζέδες και κρασί.
Φυσικά έφυγαν μετά από λίγη ώρα 
για να πάνε να φάνε το βραδινό τους ενώ η Μαντάμ Βέτα τους χαιρετούσε 
τρισευτυχισμένη για την επιτυχία της δεξίωσης και τους ευχόταν ¨καλή χώνεψις..”.

Η Σουσού έγινε γνωστή προπολεμικά μέσω του περιοδικού και μετέπειτα λόγω της 
τηλεοπτικής σειράς. Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος όταν κυκλοφόρησε η πρώτη έκδοση 
της Μαντάμ Σουσούς πριν από τον πόλεμο έγραψε ένα επαινετικό άρθρο για τον Ψαθά 
και την δημοφιλεστάτη πρωταγωνίστριά του!
 
  Προσωπικά δεν ξεχνώ γύρω στα 1988 που η Φωκίωνος Νέγρη ήταν το κέντρο 
των καλλιτεχνών, το εξής περιστατικόμας κάλεσε μια θεία μου για παγωτό, 
περίπου 10 άτομα παρέα, εκ των οποίων μια φίλη της, μεγάλης ηλικίας, ήταν
 στο σουλούπι της Μαντάμ Σουσούς με κάθε λεπτομέρεια .. φορούσε παρόμοιο 
καπέλο, δαντελωτά γάντια, στήσιμο, γαλλική προφορά..
 Όταν λοιπόν μπήκαμε 
στο μαγαζί, ο σερβιτόρος άρχιζε να φωνάζει στο αφεντικό του!!!!
η Μαντάμ Σουσού
 στο μαγαζί μας....πάει ο δίσκος απ΄ τα χέρια του...και άρχισε
τέτοιο γέλιο στους θαμώνες..που θα μείνει αξέχαστο όσα χρόνια κι αν περάσουν!!

Σάββατο 4 Μαΐου 2019

Η υποψηφιότητά μου για το Τοπικό Συμβούλιο Ανδραβίδας.

Μέχρι πριν λίγο διάστημα δεν ήταν καθόλου στα σχέδιά μου η συμμετοχή μου σε οποιοδήποτε ψηφοδέλτιο.
Μετά την παρουσία μου ως εκπροσώπου ενός πολύ σπουδαίου φορέα, στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αιρετών Γυναικών που διοργάνωσε η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας σε συνεργασία με τον Τομέα Ισότητας  των Φύλων της ΕΝΠΕ, η κατ' ιδίαν συζήτηση που είχα με γυναίκες που δραστηριοποιούνται χρόνια στον τομέα της αυτοδιοίκησης αλλά και Ευρωβουλευτές (κάποιες εκ των οποίων γνώριζαν τις δραστηριότητές μου γενικότερα...όσα δεν δημοσιεύω από την καθημερινότητά μου) άρχισα να προβληματίζομαι αρκετά...αφού το κεντρικό θέμα του Συνεδρίου ήταν η αύξηση της ποσόστωσης της παρουσίας του γυναικείου φύλου στα ψηφοδέλτια, 40% τώρα και επιδιώκεται το 50% για το μέλλον. Προβληματίστηκα γιατί δεν μπορεί να συμμετέχω στον τομέα "Προβλημάτων Γυναίκας και παιδιού" ενός Φορέα, να με ακολουθεί επί χρόνια μια μεγάλη, δύσκολη , πολλές φορές επικίνδυνη αλλά επιτυχημένη δράση εθελοντισμού (κυρίως ατομικού με θέμα τη γυναίκα, το παιδί, τον άνθρωπο γενικότερα) και να αρνούμαι να υποστηρίξω την επιδίωξη της αύξησης της ποσόστωσης. 
Επίσης ένας ακόμη λόγος είναι η διάθεση για προσφορά στον τόπο μου που αποδεικνύεται μέσω των φορέων όπου ανήκω.
Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα δέχτηκα προτάσεις που σχετίζονται με υποψηφιότητα για τον  Δήμο Αθηναίων. Ήταν κάτι που δεν αποδέχτηκα καθόσον το πρώτο μου ενδιαφέρον είναι η γενέτειρά μου γι' αυτό και αποφασίσαμε να είναι εκεί η κεντρική κατοικία μας. Η ζωή μου για πολύ σοβαρούς λόγους μοιράζεται με την Αθήνα αλλά η κάθε Πρωτεύουσα αποτελεί την αφετηρία για βοήθεια και προσφορά στον τόπο που αγαπάς.
Η πρόταση για τη συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο για το Τοπικό Συμβούλιο της Ανδραβίδας μετά από ώριμη σκέψη έγινε αποδεκτή καθόσον τα πρόσωπα του συνδυασμού αποτελούν καταξιωμένοι συμπολίτες με γνώση και άποψη, με θέληση για το κοινό καλό όχι από συνήθεια αλλά πραγματικά.
Αυτό είναι που εκτίμησα!
 
Ως ομάδα καταθέσαμε τις απόψεις μας οι οποίες συνάδουν μόνο για το καλό του τόπου αφού κανένας μας δεν έχει ανάγκη περαιτέρω καταξίωσης, δεν διακατέχεται από προσωπικά εσωτερικά κενά, απλά νιώθουμε ορεξάτοι, δημιουργικοί, δυνατοί με εμπειρία για συνεχή αγώνα και δημιουργία, με αγάπη για την κοινωνία. 
ΠΝΟΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ

1.Αγραπίδη Σοφία. Συν. Στρατιωτικός
2.Αλεξανδρόπουλος Κων. Τεχνίτης.
3.Βαρβαρέσου Αντιόπη. Συν. Δημ. Υπάλληλος
4.Λούπης Ιωάννης. Αγρότης
5.Μπαλατλής Νίκος. Αρχιτέκτονας
6.Οικονομοπούλου Παναγιώτα. Συνταξιούχος, πρόεδρος συλλόγου ΜΩΡΙΑΣ
7.Παλαιοθόδωρος Δημήτριος, Γεωπόνος
8.Τζιούμα Αγγέλα. Τέως Γυμνασιάρχης.


Καλή επιτυχία σε όλους μας!!

Για τον χαρακτήρα μου η πρώτη και μεγάλη επιτυχία είναι αυτό το ταξίδι που μόλις ξεκίνησε.
Πρόκειται για μια απόφαση που αποτελεί υπέρβαση,ηθική δέσμευση και υποχρέωση καθόσον ότι αποφασίζω να αναλάβω το υποστηρίζω με πράξεις και όχι με λόγια.
Έτσι σε μια καθημερινότητα γεμάτη από υποχρεώσεις και δράσεις ο ρόλος μου σε περίπτωση που εκλεγώ ως κοινοτικός σύμβουλος είναι μια ακόμη μεγάλη υποχρέωση απέναντι στον εαυτό μου,στον τόπο που γεννήθηκα και μεγάλωσα,στους συμπολίτες μου.
Μπορώ να είμαι σίγουρη πως θα βρίσκομαι πολύ συχνά στο τόπο μας, πως θα ταξιδέψω και εκτάκτως όποτε παραστεί ανάγκη χωρίς ποτέ να απαιτήσω από κανέναν και καμιά αρχή οικονομική αποζημίωση. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση που χρειαστεί και μπορέσω να εκπροσωπήσω το Τοπικό Συμβούλιο οπουδήποτε εκτός περιοχής.
Μπορώ να είμαι σίγουρη για τον αγώνα μου σε όλους τους τομείς όσο είμαι υγιής.
Μπορώ να είμαι σίγουρη πως η διάθεσή μου για συνεργασία με όλα τα άτομα που θα αποτελούν το Συμβούλιο αλλά και την Δημοτική Αρχή που θα προκύψει από τις εκλογές που πλησιάζουν είναι και θα είναι η καλύτερη καθόσον η αρχή μου είναι μία
"είμαστε όλοι ένοικοι σ' αυτόν τον κόσμο που αποτελεί το πέρασμα για την αιωνιότητα.Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, αντίθετα έχουμε να ενώσουμε τη θέληση, τις γνώσεις, την εμπειρία για το καλό του τόπου, το χαμόγελο και την αγκαλιά για τον συνάνθρωπο.Είμαστε "εμείς" που αποφασίσαμε να προσφέρουμε και όχι "εγώ" που θα φροντίσω να είμαι παντού μπροστά στις δημόσιες εμφανίσεις ή που θα χρησιμοποιήσω και τον πιο μικρό ρόλο για αυτοπροβολή..
Σχετικά με αυτήν την περίοδο της προετοιμασίας, την λεγόμενη προεκλογική εύχομαι καλόν αγώνα σε όλους με αξίες και όχι αγκάθια.. με καλή διάθεση και όχι έριδες.
Προσωπικά δεν πρόκειται να ακολουθήσω την πορεία που με ενοχλεί προς εξασφάλιση ψήφων.
Δεν πρόκειται να πω "θυμάσαι που με χρειάστηκες ή που σε εξυπηρέτησα,θυμάσαι που σου έδωσα, που έτρεξα και διάφορα τέτοια..."
Γνωρίζει ο καθένας τον χαρακτήρα μου και την συμπεριφορά μου.
Επίσης δεν πρόκειται να κατηγορήσω άλλα άτομα ή να τονίσω τα μειονεκτήματά τους για να πείσω τους συμπολίτες προς την εκλογή μου...
Όλοι μας που ψηφίζουμε ξέρουμε πόσο σοβαρό θέμα είναι η εκλογή άξιων και ανιδιοτελών ατόμων.
Η εκτίμηση και η αγάπη για συμπολίτες και φίλους θα είναι η ίδια και δεν θα διαφοροποιηθούν μετά το αποτέλεσμα.

Ευχή για όλους μας
Να αναγεννηθεί ο τόπος μας !!




Παρασκευή 3 Μαΐου 2019

Ο πολιτισμός στην καθημερινότητα.

Πολιτισμός το σύνολο των τεχνικών και πνευματικών επιτευγμάτων.
Μια λέξη ευρέως διαδεδομένη με θέση στην καθημερινότητα.
Ο όρος που κρύβει την ποιότητα καθώς και την εξέλιξη κάθε λαού.
Ο πολιτισμός δεν εκφράζεται με τα πολιτιστικά δρώμενα που για πολλούς είναι συνδεδεμένα μόνο με χορούς και τραγούδια αλλά σε κάθε έκφανση της ζωής μας.
Προϋποθέτει τον σεβασμό στο παρελθόν, στη φύση, στην ίδια μας τη ζωή, στους συνανθρώπους μας! 
Η αφορμή για τη δημιουργία αυτού του κειμένου είναι η εικόνα των δημόσιων χώρων μετά τα πρωτομαγιάτικα γλέντια.
Το διαδίκτυο βομβαρδίστηκε κυριολεκτικά με φωτογραφίες από την υποδοχή του Μάη στη φύση.
Για την περιοχή της Ηλείας το επίκεντρο της πρωτομαγιάτικης συνάντησης είναι το δρυοδάσος της Φολόης ή της Κάπελης.Μιας υπέροχης έκτασης πλούσιας σε πανίδα και χλωρίδα.
Για  τους  φίλους  που  δεν  γνωρίζουν  την  περιοχή, το  δάσος  της Φολόης ή της Κάπελης βρίσκεται
βρίσκεται μέσα στις λεκάνες απορροής των ποταμών Ερύμανθου και Πηνειού.
Εκεί κάθε χρόνο εκατοντάδες κάτοικοι του Νομού Ηλείας αλλά και των γύρω περιοχών εορτάζουν την πρωτομαγιά ψήνοντας, πίνοντας, γλεντώντας γενικότερα.
Κάπως έτσι πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός και σε άλλα μέρη.
Το θλιβερό είναι η εικόνα μετά το πέρας των εκδηλώσεων...που τα σκουπίδια καλύπτουν τη γη, που λαβώνουν τα μικρά φυτά και δηλητηριάζουν την απίστευτη ομορφιά που χαρίζει το σύμπαν.
Στον προαναφερόμενο χώρο, παρατήρησα περνώντας την τραγική κατάσταση και την προσπάθεια των υπαλλήλων του δήμου να καθαρίσουν...προσπάθεια πολύ δύσκολη γιατί τα σκουπίδια υπήρχαν παντού ακόμη και ενδότερα στη δασική έκταση.
Τις ίδιες εντυπώσεις μου μετέφεραν φίλοι για άλλα μέρη.
Με την τραγική αυτή κατάσταση ..ανθρώπων έργο... μου ήρθε στη σκέψη η γενικότερη ένδειξη έλλειψης πολιτισμού στη Χώρα μας...τα σκουπίδια στην παραλία..στους δρόμους πεταμένα πλαστικά μπουκάλια νερού και φυσικά τα ποτήρια από τους καφέδες...
Πόσο δύσκολο είναι φεύγοντας από τις υπαίθριες εξόδους μας να παίρνουμε και τα σκουπίδια μαζί μας;
Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσουμε τα μπουκαλάκια ή ότι άλλο στο αυτοκίνητό μας μέχρι να βρεθούμε σε κάδο απορριμμάτων;
Θυμάμαι σε ένα χωριό ..που την πλαγιά του δρόμου η οποία ήταν σαν πίνακας ζωγραφικής από τα κυκλάμινα την κάλυπταν κουτάκια από μπύρες και αναψυκτικά..
Εκτός του θέματος των σκουπιδιών που αποτελεί μάστιγα για το περιβάλλον και για την ποιότητα της ζωής μας, υπάρχουν πολλά θέματα ακόμη ..τα οποία καταμαρτυρούν την έλλειψη πολιτισμού.
Ένα από αυτά είναι η ασέβεια και απαξίωση των αρχαιολογικών χώρων...
Άλλο...ο τρόπος που παρκάρουμε κυρίως στις μικρές περιοχές...
Ο τρόπος οδήγησης σε χωριά και πόλεις...καθημερινή παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη..
Η μη διάθεση για την εξυπηρέτηση στη διέλευση των ασθενοφόρων, περιπολικών, οχημάτων πυροσβεστικής..
Η απουσία ευπρεπούς συμπεριφοράς ..εμφανίσεως στα καταστήματα κυρίως των μικρών περιοχών..
Και πάρα πάρα πολλά ακόμη...για τα οποία σκέφτομαι συνεχώς...
"Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ"...

Υ.Σ Φυσικά υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις, άνθρωποι που αγωνίζονται και σ' αυτούς ελπίζουμε, μ' αυτούς συμβαδίζουμε.





Επιτάφιοι 2024.

Επιτάφιος, η κορύφωση του Θείου Δράματος, ο πόνος και το μοιρολόι, η αναμνήσεις που τρέχουν για τον καθένα μας.. Και φέτος με τη βοήθεια των...