Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Μάο Τσε Τουνγκ.

 
 
Αρχής γενομένης από σήμερα, σε τρία τμήματα θα αναφερθώ σε έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Μαρξισμού, τον Κινέζο ηγέτη Μάο Τσε Τουνγκ. Η αναφορά μου δεν έχει σχέση με πολιτικές πεποιθήσεις και θεωρίες , αλλά με την εμπλούτιση των εγκυκλοπαιδικών μας γνώσεων. Όλο το κείμενο ανήκει σε εργασία του κ. Παναγιώτη Μαρκουτζή, που είχε παρουσιάσει σε κάποιο στάδιο της εκπαίδευσής του.
 

Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΗΓΕΤΗΣ ΜΑΟ ΤΣΕ ΤΟΥΝΓΚ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1. Βιογραφικό- Ιστορικό
Ο Μάο Τσε Τουνγκ ήταν ο ηγέτης της Κινέζικης Επανάστασης και αυτός ο οποίος αναδείχθηκε 
σε πρόεδρο και ιδρυτή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. 
Γεννήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου 1893, στο χωριό Σιαοσιάν, της επαρχίας Χουνάν.
Γόνος φτωχού αγρότη, που όμως κατάφερε να πλουτίσει ως κτηματίας και έμπορος
δημητριακών. Στα 13 του διέκοψε το σχολείο του χωριού του, για να εργασθεί 
στο κτήμα της οικογένειας. 
Το 1910, εγκατέλειψε την οικογένειά του για να φοιτήσει στο δευτεροβάθμιο σχολείο
 του Χσιανγκ-Χσιανγκ, της επαρχιακής πρωτεύουσας Τσανγκ-Σα. 
Εκεί έλαβε μόρφωση επί της κινεζικής ιστορίας, φιλολογίας και φιλοσοφίας και ήλθε 
σε επαφή με τις φιλελεύθερες ιδέες της Δύσης. 
Απέκτησε την πρώτη του πείρα στην πολιτική  δράση και συνέβαλε στην ίδρυση 
φοιτητικών μαζικών οργανώσεων, με σπουδαιότερη  τη Νέα Εταιρία Λαϊκής Μόρφωσης . 
Το 1911, υπηρέτησε επί εξάμηνο ως στρατιώτης, σε μια μονάδα του επαναστατικού
 στρατού του Σουν Γιατ Σεν, του Χουνάν (ο οποίος υποστήριζε το εθνικι-στικό κόμμα του Κουομιντάνγκ) , μέχρι την ανατροπή της δυναστείας των Μαντσού. 
Το 1918, αποφοίτησε από την Πρώτη Επαρχιακή Παιδαγωγική  Ακαδημία της 
Τσανγκ-Σα και εγγράφηκε στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου, όπου απασχολή-
θηκε επί εξάμηνο και ως βοηθός βιβλιοθηκάριου, προσχωρώντας στον Μαρξισμό.
 Τον Ιούνιο του 1920 έγινε διευθυντής ενός δημοτικού σχολείου στη γενέτειρά του
 και νυμφεύθηκε την πρώτη από τις τρεις συζύγους του, τη Γιανγκ Κάι Χούι.
 Το 1921, στην ιστορική συνεδρίαση της Σαγκάης, έγινε ένα από τα πρώτα μέλη 
της Κεντρικής Επιτροπής του νεοϊδρυθέντος Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος
 (ΚΚΚ).
Το 1923, παραιτήθηκε από την εργασία του και αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά 
στην πολιτική δράση, εργαζόμενος στο ενιαίο μέτωπο των ΚΚΚ και Κουόμιντανγκ,
 μέχρι τον Οκτώβριο του 1926. Το 1927 επήλθε ρήξη των δύο κομμάτων και
 ο Μάο διωκόμενος από τον Τσανγκ Κάι-Σεκ, ηγέτη του Κουόμιντανγκ ,
 κατέφυγε στα όρη του Τσινγκ-Κανγκ,  της περιοχής Κιανγκσί  στη νότια Κίνα, 
όπου  εγκατέστησε αγροτική βάση. Εκεί εξελέγη πρόεδρος  της 
Πανκινεζικής Ένωσης Αγροτών  και συγκρότησε τον «Κόκκινο Στρατό», ο οποίος
μέχρι το 1930 πέτυχε σημαντικές νίκες επί του Κουόμιντανγκ. 
Το  1930, διαφωνώντας με τη γραμμή της Κεντρικής Επιτροπής, εγκατέλειψε τον
 Κόκκινο Στρατό και επέστρεψε στο νότιο Κιανγκσί . Τον ίδιο χρόνο δολοφονήθηκε
 η σύζυγός του από το Κουόμιντανγκ και νυμφεύθηκε τη Χο Τζου-Τσεν , 
με την οποία συζούσε από το 1928 και με την οποία απέκτησε πέντε παιδιά .
Το 1931, έτος εισβολής των Ιαπώνων στη  Β. Κίνα, δημιουργεί
 την Κινεζική Σοβιετική Δημοκρατία της οποίας και ετέθη πρόεδρος.
Διωκόμενος από τον ηγέτη του Κουόμιντανγκ, Τσανγκ Κάι Σεκ, άρχισε τη 
Μεγάλη Πορεία προς τη Βορειοδυτική  Κίνα (1934- 1935) η οποία κατέ-               
ληξε στο Σενσί. 
 Τον Ιανουάριο του 1935 εξελέγη Πρόεδρος της Κεντρικής 
Επιτροπής του ΚΚΚ, στη συνδιάσκεψη του Τσουν-ι. Από το 1937 ως το 1945 
βοήθησε στη συγκρότηση ενιαίου μετώπου κομμουνιστών και Κουόμιντανγκ, 
εναντίον της Ιαπωνίας. Εκείνη την περίοδο μπόρεσε να ασχοληθεί με θεωρητική 
σκέψη και συγγραφικό έργο. Στο μεταξύ το 1939 διεζεύχθη τη δεύτερη σύζυγό του
 και νυμφεύθηκε την ηθοποιό Λαν Πινγκ, γνωστή αργότερα ως Τσιανγκ Τσινγκ. 
 Την 1η Οκτωβρίου 1949, με το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Κίνας στα χέρια
 του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, ο Μάο εγκαθίδρυσε  στο Πεκίνο την
 κυβέρνηση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, στην οποία ετέθη πρόεδρος.
 Την ίδια χρονιά υπέγραψε στη Μόσχα με τον Στάλιν, σύμφωνο σοβιετοκινεζικής 
φιλίας. Ως πρόεδρος πλέον ο Μάο, μετέβαλε τη χώρα, σ’ ένα εργοτάξιο και μέσα 
σε δύο χρόνια η αγροτική παραγωγή διπλασιάστηκε. 
Από το 1949 μέχρι το 1959 έμεινε αρχηγός της κυβέρνησης. Στα τέλη της
 δεκαετίας του ΄50, για επανάκαμψη των περιορισμένων ρυθμών ανάπτυξης, 
ο Μάο αναλαμβάνει μία σειρά πρωτοβουλιών. Με την κίνηση των
 «100 λουλουδιών» ενθαρρύνει τους διανοούμενους να ασκήσουν κριτική 
για τη ηγεσία του κόμματος. Το 1958 ιδρύει τις «Λαϊκές Κοινότητες» - αυτόνομες
 αγροτικές παραγωγικές μονάδες - στα πλαίσια του προγράμματος εκβιομηχάνισης
 της υπαίθρου, γνωστό ως «Μεγάλο Άλμα προς τα  Εμπρός». 
Το πρόγραμμα όμως απέτυχε και ο Μάο αναγκάστηκε να παραδώσει την προεδρία
 της Δημοκρατίας  στον Τσου Εν-Λάι και να μετακινηθεί στην προεδρία 
του κινεζικού κομμου-νιστικού κόμματος.  
Το 1966, με τη βοήθεια της γυναίκας του, κήρυξε την «Πολιτιστική Επανάσταση», 
μια εκστρατεία ιδεολογικών εκκαθαρίσεων διάρκειας δέκα περίπου ετών, η οποία 
εδραιώνει μεν το Μάο στην εξουσία, αλλά λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
 Έτσι το 1969 τερματίζεται με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Τσου Εν-Λάι. 
Την περίοδο αυτή στο περίφημο «Κόκκινο Βιβλίο» του, συνόψισε τις ιδεολογικές
θέσεις του, επηρεάζοντας βαθιά τη μαρξιστική σκέψη της εποχής ,ιδιαίτερα
 στη Δυτική Ευρώπη. 
Τη δεκαετία του ’70, η εξουσία του επισκιάστηκε από τη εύθραυστη υγεία του, 
αλλά και την αυξανόμενη επιρροή της «Συνωμοσίας των Τεσσάρων», με επικεφαλής τη σύζυγό του. Το 1971 ο Μάο πραγματοποίησε μεγάλο άνοιγμα προς τη Δύση. Το 1972 πραγματοποίησε το παρθενικό  άνοιγμά του προς την καπιταλιστική Δύση, δεχόμενος την επίσκεψή του προέδρου των ΗΠΑ Ρίτσαρντ Νίξον. 
Ο Μάο Τσε Τουνγκ πέθανε στις 9 Σεπτεμβρίου 1976 στο Πεκίνο, σε ηλικία 83 ετών, 
από ανακοπή καρδιάς, η οποία ήταν αποτέλεσμα μιας σπάνιας ανίατης και θανατηφόρας
νευροπάθειας και χρόνιας πνευμονικής ασθενείας.

 
 






Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΡΟΣΙΝΗ.


Αυτές οι ανασκαφές στις συλλογές των βιβλίων της οικογενείας, πραγματικά με μαγεύουν. Για πολλούς τα βιβλία είναι κάτι άχρηστο, άλλοι δεν μπορούν να διαβάσουν λόγω έλλειψης συγκέντρωσης προσοχής εξαιτίας ψυχολογικών προβλημάτων η γιατί δεν τους αρέσει γενικότερα. Κάποιοι τα θεωρούν περιττά λόγω έλλειψης χώρου...ως δικαιολογία. Είμαστε όμως πάρα πολλοί αυτοί για τους οποίους, τα βιβλία αποτελούν θησαυρό ως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής. Αν και ζούμε στην εποχή του διαδικτύου, η αξία και η ομορφιά του βιβλίου δεν συγκρίνεται με καμμιά διαδικτυακή έκδοση.
 ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ αποτελεί ένα σημαντικότατο έργο με Ιδρυτή και Δντή τον Γεώργιο Δροσίνη. Τις  εκδόσεις των ετών 1928,1929,1930 και 1932 ξεφύλλισα σήμερα και πραγματικά σαγηνεύτηκα από την καθαρεύουσα αρχικά, από τα πλούσια γεγονότα κατόπιν, από τις πληροφορίες για την εποχή. Επίσης στη σκέψη μου πέρασε η ιστορία κάθε τόμου...Γεώργιος Δροσίνης και άλλες πνευματικές προσωπικότητες της εποχής, η διαδικασία της εκτύπωσης πριν τόσα χρόνια..
                               ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΤΟΣ  1928

 Για τον Μάιο !!! Οντάπρεπε δεν έβρεχε κι ο Μάης χαλαζώνει.
                              Μάης άβρεχτος, τρυγητής χαρούμενος.
                              Μη βγάλης μήτε μπάλωμα πριν βγη ο Μάης μήνας.


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΤΟΣ  1929
 
ΠΟΛΙΤΙΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΙ ΕΝ ΤΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΙ
 
Οτε μετά τον πρόσφατον Ευρωπαϊκόν Πόλεμον ήρχισαν να υποσείωνται του πολιτικού και κοινωνικού καθεστώτος τα θεμέλια, οι σοφοί της Ευρώπης, επιζητούντες θεραπείαν του επικινδύνου τούτου κακού, έστρεψαν και σήμερον ακόμη στρέφουν τα βλέμματα προς την ελληνικήν αρχαιότητα, όπως εκείθεν αντλήσουν σωτήρια πολιτικά διδάγματα. Τω όντι οι αρχαίοι Έλληνες και άλων μαθήσεων και της πολιτικής επιστήμης είναι αναμφισβητήτως οι πρώτοι θεμελιωταί.
Το άρθρο συνεχίζεται, απλά επέλεξα αυτό το μικρό απόσπασμα.
 
 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΤΟΣ  1930
 
Ονόματα για το Μάιο: Πράσινος, Λούλουδος, Τριανταφυλλάς, Καλομηνάς, Κερασάρης.
 
Φυσικά παράδοξα των αρχαίων.
 
Στην αναφερόμενη έκδοση αναφέρονται πολλά από τα φυσικά παράδοξα των αρχαίων, από τα οποία αναφέρω μόνο τρία.
 
--- Ο άγριος ταύρος πραύνεται, όταν προσδεθεί εις συκήν
----Το ήλεκτρον δεν έλκει το φυτόν βασιλικόν.
---- Ο μαγνήτης δεν έλκει κατά την νύκτα.
 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΤΟΣ  1932
 
ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ
 
Το παιδί το αγαπάμε κυρίως για τις δυνατότητες: για τον προορισμό του, το παιδί μας συγκινεί γιατί παριστάνει ένα ιδεώδες που πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Η ιδέα του ανθρώπου μας παρουσιάζεται στο παιδί σε όλη της την απεριόριστη έκτασι.Αυτός είναι ο λόγος που μας κάνει να θέλωμε να είμαστε παιδιά, γιατί ξέρομε πως το παιδί έχει άπειρες δυνατότητες, έχει μέσα του όλη τη δυναμικότητα της ιδέας του ανθρώπου, ενώ εμείς την έχομεν κατά ένα ωρισμένο τρόπο πραγματοποιήσει, δηλαδή περιορίσει. Ι.Ν. ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ.
 
 
 Τα γραφόμενα δεν αποτελούν αντιγραφή από κάποιον άλλο ηλεκτρονικό χώρο γι' αυτό και παρατηρείται έλλειψη στους τόνους και τα σημεία στίξης της καθαρεύουσα, καθόσον δεν μπορούν όλα να καλυφτούν σε σύγχρονο πληκτρολόγιο. Για τα προαναφερόμενα ζητώ την κατανόησή σας!!
 
 
 



 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Για τους φίλους και τις φίλες μου!!








Φιλία κατά το λεξικό είναι η αμοιβαία αγάπη ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα, που δεν συνδέονται με δεσμούς αίματος ούτε αισθάνονται ερωτική έλξη.
 Κατά τον Αριστοτέλη , φιλία εστί μία ψυχή εν δυσί σώμασιν ενοικουμένη.
 Για τον Αισχύλο, λίγοι άνθρωποι το έχουν στη φύση τους αυτό: να τιμούν χωρίς φθόνο τον ευτυχισμένο φίλο τους.
Για τον C.S Lewis ο έρωτας ξεγυμνώνει τα σώματα. Η φιλία ξεγυμνώνει τους χαρακτήρες.

Η φιλία είναι το φως στο σκοτάδι, είναι η αγάπη που εμφανίζεται όταν όλοι απομακρύνονται από κοντά σου. Η φιλία χαρακτηρίζει τα πρόσωπα που βρίσκονται κοντά σου πάντα. Πολλές φορές λόγω της καθημερινότητας δεν μπορούμε να συναντηθούμε συχνά με τους φίλους μας αλλά γνωρίζουμε εκατέρωθεν πως ότι κι αν προκύψει, θα τρέξει ο ένας για τον άλλον.
Τον όρο της φιλίας ποτέ δεν πλησιάζει η υστεροβουλία...αφού η πόρτα των φίλων μας είναι ανοιχτή, όπως είναι και η δική μας γι' αυτούς. Πολλές φορές λέμε , αληθινός φίλος ή αληθινή φιλία. Μα η λέξη δεν διαπραγματεύεται... κατοικεί όπου υπάρχει ανεπιτήδευτη αγάπη και ειλικρίνεια, διαφορετικά δεν υπάρχει.
 Ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες έχει γράψει ένα μοναδικό ποίημα...ύμνο για τη φιλία. Το βρίσκω απόλυτα αντιπροσωπευτικό για αυτή την λέξη με τη μεγάλη σημασία και το αφιερώνω στους φίλους και φίλες μου, που απλά με τις πράξεις τους επιβεβαιώνουν τους παρακάτω στίχους με το  σπουδαίο νόημα.



Ποίημα στους φίλους

Δεν μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου ˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.

Δεν μπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν ή το μέλλον σου.
Όμως όταν με χρειάζεσαι
θα είμαι εκεί μαζί σου.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τα παραπατήματα σου.
Μόνο μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
να κρατηθείς και να μη πέσεις.

Οι χαρές σου, οι θρίαμβοι και οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικές μου.
Όμως ειλικρινά απολαμβάνω να σε βλέπω ευτυχισμένο.

Δεν μπορώ να περιορίσω μέσα σε όρια
αυτά που πρέπει να πραγματοποιήσεις,
όμως θα σου προσφέρω τον ελεύθερο χώρο
που χρειάζεσαι για να μεγαλουργήσεις.

Δεν μπορώ να αποτρέψω τις οδύνες σου
όταν κάποιες θλίψεις
σου σκίζουν την καρδιά,
όμως μπορώ να κλάψω μαζί σου
και να μαζέψω τα κομμάτια της
για να την φτιάξουμε ξανά πιο δυνατή.

Δεν μπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος πρέπει να γίνεις.
Μόνο μπορώ
να σ' αγαπώ όπως είσαι
και να είμαι φίλος σου.

Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν
τους φίλους μου και τις φίλες μου,
δεν ήσουν πάνω
ή κάτω ή στη μέση.

Δεν ήσουν πρώτος
ούτε τελευταίος στη λίστα.
Δεν ήσουν το νούμερο ένα ούτε το τελευταίο.

Να κοιμάσαι ευτυχισμένος.
Να εκπέμπεις αγάπη.
Να ξέρεις ότι είμαστε εδώ περαστικοί.

Ας βελτιώσουμε τις σχέσεις με τους άλλους.

Να αρπάζουμε τις ευκαιρίες.
Να ακούμε την καρδιά μας.
Να εκτιμούμε τη ζωή.

Πάντως δεν έχω την αξίωση να είμαι
ο πρώτος, ο δεύτερος ή ο τρίτος
στη λίστα σου.

Μου αρκεί που με θέλεις για φίλο.
Ευχαριστώ που είμαι.






Η αληθινή φιλία πολλαπλασιάζει τα καλά στη ζωή και διαιρεί τα κακά. Παλέψτε για να έχετε φίλους, γιατί η ζωή χωρίς φίλους είναι σαν ζωή σε ένα έρημο νησί… το να βρεις έναν αληθινό φίλο στη ζωή σου είναι καλή τύχη, το να τον κρατήσεις είναι ευλογία. Baltasar Gracian

   

Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Η γιορτή του Αγίου Γεωργίου.

Σήμερα εορτάζεται η γιορτή του Αγίου Γεωργίου. Μαζί με τις ολόθερμες ευχές μου σε όλους και όλες που γιορτάζουν και ένα μικρό αφιέρωμα.
Η γιορτή του Αγίου Γεωργίου κατά το θρησκευτικό ημερολόγιο είναι στις 23 Απριλίου. Όταν το Πάσχα έπεται της 23ης Απριλίου, τότε ο εορτασμός γίνεται την επομένη μέρα του Πάσχα.
Ο Άγιος Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος  ή Τροπαιοφόρος, γεννήθηκε γύρω στα 275 μ.Χ., δηλαδή την εποχή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, στην περιοχή της Καππαδοκίας. Η  καταγωγή του ήταν από εύπορη οικογένεια, ενώ και οι δυο γονείς του ήταν χριστιανοί. Μάλιστα, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, ο πατέρας του Αγίου μαρτύρησε για χάρη του Χριστού όταν ο Άγιος Γεώργιος ήταν μόλις δέκα ετών.
Όταν ο Γεώργιος ενηλικιώθηκε κατατάχτηκε στο ρωμαϊκό στρατό και ήταν υπόδειγμα στρατιώτη.
Κατά το βίο του ήταν πλούσιες και συχνές οι  θαυματουργές πράξεις. Το διασημότερο θαύμα του ήταν αυτό που ο Άγιος καβάλα σε ένα άσπρο άλογο σκότωσε έναν δράκο.





Έτσι συνηθίζεται σε πολλά μέρη κατά την λιτανεία της Ιερής Εικόνας του Αγίου, να παίρνουν μέρος ιππείς με άλογα ως τιμή και ευλογία! ΄Ετσι έγινε και φέτος στο χωριό Νεοχώρι της Ηλείας!
Εύχομαι χρόνια πολλά σε όλους, ο Άγιος Γεώργιος να τους ευλογεί και να τους προστατεύει πάντα!Και του χρόνου με υγεία και χαρά.

Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Μετά τον Γολγοθά έρχεται η Ανάσταση και ακολουθεί το Πάσχα!!

Μεγάλο Σάββατο!!σε λίγες ώρες οι καμπάνες θα σημάνουν χαρούμενα!!θα ακουστεί σ όλη τη γη ,πως ο θάνατος νικήθηκε.Η Ανάσταση είναι αλήθεια!!Το βράδυ με τις λαμπάδες να φεγγοβολούν θα ψάλουμε όλοι μαζί το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και την επομένη η χαρούμενη Κυριακή του Πάσχα.

Πάσχα κατά τις πηγές   είναι η μεγάλη γιορτή του Ιουδαϊσμού  και του Χριστιανισμού. Το Εβραϊκό Πάσχα ταυτίζεται με την ανάμνηση της εξόδου, που ελευθέρωσε τους Εβραίους από την αιγυπτιακή δουλεία.Αργότερα καθιερώθηκε ως εορτασμός από τους Χριστιανούς αναφορικά με 
τον θυσιαστικό θάνατο και την ανάσταση του Ιησού. Πάσχα σημαίνει πέρασμα.Το Πάσχα είναι κινητή εορτή.Εορτάζεται την πρώτη πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου.Ο αμνός που έχει την τιμητική του συμβολίζει τον Ιησού,αφού έτσι τον είχε παρομοιάσει ο Ιωάννης ο Βαπτιστής.Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί γίνεται η πρώτη Ανάσταση (ουσιαστικά μια είναι η Ανάσταση...) και με το πρώτο χτύπημα των καμπάνων κατά τα έθιμα σπάζουμε ένα πιάτο στην αυλή ή τα κανάτια πετώντας τα από τα μπαλκόνια στην Κέρκυρα. Οι νοικοκυρές ετοιμάζουν τη μαγειρίτσα και το βράδυ γίνεται η ακολουθία της Ανάστασης.
   Το Πάσχα συνηθίζεται να τρώμε αρνί στη σούβλα ή στο φούρνο για τον οποίο υπάρχουν υπέροχες συνταγές. Το απόγευμα γίνεται ο εσπερινός της αγάπης όπου το ευαγγέλιο ψάλλεται σε πολλές γλώσσες συμβολίζοντας την αγάπη προς όλους.Εκτός των τελετουργικών βημάτων και των γνωστών εθίμων του τσουγκρίσματος και των φαγητών υπάρχουν πάρα πολλά άλλα, όπως το κάκιστο έθιμο των κροτίδων και βεγγαλικών,αγνοώντας τον κίνδυνο για ατυχήματα.
 
Η νηστεία λήγει το βράδυ μετά την Ανάσταση.Με τον αδερφό μου όταν είμαστε παιδιά..από την πρώτη Ανάσταση πηγαίναμε κρυφά από τη μάνα μας...και της τρώγαμε τα μισά αυγά. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ,με υγεία,χαρά και πνευματική ανάταση.
 













Μεγάλη Παρασκευή.Ω!Γλυκύ μου έαρ..

Μεγάλη Παρασκευή,θλίψη πολλή.
Μεγάλη Παρασκευή,ο Χριστός στο καρφί.
Η κορύφωση του Θείου Δράματος,ο εμπαιγμός,το ακάνθινο στεφάνι...τα δάκρυα της Παναγίας.
Το οργανωμένο έγκλημα της προδοσίας.
Μεγάλη Παρασκευή η μέρα του μεγάλου πένθους.Μία εκ των σπουδαιότερων αργιών.
Η αυστηρότερη νηστεία.Στον τόπο του Γολγοθά και κάτω από τον Σταυρό, οι κηλίδες από το αίμα Του....έγιναν παπαρούνες και γέμισαν τη γη.. 
Οι ναοί έως τις 11 το πρωί τελούν την ακολουθία των Μεγάλων Ωρών.Με το τέλος ακολουθεί η Αποκαθήλωση.Ο ιερέας τυλίγει σε άσπρο σεντόνι το πληγωμένο σώμα του Ιησού, που παίρνει από τον Σταυρό όπου ξενύχτησε και μετά από περιφορά εντός του ναού το τοποθετεί στον Επιτάφιο.
Οι επιτάφιοι παλιά στολίζονταν από κορίτσια με έναν ιδιαίτερο τρόπο.Περνούσαν σε βελόνα με κλωστή άνθη βιολέτας και λεμονιάς.Ακόμη χρησιμοποιούσαν τριαντάφυλλα,κρίνα της Παναγίας και άλλα ανοιξιάτικα λουλούδια.Σε πολλές περιοχές ακόμη ο στολισμός πραγματοποιείται με τον παραδοσιακό τρόπο.Οι γυναίκες έψελναν το τραγούδι της Παναγίας.
Από την ώρα της Αποκαθήλωσης και μετά,ο κόσμος περνάει και προσκυνάει τον Επιτάφιο.Συνηθίζεται τα μικρά παιδιά να περνούν κάτω από τον Επιτάφιο σε σχήμα σταυρού για ευλογία.

Το βράδυ από τους ναούς,τελείται η έξοδος του Επιταφίου που είναι λιτανεία, στην οποία ψέλνονται τα εγκώμια.Οι στίχοι των εγκωμίων εκφράζουν τόσα συναισθήματα...που σπάνια οι άνθρωποι δεν δακρύζουν.Συνήθως την περιφορά ακολουθούν κορίτσια ντυμένα μυροφόρες.
Με το τέλος της περιφοράς,την επάνοδο των Επιτάφιων στους ναούς σε πολλά μέρη τα λουλούδια του Επιταφίου,μοιράζονται στους πιστούς ως ευλογία.Αλλού πάλι τα μοιράζουν το βράδυ της Ανάστασης ή και ακόμη και την Πεντηκοστή.
 
Τα έθιμα της Μεγάλης Παρασκευής ανά την Ορθοδοξία είναι πάρα πολλά.
Γραφική εικόνα με ιδιαίτερο δέος αποτελεί στα νησιά,η περιφορά του Επιταφίου που τον οδηγούν στη θάλασσα για ευλογία των νερών.
Πολλοί συνηθίζουν να επισκέπτονται τρεις επιτάφιους το λιγότερο καθόσον το θεωρούν ευλογία.
Προσωπικά θα έλεγα πως είναι στην ομορφιά αυτής της μέρας οι επίσκεψη στα εκκλησάκια...λουλούδια, χρώματα σκέψεις και περισσυλογή.

 ΚΑΛΗ  ΜΕΓΑΛΗ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. 

Υ.Σ, Οι δυο πρώτες φωτογραφίες ανήκουν σε εξαιρετική φίλη.Είναι ο επιτάφιος χωριού στην Ήπειρο!

Μια όμορφη απόδραση στη Βοιωτία.

Η ζωή στην πόλη μπορεί να έχει ποικιλία ενασχολήσεων, όμως η εξόρμηση στη φύση, κάποιες φορές είναι ανάγκη. Κάτι αντίστοιχο νιώθουν αρκετοί ...